Kampanie w sieci reklamowej to jedno z głównych narzędzi, które reklamodawcy mogą wykorzystać w celu pozyskiwania nowych klientów. Wykorzystując Google Ads można wyświetlać komunikaty reklamowe np. w formie tekstu, wideo, czy grafik w elastycznej reklamie Google Display Network. Czym dokładnie jest sieć reklamowa Google? W jaki sposób można ją wykorzystać do budowania świadomości marki? Czy dzięki niej można generować zyski ze sprzedaży oferowanych produktów i usług?

Co to jest Google Display Network?

Sieć reklamowa w Google Ads obejmuje miliony stron internetowych oraz aplikacji. Jest to więc sieć reklamowa, w której można umieszczać swoje komunikaty reklamowe na stronach uczestniczących w Google AdSense. Udostępniają one swoją powierzchnię reklamową, która następnie jest licytowana przez Google za pośrednictwem Google Ads. Umieszczanie materiałów reklamowych w GDN jest bardziej zbliżone do promocji w TV lub radiu, niż w sieci wyszukiwania. W przeciwieństwie do niej reklama jest wyświetlana między innymi w konsekwencji reakcji na określone zapytania, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki. 

Kampania Google Display Network wyświetlana jest użytkownikom podczas przeglądania przez nich witryn internetowych. Dzięki GDN można emitować swoje reklamy nie tylko na stronach należących do sieci reklamowej, ale także na YouTube, w Gmailu i w różnych aplikacjach oraz grach. Istotne jest to, że przy pomocy Google Ads można określić, na jakich serwisach ma się wyświetlać komunikat reklamowy. 

Jakie są rodzaje reklamy displayowej? 

Pierwszym rodzajem jest elastyczna reklama displayowa, która automatycznie dostosowuje swój rozmiar, format oraz wygląd do dostępnej przestrzeni reklamowej. Reklamodawca dostarcza materiały w postaci nagłówków, grafik i opisów, a Google automatycznie kreuje z nich reklamę. Elastyczne reklamy displayowe są bardzo często wykorzystywane przez marketerów. Natomiast banery to wizualne reklamy starszego typu, które mogą zawierać grafikę tekst, a niekiedy także animacje. Mimo iż korzysta się z nich stosunkowo rzadko, to mogą przynosić bardzo dobre efekty. Ich atutem jest możliwość dodania do nich GIFów, które będą wyróżniać się na tle innych reklam. 

Wśród innych rodzajów reklam GDN można wymienić jeszcze reklamy wideo i remarketingowe, jednak wielu specjalistów od Google Ads nie wrzucałoby ich do jednego worka. Kampanie wideo mogą bowiem stanowić oddzielny rodzaj reklamy w Adsach albo włączać się w część reklamy elastycznej GDN. Z kolei reklama remarketingowa jest cały czas albo reklamą graficzną lub elastyczną reklamą display. Co istotne, skierowana ona jest do konkretnej grupy odbiorców, którzy wcześniej weszli w interakcję ze stroną internetową. 

Kampania reklamowa w sieci reklamowej a w sieci wyszukiwania

Podstawowa różnica pomiędzy tymi rodzajami kampanii Google Ads wynika z tego, że sieć reklamowa wyświetla kreacje na stronach internetowych, natomiast reklamy w sieci wyszukiwania pojawiają się na stronie wyników wyszukiwania. Oczywiście, oba rozwiązania oferują optymalizację grupy docelowej, ale reklamy displayowe mają z reguły więcej ustawień zaawansowanych. Poza tym kampanie kosztują one mniej niż kliknięcia tradycyjnych reklam, a mimo to i tak generują często lepsze rezultaty. 

Duża różnica w porównaniu do reklam w sieci wyszukiwania polega na tym, że kontrola reklam jest znacznie dokładniejsza i lepiej dostosowana pod względem tematyki niż ich odpowiednik w wyszukiwarce, nawet jeśli są perfekcyjnie dobrane słowa kluczowe. Warto także zauważyć, że kampania w sieci reklamowej może wiele różnych formatów, a także zawierać inne reklamy multimedialne. Zasada działania przygotowanych kreacji jest taka sama, jak w przypadku innych kampanii. Reklama w sieci reklamowej wyświetla się użytkownikom, którzy po kliknięciu w nią zostają przeniesieni na stronę docelową. 

Jak funkcjonuje kampania w sieci reklamowej Google Ads?

Google Ads daje ogromne możliwości w prowadzeniu kampanii reklamowych. Dzięki nim kreacje reklamowe mogą pojawiać się na wielu różnych stronach internetowych. Podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej można wybrać konkretne opcje związane z ich kierowaniem oraz segmentacją grupy odbiorców. Algorytmy Google przeszukują katalog serwisów i wybierają te, które są zbliżone tematycznie do danej reklamy. Dla przykładu, przy oferowaniu usług dekarskich, Google wyszuka strony, które będą miały podobną tematykę, co pozwoli dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. 

Jakie są możliwości kierowania reklam GDN?

