Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne w mapach Google

Oferta i cennik

Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć z ofertą firmową do klientów w najbliższej okolicy?

  • zaopiekujemy się wizytówką Google Moja Firma
  • polepszymy widoczność na lokalne słowa kluczowe
  • zwiększymy liczbę telefonów, wizyt czy zapytań z formularzy

Pozycjonowanie lokalne w Google to doskonała inwestycja dla przedsiębiorców z miast i miasteczek.

Pozycjonowanie lokalne jako źródło ruchu z map Google

Pozycjonowanie lokalne to sposób, który pozwala przyciągnąć klientów z najbliższej okolicy za pośrednictwem map Google. Posiadając stronę WWW oraz wizytówkę Google Moja Firma Twoja firma może wyświetlać się na szczycie wyników wyszukiwania lokalnego, w „tzw. „pakiecie lokalnym „pinezkach””pinezkach” oraz pod mapami w wynikach organicznych, co przekłada się na zwiększenie ruchu zarówno na stronie internetowej, jak i w samej firmie. Klienci, którzy szukają usług lub produktów w pobliżu (w miastach czy małych miejscowościach) częściej wybierają firmy widoczne na mapie Google, co sprawia, że pozycjonowanie lokalne staje się niezbędne dla każdej firmy działającej na lokalnym rynku. Skorzystaj z tej szansy, aby wyróżnić się wśród konkurencji i zdobyć nowych klientów!

    Postaw na pozycjonowanie w mapach Google

    Zaproś klientów do Siebie!

    Zwiększenie widoczności strony www w wynikach organicznych ma przełożenie na pozycje w mapach Google co przekłada się na liczbę słów kluczowych, na które wyświetla się pinezka Twojej firmy.

    Podczas procesu pozycjonowania lokalnego wykonuje się wiele czynności, które mają na celu poprawę widoczności firmy w wynikach organicznych oraz w mapach Google. Oto najważniejsze z tych czynności, które mają największy wpływ na widoczność wizytówki w Google:

    1. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firmajest to najważniejszy element. Obejmuje uzupełnienie wszystkich pól (nazwa, adres, numer telefonu, godziny otwarcia), dodanie kategorii działalności, zdjęć firmy, logo oraz opisu. Zadbana i kompletna wizytówka zwiększa szanse na wyświetlenie się w wynikach lokalnych.
    2. Zbieranie i zarządzanie opiniami klientówkluczowy wpływ na pozycję w wynikach lokalnych. Więcej pozytywnych, prawdziwych recenzji poprawia reputację firmy i zwiększa zaufanie klientów, co wpływa na jej widoczność.
    3. Optymalizacja słów kluczowych – użycie lokalnych fraz w opisach na wizytówce Google, na stronie internetowej oraz w postach zwiększa szanse na pojawienie się w wynikach dla zapytań lokalnych.
    4. Spójność danych NAP (Name, Address, Phone)ważna dla algorytmów Google. Spójne dane firmy (nazwa, adres, numer telefonu) na stronie internetowej, w katalogach firm i mediach społecznościowych pomagają w lepszym pozycjonowaniu wizytówki.

    Do tego należy dołączyć regularne posty, filmy, prowadzenie bloga a przede wszystkim dokładne opisanie lokalizacji. Pomaga przy tym chociażby napisanie jakimi liniami tramwajowymi czy autobusowymi dojedziemy do biura/siedziby firmy.

    pozycjonowanie lokalne dla frazy z miastem dla firm z danego miasta

    Wysoka pozycja na słowa kluczowe powiązane z lokalizacją to większa szansa na zdobycie wartościowego ruchu, który przełoży się na konkretne zyski dla Twojej firmy.

    Ruch organiczny może się pojawić z:

    • wyszukiwania w określonym regionie np. województwie
    • na poziomie dzielnicy gdy potrzebujemy dotrzeć do klientów w dość wąskim obszarze
    • części miasta gdy np. wizytówka jest widoczna w kilku dzielnicach ale nie całym mieście

    Weryfikujemy w trakcie prac jak rozkłada się ruch w pozycjonowaniu lokalnych ze względu na urządzenia – desktop versus urządzenia mobilne. To ważne, ponieważ wiele osób w trakcie podróży komunikacją miejską korzysta z telefonów a dopiero np. wieczorem dokonuje zakupu. Są też branże gdzie szybki dostęp do informacji w mapach Google jest niezwykle istotny np. restauracja.

