Pozycjonowanie long tail
Pozycjonowanie long tail
Strategia SEO oparta o niszowe słowa kluczowe
Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon, są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie określonych słów kluczowych i niskim potencjalne wyszukiwań, składających się np. z 3-4 lub więcej wyrazów, które zwiększą konwersję sprzedażową.. Jednocześnie użytkownik wpisujący frazy niszowe kieruje się wprost intencja zakupową.
Long Tail – zalety pozycjonowania
Mniejsza konkurencja – większa konwersja
Kampanie SEO oparte o frazy typu long tail posiadają kilka zalet:
- zdecydowanie mniejsza konkurencja w wybranych obszarach – frazy ogólne (oraz frazy generyczne) są zdecydowanie bardziej konkurencyjne i ich pozycjonowanie będzie droższe i zajmie zdecydowanie więcej czasu. Oparcie strategii SEO na frazach long tail powoduje, że pozycjonowana strona www szybciej pojawia się w wynikach wyszukania ale jednocześnie są to obszary gdzie konkurencja jest niewielka lub praktycznie nie występuje.
- wyższa konwersja przy mniejszym ruchu organicznym – potencjalni klienci, którzy wyszukują długie i charakterystyczne słowa kluczowe, zwykle są już bardzo zdecydowani na zakup usługi czy produktu no i są mają już konkretną intencję zakupową (szukając produktu) lub informacyjną (gdy szukają poradnika).
- lepsze dopasowanie stron docelowych i fraz long tail do intencji użytkownika – pozycjonowanie strony na frazy kluczowe z długiego ogona pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby użytkownika i dopasować treść strony do ich konkretnych potrzeb, oczekiwań oraz intencji. To z kolei może poprawić ich doświadczenia z marką i zwiększyć szanse na pozyskanie lojalnych klientów.
- zwiększony wartościowy ruch organiczny – oparcie strategii na frazach typu long tail powoduje, że ruch organiczny, pomimo że będzie go mniejsza ilość, jest bardziej kaloryczny a tym samym lepiej sprzedają się usługi czy produkty w sklepie.
Korzyści jakie daje pozycjonowanie szerokie?
Dotarcie do większej grupy docelowej
budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość
Zwiększenie ruchu organicznego
poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym
Wzrost przychodów
pozycjonowanie na długi ogon zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności
Mniejsza konkurencja
w przypadku zapytań long tail w wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować
Ile kosztuje pozycjonowanie
na długi ogon?
Na koszt pozycjonowania składa się m.in. zakres przeprowadzanych usług (w rozliczeniu godzinowym), co jest dostarczane (np. linkbuilding, zalecenia optymalizacyjne, treści) czy przeprowadzenie audytu SEO oraz określenie strategii.
Cennik oparty jest na:
- historii pozycjonowania (o ile taka historia występowała)
- historii ruchu organicznego
- strategii odpowiednio wykreowanej i dobranej do usług czy produktów
- celów, które chce osiągnąć właściciel serwisu
- liczby godzin, jaką trzeba poświęcić na przygotowanie oraz nadzór nad działaniami SEO
Elastyczne rozliczenie za pozycjonowanie
Pozycjonowanie long tail może być prowadzone w różnych modelach rozliczeniowych, zależnie od potrzeb klienta. Najczęściej wybierane modele to:
- abonament – stały ryczałt płacony co miesiąc
- abonament + bonus np. za dostarczony ruch – rozliczenie na podstawie Google Search Console czyli ryczałt płacony co miesiąc plus success fee za dostarczony ruch
- rozliczenie godzinowe (plus budżet mediowy) – czyli płacisz za obsługę kampanii SEO i do tego określasz osobno budżet mediowy na działania SEO. Dzięki temu wiesz ile płacisz osobie oraz ile wydajesz na konkretne działania a także ile godzin poświęca się Twojej stronie internetowej
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami
Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.