Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne w mapach Google

Co zyskasz dzięki inwestycji w SEO lokalne!

Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć z ofertą firmową do internautów z najbliższej okolicy?

  • zaopiekujemy się wizytówką Google Moja Firma
  • polepszymy widoczność na słowa kluczowe lokalne
  • zwiększymy liczbę telefonów, wizyt czy zapytań z formularzy

Lokalne SEO to strzał w dziesiątkę! Sprawdź, jak zwiększyć widoczność strony internetowej w wynikach Google i co zrobić, aby dane firmy wyświetlały się na Mapach Google.

Pozycjonowanie lokalne jako źródło ruchu z mapek Google

Lokalni producenci, osiedlowe sklepiki oraz firmy usługowe to tylko kilka przykładów działalności, które powinny poważnie zastanowić się nad włączeniem pozycjonowania lokalnego do strategii marketingowej firmy. W przypadku takich firm to lokalizacja użytkowników wyszukujących informacji dotyczących konkretnych produktów lub usług ma kluczowe znaczenie. Jeśli ktoś szuka fryzjera, mechanika, warzywniaka lub piekarni, to przeważnie chce znaleźć ofertę jak najbliżej miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

W przypadku pozycjonowania lokalnego działania on-site i off-site zmierzają do zwiększenia widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i na mapach dla fraz kluczowych, takich jak np. branża + miasto. Algorytm wyszukiwarki Google wyświetli użytkownikowi treści wyłącznie z okolicy – dzięki geolokalizacji.

    Postaw na pozycjonowanie regionalne

    wykorzystaj geolokalizację i podbij lokalne wyniki wyszukiwania!

    Zwiększenie widoczności witryny w wynikach organicznych ma przełożenie na pozycje w mapach Google co przekłada się na liczbę słów kluczowych, na które wyświetla się pinezka Twojej firmy.

    Czynności wykonywane przy pozycjonowaniu lokalnym to m.in.:

    • weryfikacja i zmiany w wizytówce Google Moja Firma – sprawdzamy np. kategorie usług, obszary działania czy np. dodajemy wpisy i produkty
    • optymalizacja strony internetowej – pozwala na zwiększenie widoczności na więcej słów kluczowych
    • linkbuilidng w postaci NAP – wykorzystujemy działania związane z rozmieszczeniem informacji o firmie w postaci dużej liczby wizytówek

    Do tego dodać należy prowadzenie bloga, który zbuduje widoczność i pozwoli dotrzeć do większej grupy klientów.

    pozycjonowanie lokalne dla frazy z miastem dla firm z danego miasta

    Wysoka pozycja na słowa kluczowe powiązane z lokalizacją to większa szansa na zdobycie wartościowego ruchu, który przełoży się na konkretne zyski dla Twojej firmy.

    Ruch organiczny może się pojawić z:

    • wyszukiwania w określonym regionie np. województwie
    • na poziomie dzielnicy gdy potrzebujemy dotrzeć do klientów w dość wąskim obszarze
    • części miasta gdy np. wizytówka jest widoczna w kilku dzielnicach ale nie całym mieście

    Weryfikujemy w trakcie prac jak rozkłada się ruch w pozycjonowaniu lokalnych ze względu na urządzenia – desktop versus urządzenia mobilne. To ważne ponieważ wiele osób w trakcie podróży komunikacją miejską korzysta z telefonów a dopiero np. wieczorem dokonuje zakupu. Sa tez branże gdzie szybki dostęp do informacji w mapach Google jest niezwykle istotny np. restauracja.

    Jakie korzyści przyniesie SEO lokalne Twojej firmie?

    Dotarcie do większej grupy docelowej


    budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość

    Zwiększenie ruchu organicznego


    poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym

    Wzrost przychodów


    pozycjonowanie lokalne zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności

    Mniejsza konkurencja


    w przypadku zapytań lokalnych w małych miastachw wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować

    Wizytówka Google Moja Firma – korzyści z posiadania

    • Zyskasz narzędzie, dzięki któremu skutecznie powiększysz bazę klientów.
    • Rozszerzysz strategię promocji swojej marki.
    • Ułatwisz użytkownikom urządzeń mobilnych nawiązanie natychmiastowego kontaktu z Twoją firmą.
    • Zwiększysz widoczność firmowej strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.
    • Udostępnisz klientom informacje o swojej firmie, a także opinie dotyczące oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

    Jakie branże powinny zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej na lokalne frazy?

    Działania SEO w wymiarze lokalnym to doskonały sposób na promocję biznesu zarówno dla sklepów, jak i mniejszych i większych firm zajmujących się działalnością usługową.

    Pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć z ofertą do nowych klientów, którzy przy pomocy wyszukiwania lokalnego chcą znaleźć konkretne produkty lub usługi z danego regionu. Może to być zarówno obszar miasta, np. Kraków, Warszawa, Wrocław czy Łódź, jak i dzielnica miasta, np. Kraków Podgórze, Warszawa Włochy albo Wrocław Ostrów Tumski.

    To jednak nie wszystko – lokalne małe i średnie firmy mogą także prowadzić działalność ogólnopolską, wysyłać swoje towary do klientów z innych miast i budować widoczność dzięki lokalnemu SEO. Taki sposób pozycjonowania doskonale sprawdzi się w przypadku firm działających w jednej konkretnej lokalizacji i przedsiębiorstw, które mają swoje biura w kilku różnych miastach na terenie kraju.

    O takim sposobie promocji swojej strony mogą pomyśleć m.in.:

    • zakłady fryzjerskie;
    • piekarnie;
    • warzywniaki;
    • salony kosmetyczne;
    • mechanicy samochodowi;
    • kwiaciarnie;
    • puby i restauracje;
    • firmy remontowe;
    • hostele i hotele;
    • oraz wszelkie inne lokalne firmy, które świadczą usługi lub sprzedają produkty na określonym obszarze.

    Zwiększ widoczność strony internetowej w wynikach Google – zapytaj o ofertę na lokalne pozycjonowanie stron

    Chcesz dotrzeć z ofertą do każdego potencjalnego klienta z Twojej okolicy, który w wyszukiwarce Google będzie wpisywał lokalne zapytania dotyczące produktów lub usług z branży, w której działasz? Wiesz, że samo posiadanie strony WWW to dopiero pierwszy krok w walce o klienta i chcesz zwiększyć potencjał reklamowy dzięki usłudze Google Moja Firma? Skontaktuj się z nami i zapytaj o indywidualną ofertę na pozycjonowanie lokalne.

    pozycjonowanie stron www - ile kosztuje i jak rozliczane są działania SEO

    Pozycjonowanie w mapach Google a optymalizacja strony

    Jeśli chcesz, aby pozycjonowanie fraz regionalnych okazało się skuteczne, pomyśl także o optymalizacji strony WWW. Zdecyduj się na kompleksowy audyt, z którego dowiesz się, czy Twoja witryna jest poprawna z punktu widzenia SEO, a także jakie czynniki mogą wpływać na gorszą widoczność lokalnych fraz kluczowych. Dzięki audytowi sprawdzisz m.in. strukturę strony, optymalizację strony pod kątem wybranych słów kluczowych, a także inne aspekty on-site i off-site wpływające na skuteczność działań SEO.

    Jaki jest koszt usługi SEO lokalne w Mapach Google?

    Ostateczna wycena usługi możliwa jest dopiero po zapoznaniu się z konkretnym projektem. Na koszt pozycjonowania lokalnego wpływa m.in. konkurencyjność poszczególnych wyrażeń kluczowych, liczba firm z tej samej branży z siedzibą w najbliższej okolicy, a także np. wielkość obszaru, dla którego mają być prowadzone działania zmierzające do zwiększenia pozycji strony.

    Jako właściciel strony i firmy możesz także samodzielnie założyć wizytówkę – jest to bezpłatne narzędzie. Pamiętaj jednak o tym, że samo założenie konta nie gwarantuje skutecznego pozycjonowania fraz lokalnych. W celu wypozycjonowania strony warto zadbać o uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji i o bieżącą optymalizację wizytówki w Google Moja Firma.

    Pozycjonowanie lokalne pomaga zdobyć klientów lokalnym sklepom i firmom usługowym. Jednocześnie jest to najefektywniejsza forma dotarcia do klientów na rynku lokalnym.

    Jeśli chcesz, aby odnośniki do strony Twojej firmy wyświetlały się na Mapach Google, to wpis do dowolnego katalogu nie wystarczy. Musisz założyć profil Google Moja Firma.

    Tak, możesz samodzielnie założyć wizytówkę – jest to bezpłatna usługa od Google. Jeśli jednak chcesz skorzystać z naszej pomocy i zależy Ci na efektach SEO i wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy, to zapraszamy do kontaktu. Zwróć tylko uwagę na wytyczne Google w zakresie zakładania wizytówki: https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=pl

    Jest to pozycjonowanie, które w głównej mierze skupia się na optymalizacji onsite i offsite ale pod kątem osiagnięciu słów kluczowych w danej lokalizacji, mieście, województwie. Dodatkowo należy wykonać NAP-y czyli poinformować w wielu miejscach, że firma ma siedzibę w danym mieście pod konkretnym adresem.

    Koszt pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników, takich jak konkurencja w branży, obszar geograficzny, na którym chcesz się skupić, zakres słów kluczowych, z którymi chcesz się pozycjonować, oraz jakość i ilość treści na stronie.

    Przykładowe koszty, zależnie od wybranego modelu współpracy i pozycjonowania:

    1. Opłata miesięczna: od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie, w zależności od złożoności projektu i wybranych działań.
    2. Opłata godzinowa: obecnie 199 zł za godzinę plus budżet mediowy na działania
    3. Opłata za osiągnięte wyniki: tutaj również ceny są różne, ale można się spodziewać kwot od kilkuset do kilku tysięcy złotych za osiągnięcie określonego celu.

    Ostateczny koszt pozycjonowania strony będzie zależał od konkretnego przypadku, Twoich celów biznesowych oraz specjalisty (możesz zatrudnić freelancera np. Zgred.pl), którego zatrudnisz. Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces długotrwały i wymaga stałego monitorowania oraz optymalizacji, dlatego warto traktować to jako inwestycję w rozwój Twojej firmy.

    Aby zoptymalizować wizytówkę pod pozycjonowanie lokalne należy:

    • dodać Schema typu LocalBusiness (lub inne powiązane z daną branżą) – wytyczne znajdziesz tutaj
    • opisać punkty charakterystyczne w pobliżu np. park, plac oraz podać ich nazwy
    • wskazać w jaki sposób dojechać do siedziby firmy/biura
    • wykonać zdjęcia frontu budynku, szyldu, wejścia, drzwi z godzinami otwarcia, recepcji
    • można dodać kartę menu w postaci zdjęć – dają świetne zasięgi
    • jeśli masz kila siedzib to warto dla każdej z nich założyć wizytówkę oraz wykonać dedykowaną podstronę

    Pamiętaj, że poza pozycjonowaniem wizytówki (dbaniem o nią) należy także pozycjonować stronę WWW – silna strona i dobrze wypozycjonowania pozwala szybciej osiągnąć efekty w mapach Google.

    Posłuchaj podcastu: Na czym warto się dzisiaj skupić w lokalnym SEO? Czy reklama lokalna to jednorazowy zabieg? A może ciągła praca? W jaki sposób wykorzystać możliwości „pokazania się” na własnym podwórku i przekonać do siebie potencjalnych klientów? Mapki, wyniki organiczne, Google ADS, Facebook – który z kanałów będzie odpowiedni oraz po jakim czasie zacznie działać?

    Zainteresowany?

    Skontaktuj się z nami

    Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.