    Jakie korzyści przyniesie SEO lokalne Twojej firmie?

    Dotarcie do większej grupy docelowej


    budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość

    Zwiększenie ruchu organicznego


    poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym

    Wzrost przychodów


    pozycjonowanie lokalne zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności

    Mniejsza konkurencja


    w przypadku zapytań lokalnych w małych miastach w wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować

    Wizytówka Google Moja Firma – korzyści z posiadania

    • Zyskasz narzędzie, dzięki któremu skutecznie powiększysz bazę klientów.
    • Rozszerzysz strategię promocji swojej marki.
    • Ułatwisz użytkownikom urządzeń mobilnych nawiązanie natychmiastowego kontaktu z Twoją firmą.
    • Zwiększysz widoczność swojej stronę internetową w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, co jest kluczowe dla lokalnego SEO.
    • Udostępnisz klientom informacje o swojej firmie, a także opinie dotyczące oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

    Optymalizując wpis w Google Moja Firma oraz stronę internetową firmy pod kątem lokalnych wyniki wyszukiwania, możesz znacząco poprawić swoją widoczność w kontekście geolokalizacji, przyciągając potencjalnych klientów szukających usług w swoim regionie.

    pozycjonowanie stron www - ile kosztuje i jak rozliczane są działania SEO

    Pozycjonowanie w mapach Google a optymalizacja strony

    Jeśli chcesz, aby pozycjonowanie fraz regionalnych okazało się skuteczne, pomyśl także o optymalizacji strony WWW. Zdecyduj się na kompleksowy audyt, z którego dowiesz się, czy Twoja witryna jest poprawna z punktu widzenia SEO, a także jakie czynniki mogą wpływać na gorszą widoczność lokalnych fraz kluczowych. Dzięki audytowi sprawdzisz m.in. strukturę strony, optymalizację strony pod kątem wybranych słów kluczowych, a także inne aspekty on-site i off-site wpływające na skuteczność działań SEO.

    Jaki jest koszt usługi SEO lokalne w Mapach Google?

    Ostateczna wycena usługi możliwa jest dopiero po zapoznaniu się z konkretnym projektem. Na koszt pozycjonowania lokalnego wpływa m.in. konkurencyjność poszczególnych wyrażeń kluczowych, liczba firm z tej samej branży z siedzibą w najbliższej okolicy, a także np. wielkość obszaru, dla którego mają być prowadzone działania zmierzające do zwiększenia pozycji strony.

    Jako właściciel strony i firmy możesz także samodzielnie założyć wizytówkę – jest to bezpłatne narzędzie. Pamiętaj jednak o tym, że samo założenie konta nie gwarantuje skutecznego pozycjonowania fraz lokalnych. W celu wypozycjonowania strony warto zadbać o uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji i o bieżącą optymalizację wizytówki w Google Moja Firma.

    Efekty pozycjonowania firm lokalnych

    • Branża: lokalny prawnik
    • Strategia: pozycjonowanie strony
    • Wyzwania: optymalizacja strony głównej plus rozbudowa usług
    • Branża: szkoła
    • Strategia: pozycjonowanie strony + wizytówki GMF
    • Wyzwania: zbudowanie widoczności wizytówek

    Wizytówkę Google Moja Firma (Google Business Profile) powinny założyć wszystkie firmy, które oferują produkty lub usługi na określonym obszarze geograficznym, a w szczególności:

    1. Firmy lokalne – jak restauracje, sklepy, salony fryzjerskie, gabinety lekarskie, hotele, które obsługują klientów bezpośrednio w swoich siedzibach. Wizytówka pomaga klientom znaleźć lokalizację firmy, zobaczyć godziny otwarcia i zapoznać się z ofertą.
    2. Firmy oferujące usługi na danym obszarze – takie jak hydraulicy, elektrycy, firmy sprzątające, które świadczą usługi w terenie, ale mają bazę lub siedzibę. Wizytówka pozwala im dotrzeć do klientów z okolicy, nawet jeśli nie posiadają fizycznego biura otwartego dla klientów.
    3. Firmy z wieloma lokalizacjami – sieci sklepów czy franczyzy mogą stworzyć oddzielne wizytówki dla każdej lokalizacji, co ułatwi klientom znalezienie najbliższej placówki.
    4. Firmy internetowe z obsługą lokalną – jeśli firma działa głównie online, ale ma biuro czy magazyn, z którego klienci mogą odbierać produkty lub usługi, wizytówka pomoże w budowaniu lokalnej widoczności.
    5. Freelancerzy i osoby świadczące usługi – np. konsultanci, trenerzy personalni, architekci, którzy chcą dotrzeć do klientów lokalnych i potrzebują łatwego sposobu na promocję swoich usług. Ale muszą posiadać biuro.

