Z Gmaila korzysta ponad 1,8 miliarda użytkowników na całym świecie. Zajmuje on drugie miejsce wśród dostawców poczty e-mail – plasuje się tuż za Apple. Jego udział w rynku wynosi dokładnie 35,99%. *
Z dużą dozą przekonania możesz więc stwierdzić, że wielu Twoich potencjalnych klientów również korzysta z tej poczty. Możesz do nich dotrzeć za pomocą kampanii tworzonych w systemie Google Ads.
Jak uruchomić kampanie reklamowe w poczcie Gmail? I jakie są zalety stosowania takiej formy promocji? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.
Czym jest reklama w Gmail?
To reklamy, które wyświetlają się w skrzynkach odbiorczych użytkowników poczty Gmail – w sekcji „Oferty” lub „Społeczności”.
Zawierają grafikę, tekst i link do strony docelowej. Po kliknięciu użytkownik nie otwiera wiadomości, a zostaje przekierowany na witrynę reklamodawcy. Są oznaczone jako sponsorowane i łatwo możesz je odróżnić od zwykłych maili.
Wyglądają tak:
Warto zdawać sobie sprawę, że standardowe kampanie Gmail Ads (Gmail Sponsored Promotion, GSP) nie są już dostępne. Oznacza to, że nie ma osobnego typu kampanii zarezerwowanego wyłącznie dla poczty Google. Wciąż możesz jednak wyświetlać tam swoje reklamy.
Teraz są one częścią kampanii generujących popyt w Google Ads. I to ten typ kampanii musisz wybrać, by utworzyć reklamy na Gmailu.
Jakie są zalety reklam Gmail?
Większość internautów co najmniej raz dziennie odwiedza swoją skrzynkę odbiorczą. Prawdopodobnie Ty też to robisz – i to być może nawet częściej.
Poczta Google to więc kolejne miejsce w sieci, gdzie regularnie przebywają Twoi potencjalni klienci. To potencjał, który warto wykorzystać.
Poznaj największe zalety reklam w skrzynce Gmail:
- Precyzyjne możliwości w zakresie targetowania. Jak każda kampania Google Ads, za pomocą reklam w Gmailu nie docierasz do przypadkowych internautów, a jasno sprecyzowanych grup odbiorców.
- Olbrzymi zasięg. Gmail jest jednym z najpopularniejszych serwisów pocztowych na świecie, co pozwala Ci na dotarcie do bardzo szerokiej grupy odbiorców.
- Możliwości w zakresie śledzenia wyników i optymalizacji kampanii. Możesz monitorować tak naprawdę każde kliknięcie i każdą konwersję. Pozwala Ci to skutecznie optymalizować kampanie i zwiększać ich efektywność.
- Wygodne i przejrzyste zarządzanie budżetem. Google nie wyda na kampanię więcej, niż początkowo założysz. W dowolnym momencie możesz też zakończyć emisję reklam.
Jak uruchomić reklamę w Gmailu?
By uruchomić reklamę w poczcie Gmail, wykonaj następujące kroki:
- Zaloguj się do swojego konta Google Ads. Jeżeli go nie posiadasz, sprawdź, jak je utworzyć.
- Utwórz nową kampanię. Kliknij przycisk „+” i wybierz „Kampania”.
- Wybierz cel kampanii – może to być np. zwiększenie sprzedaży, ruchu na stronie, generowanie leadów czy zwiększenie świadomości marki.
- Wybierz „Generowanie popytu” jako typ kampanii. Obejmuje on właśnie reklamy w Gmailu, a także reklamy w YouTube i sekcji Google Discover.
→ Reklamy w Gmailu możesz też utworzyć za pomocą kampanii Performance Max. W takim wypadku oddajesz większość aspektów związanych z tworzeniem, zarządzaniem i optymalizacją kampanii w „ręce” sztucznej inteligencji. To algorytmy decydują również o miejscu wyświetlania reklam – a jednym z nich mogą być skrzynki pocztowe Twoich klientów.
Dowiedz się też, jak uruchomić każdą inną kampanię Google Ads krok po kroku.
Nie tylko reklama w poczcie Gmail – odkryj możliwości kampanii generujących popyt
Reklamy w Gmailu to zaledwie część możliwości nowego typu kampanii zaprezentowanego przez Google pod koniec 2023 roku.
Kampanie generujące popyt (Demand Gen) pozwalają Ci docierać do użytkowników w momentach, gdy są oni najbardziej otwarci na odkrywanie nowych produktów i treści. Wykorzystują one zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego Google, aby dostarczać spersonalizowane komunikaty reklamowe. Dzięki nim możesz świadomość marki, angażować odbiorców i generować konwersje.
Jak podaje Google, pozwalają one Ci dotrzeć do ponad 3 miliardów użytkowników na całym świecie.
Gdzie wyświetlają się kampanie generujące popyt?
- Google Discover – to sekcja w aplikacji mobilnej Google, która prezentuje spersonalizowane treści użytkownikom na podstawie ich zainteresowań i historii wyszukiwania. Reklamy w tej sekcji są zaprojektowane tak, aby w naturalny sposób komponowały się z organicznymi treściami, co zwiększa ich atrakcyjność.
- YouTube i YouTube Shorts – kampanie generujące popyt pozwalają Ci także docierać do użytkowników spędzających czas na najpopularniejszej platformie z wideo na świecie. Same shorts notują każdego dnia ponad 50 miliardów wyświetleń.
- Gmail – jak już wiesz, kampanie generujące popyt to także reklamy w skrzynkach odbiorczych użytkowników Gmaila, w zakładkach „Oferty” i „Społeczności”.
Dowiedz się więcej o ich możliwościach:
Podsumowanie
Google Ads to najpopularniejszy system reklamowy. Tworzone w nim reklamy mogą wyświetlać się na milionach stron internetowych i we wszystkich usługach Google. To sprawia, że możesz dotrzeć do większości internautów.
A reklamy w Gmailu są kolejną z takich możliwości, którą zdecydowanie warto uwzględnić w swojej strategii, by maksymalizować grono przyszłych klientów.
Chcesz rozpocząć tworzenie skutecznych kampanii Google Ads? Skontaktuj się z nami już teraz!
—
*źródło danych: https://www.oberlo.com/statistics/most-used-email-clients