W sumie wyróżnić można kierowanie kontekstowe, na docelowe miejsca lub na grupę docelową. W pierwszym przypadku przy pomocy słów kluczowych wpisanych w Google Ads wyszukiwane są najlepsze witryny do umieszczenia reklamy. Można również znaleźć serwisy z wybraną tematyką, jak np. oferta ekskluzywnych wycieczek będzie pojawiać się na stronach WWW o tematyce podróże. Google daje możliwość także samodzielnego wyboru miejsc do publikacji kreacji reklamowych. Istotne jest jednak to, aby dokładnie przeanalizować witryny i sprawdzić, czy nie będzie przepalanego budżetu reklamowego. Warto także dodać, że reklamodawca ma możliwość wybrać witryny, na którym reklamy nie mają się pojawiać. Kampania remarketingowa polega natomiast na wyświetlaniu treści reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły stronę, ale nie wykonały żadnej akcji. 

Dlaczego warto reklamować się w sieci reklamowej Google?

Sieć reklamowa ma przede wszystkim w zasięgu kilka milionów stron internetowych i to właśnie tam mogą pojawiać się stworzone reklamy. Taka forma promocji niesie wiele korzyści przedsiębiorcom, ponieważ dzięki dotarciu do nowych klientów, buduje również świadomość marki. Poza tym reklamodawca sam może wybrać, gdzie jego reklama ma się wyświetlać. Emisja reklam na różnych portalach pozwala również zwiększyć generowanie zysków z oferowanych usług lub produktów.

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową?

Pierwszym krokiem jest założenie konta Google Ads, jeśli się go jeszcze nie posiada. Później przechodzi się do procesu kreowania reklamy, co nie jest zbyt skomplikowane, ponieważ interfejs Google jest przejrzysty. Na samym początku należy więc wybrać nazwę kampanii i wybrać jej cel. Jest to jeden z najważniejszych elementów przygotowywania reklamy, ponieważ od wybranego celu zależy to, jakie inne opcje będą dostępne w systemie. Kolejnym krokiem jest wybór typu kampanii, który powinien być uzależniony od celów biznesowych i wpasować się w strategię reklamową. 

W następnych etapach wybiera się miejsca do publikacji reklam i na jakich stronach będzie ona widoczna dla użytkowników internetu. W panelu ustawień można dodatkowo określić lokalizację, budżet dzienny oraz model płatności za reklamę. Niezwykle istotnym elementem przygotowywania kreacji reklamowych jest harmonogram wyświetleń. Opcja ta pozwala określić dni i godziny emisji reklam.

Następnym etapem jest stworzenie grupy reklam dla wybranych słów kluczowych. Trzeba więc zastanowić się nad treścią i grafikami reklamy dla konkretnego serwisu i przemyśleć, czy przygotowuje się reklamy dla różnych kategorii lub grup produktów. Co istotne, odpowiednie dobranie fraz kluczowych ma ogromne znaczenie w aspekcie skuteczności kampanii. To właśnie od nich zależy to, czy uda się zwiększyć sprzedaż. Niezbędne jest więc przeprowadzenie keyword researchu. Warto jeszcze zadbać o stworzenie chwytliwego nagłówka, elementów CTA oraz dodanie adresu URL do strony docelowej.

Kampanie Google Ads – budowanie świadomości marki z wykorzystaniem GDN

Wielu przedsiębiorców wykorzystuje kampanie do tego, aby budować świadomość swojej marki wśród użytkowników internetu. GDN to środowisko dające możliwość reklamowania się na milionach witryn. Google Ads udostępnia różne opcje dostosowywania grupy docelowej, czyli internautów, którzy zobaczą reklamę. W przypadku sprzedaży produktów lub usług, których większość potencjalnych klientów od razu nie kupuje, trzeba upewnić się, że reklamy są związane z marką oraz produktem i cały czas się wyświetlają na ekranach grupy docelowej. 

W tym celu można skorzystać z remarketingu. Taka reklama pozwala wyświetlać reklamy każdemu, kto odwiedził witrynę w przeszłości, zachęcając go do powrotu i ponownego zainteresowania się ofertą. Dzięki temu, że sieć GDN pozwala wyświetlać reklamy graficzne, jest to idealne rozwiązania dla tych, którzy sprzedają produkty wyższej klasy, np. luksusowe wycieczki. Z racji tego, że reklama displayowa w dużej mierze opiera się na przyciągnięciu uwagi konsumenta, marketerzy, którzy tworzą atrakcyjne grafiki, zyskują przewagę nad konkurencją.

Czy reklama w sieci reklamowej jest skuteczna?

Sieć reklamowa jest idealnym miejscem, jeśli chce się dotrzeć ze swoją reklamą do dużego grona odbiorców. Odpowiednio zaplanowana kampania może przynosić ogromne korzyści, w szczególności, gdy zajmie się nią specjalista. Efektywność reklam można monitorować w panelu Google Ads, a także obserwując sprzedaż w swoim sklepie. Jeśli brakuje efektów, należy zabrać się za optymalizację kampanii marketingowej w Google Ads i nadal obserwować to, czy pojawiają się rezultaty. Bez tego można przepalać budżet reklamowy i finalnie zamiast zysków, wygenerować straty.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *