Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne i Mapy Google
co zyskasz dzięki inwestycji w SEO lokalne!

Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć z ofertą firmową do internautów z najbliższej okolicy? Lokalne SEO to strzał w dziesiątkę! Sprawdź, jak zwiększyć widoczność strony internetowej w wynikach Google i co zrobić, aby dane firmy wyświetlały się na Mapach Google.
Pozycjonowanie lokalne – co to takiego?
Lokalni producenci, osiedlowe sklepiki oraz firmy usługowe to tylko kilka przykładów działalności, które powinny poważnie zastanowić się nad włączeniem pozycjonowania lokalnego do strategii marketingowej firmy. Dlaczego? W przypadku takich firm to lokalizacja użytkowników wyszukujących informacji dotyczących konkretnych produktów lub usług ma kluczowe znaczenie. Jeśli ktoś szuka fryzjera, mechanika, warzywniaka lub piekarni, to przeważnie chce znaleźć ofertę jak najbliżej miejsca, w którym aktualnie się znajduje.
W przypadku pozycjonowania lokalnego działania on-site i off-site zmierzają do zwiększenia widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i na mapach dla fraz kluczowych, takich jak np. branża + miasto. Algorytm wyszukiwarki Google wyświetli użytkownikowi treści wyłącznie z okolicy – dzięki geolokalizacji.
Postaw na pozycjonowanie regionalne
wykorzystaj geolokalizację i podbij lokalne wyniki wyszukiwania!

Skuteczne pozycjonowanie to nie tylko wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, lecz także większa widoczność wypływająca na liczbę konwersji. W przypadku lokalnych biznesów sposobem na sukces jest dotarcie do potencjalnych klientów z okolicy.
Wysoka pozycja na słowa kluczowe powiązane z lokalizacją to większa szansa na zdobycie wartościowego ruchu, który przełoży się na konkretne zyski dla Twojej firmy. Niezbędnym elementem jest oczywiście optymalizacja strony WWW, a także założenie Wizytówki Moja Firma i poprawne wypełnienie profilu, z uwzględnieniem m.in. danych przedsiębiorcy, oraz nazwy i adresu firmy. Warto zadbać także o aktualny numer telefonu, tak aby użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych mogli w prosty sposób skontaktować się z Tobą.
Jakie korzyści przyniesie SEO lokalne Twojej firmie?

Dotarcie do większej grupy docelowej
budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość

Zwiększenie ruchu organicznego
poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym

Wzrost przychodów
pozycjonowanie lokalne zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności

Mniejsza konkurencja
w przypadku zapytań lokalnych w małych miastachw wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować
Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego powinieneś ją mieć?

- Zyskasz narzędzie, dzięki któremu skutecznie powiększysz bazę klientów.
- Rozszerzysz strategię promocji swojej marki.
- Ułatwisz użytkownikom urządzeń mobilnych nawiązanie natychmiastowego kontaktu z Twoją firmą.
- Zwiększysz widoczność firmowej strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.
- Udostępnisz klientom informacje o swojej firmie, a także opinie dotyczące oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.
Jakie branże powinny zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej na lokalne frazy?
Działania SEO w wymiarze lokalnym to doskonały sposób na promocję biznesu zarówno dla sklepów, jak i mniejszych i większych firm zajmujących się działalnością usługową.
Pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć z ofertą do nowych klientów, którzy przy pomocy wyszukiwania lokalnego chcą znaleźć konkretne produkty lub usługi z danego regionu. Może to być zarówno obszar miasta, np. Kraków, Warszawa, Wrocław czy Łódź, jak i dzielnica miasta, np. Kraków Podgórze, Warszawa Włochy albo Wrocław Ostrów Tumski.
To jednak nie wszystko – lokalne małe i średnie firmy mogą także prowadzić działalność ogólnopolską, wysyłać swoje towary do klientów z innych miast i budować widoczność dzięki lokalnemu SEO. Taki sposób pozycjonowania doskonale sprawdzi się w przypadku firm działających w jednej konkretnej lokalizacji i przedsiębiorstw, które mają swoje biura w kilku różnych miastach na terenie kraju.
O takim sposobie promocji swojej strony mogą pomyśleć m.in.:
- zakłady fryzjerskie;
- piekarnie;
- warzywniaki;
- salony kosmetyczne;
- mechanicy samochodowi;
- kwiaciarnie;
- puby i restauracje;
- firmy remontowe;
- kwatery prywatne, hostele i hotele;
- oraz wszelkie inne lokalne firmy, które świadczą usługi lub sprzedają produkty na określonym obszarze.
Zwiększ widoczność strony internetowej w wynikach Google – zapytaj o ofertę na lokalne pozycjonowanie stron
Chcesz dotrzeć z ofertą do każdego potencjalnego klienta z Twojej okolicy, który w wyszukiwarce Google będzie wpisywał lokalne zapytania dotyczące produktów lub usług z branży, w której działasz? Wiesz, że samo posiadanie strony WWW to dopiero pierwszy krok w walce o klienta i chcesz zwiększyć potencjał reklamowy dzięki usłudze Google Moja Firma? Skontaktuj się z nami i zapytaj o indywidualną ofertę na pozycjonowanie lokalne.

Lokalne SEO a optymalizacja strony
Jeśli chcesz, aby pozycjonowanie fraz regionalnych okazało się skuteczne, pomyśl także o optymalizacji strony WWW. Zdecyduj się na kompleksowy audyt, z którego dowiesz się, czy Twoja witryna jest poprawna z punktu widzenia SEO, a także jakie czynniki mogą wpływać na gorszą widoczność lokalnych fraz kluczowych. Dzięki audytowi sprawdzisz m.in. strukturę strony, optymalizację strony pod kątem wybranych słów kluczowych, a także inne aspekty on-site i off-site wpływające na skuteczność działań SEO.
Jaki jest koszt usługi SEO lokalne w Mapach Google?
Ostateczna wycena usługi możliwa jest dopiero po zapoznaniu się z konkretnym projektem. Na koszt pozycjonowania lokalnego wpływa m.in. konkurencyjność poszczególnych wyrażeń kluczowych, liczba firm z tej samej branży z siedzibą w najbliższej okolicy, a także np. wielkość obszaru, dla którego mają być prowadzone działania zmierzające do zwiększenia pozycji strony.
Jako właściciel strony i firmy możesz także samodzielnie założyć wizytówkę – jest to bezpłatne narzędzie. Pamiętaj jednak o tym, że samo założenie konta nie gwarantuje skutecznego pozycjonowania fraz lokalnych. W celu wypozycjonowania strony warto zadbać o uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji i o bieżącą optymalizację wizytówki w Google Moja Firma.

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami

Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.