    Założenie wizytówki Google Moja Firma jest darmowe, a korzyści płynące z lokalnej widoczności w wynikach wyszukiwania Google, zwłaszcza w mapach, mogą znacznie zwiększyć ruch i przyciągnąć nowych klientów.

    Jeśli chcesz, aby odnośniki do strony Twojej firmy wyświetlały się na Mapach Google, to wpis do dowolnego katalogu nie wystarczy. Musisz założyć profil Google Moja Firma. Nie mniej jednak pozyskiwanie wzmianek typu NAP (Name, Address, Phone) mocno pomagają w pozycjonowaniu wizytówki oraz samej strony www.

    Tak, możesz samodzielnie założyć wizytówkę – jest to bezpłatna usługa od Google. Jeśli jednak chcesz skorzystać z naszej pomocy i zależy Ci na efektach SEO i wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy, to zapraszamy do kontaktu. Zwróć tylko uwagę na wytyczne Google w zakresie zakładania wizytówki: https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=pl

    Jest to pozycjonowanie, które w głównej mierze skupia się na optymalizacji onsite i offsite ale pod kątem osiąnięcia pozycji dla słów kluczowych w danej lokalizacji, mieście, województwie. Dodatkowo należy wykonać NAP-y czyli poinformować w wielu miejscach, że firma ma siedzibę w danym mieście pod konkretnym adresem.

    Koszt pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników, takich jak konkurencja w branży, obszar geograficzny, na którym chcesz się skupić, zakres słów kluczowych, z którymi chcesz się pozycjonować, oraz jakość i ilość treści na stronie.

    Przykładowe koszty, zależnie od wybranego modelu współpracy i pozycjonowania:

    1. Opłata miesięczna: od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie, w zależności od złożoności projektu i wybranych działań.
    2. Opłata godzinowa: obecnie 199 zł za godzinę plus budżet mediowy na działania
    3. Opłata za osiągnięte wyniki: tutaj również ceny są różne, ale można się spodziewać kwot od kilkuset do kilku tysięcy złotych za osiągnięcie określonego celu.

    Ostateczny koszt pozycjonowania strony będzie zależał od konkretnego przypadku, Twoich celów biznesowych oraz specjalisty (możesz zatrudnić freelancera np. Zgred.pl), którego zatrudnisz. Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces długotrwały i wymaga stałego monitorowania oraz optymalizacji, dlatego warto traktować to jako inwestycję w rozwój Twojej firmy.

    Aby zoptymalizować wizytówkę pod pozycjonowanie lokalne należy:

    • dodać Schema typu LocalBusiness (lub inne powiązane z daną branżą) – wytyczne znajdziesz tutaj
    • opisać punkty charakterystyczne w pobliżu np. park, plac oraz podać ich nazwy
    • wskazać w jaki sposób dojechać do siedziby firmy/biura
    • wykonać zdjęcia frontu budynku, szyldu, wejścia, drzwi z godzinami otwarcia, recepcji
    • można dodać kartę menu w postaci zdjęć – dają świetne zasięgi
    • jeśli masz kila siedzib to warto dla każdej z nich założyć wizytówkę oraz wykonać dedykowaną podstronę

    Pamiętaj, że poza pozycjonowaniem wizytówki (dbaniem o nią) należy także pozycjonować stronę WWW – silna strona i dobrze wypozycjonowania pozwala szybciej osiągnąć efekty w mapach Google.

    Posłuchaj podcastu: Na czym warto się dzisiaj skupić w lokalnym SEO? Czy reklama lokalna to jednorazowy zabieg? A może ciągła praca? W jaki sposób wykorzystać możliwości „pokazania się” na własnym podwórku i przekonać do siebie potencjalnych klientów? Mapki, wyniki organiczne, Google ADS, Facebook – który z kanałów będzie odpowiedni oraz po jakim czasie zacznie działać?

    Zainteresowany?

    Skontaktuj się z nami

    Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.