Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie long tail

Strategia SEO oparta o niszowe słowa kluczowe

Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon, są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie określonych słów kluczowych i niskim potencjalne wyszukiwań, składających się np. z 3-4 lub więcej wyrazów, które zwiększą konwersję sprzedażową.. Jednocześnie użytkownik wpisujący frazy niszowe kieruje się wprost intencja zakupową.

    Long Tail – zalety pozycjonowania

    Mniejsza konkurencja – większa konwersja

    Kampanie SEO oparte o frazy typu long tail posiadają kilka zalet:

    • zdecydowanie mniejsza konkurencja w wybranych obszarach – frazy ogólne (oraz frazy generyczne) są zdecydowanie bardziej konkurencyjne i ich pozycjonowanie będzie droższe i zajmie zdecydowanie więcej czasu. Oparcie strategii SEO na frazach long tail powoduje, że pozycjonowana strona www szybciej pojawia się w wynikach wyszukania ale jednocześnie są to obszary gdzie konkurencja jest niewielka lub praktycznie nie występuje.
    • wyższa konwersja przy mniejszym ruchu organicznym – potencjalni klienci, którzy wyszukują długie i charakterystyczne słowa kluczowe, zwykle są już bardzo zdecydowani na zakup usługi czy produktu no i są mają już konkretną intencję zakupową (szukając produktu) lub informacyjną (gdy szukają poradnika).
    • lepsze dopasowanie stron docelowych i fraz long tail do intencji użytkownika – pozycjonowanie strony na frazy kluczowe z długiego ogona pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby użytkownika i dopasować treść strony do ich konkretnych potrzeb, oczekiwań oraz intencji. To z kolei może poprawić ich doświadczenia z marką i zwiększyć szanse na pozyskanie lojalnych klientów.
    • zwiększony wartościowy ruch organiczny – oparcie strategii na frazach typu long tail powoduje, że ruch organiczny, pomimo że będzie go mniejsza ilość, jest bardziej kaloryczny a tym samym lepiej sprzedają się usługi czy produkty w sklepie.

    Korzyści jakie daje pozycjonowanie szerokie?

    Dotarcie do większej grupy docelowej


    budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość

    Zwiększenie ruchu organicznego


    poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym

    Wzrost przychodów


    pozycjonowanie na długi ogon zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności

    Mniejsza konkurencja


    w przypadku zapytań long tail w wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować

    Ile kosztuje pozycjonowanie
    na długi ogon?

    Na koszt pozycjonowania składa się m.in. zakres przeprowadzanych usług (w rozliczeniu godzinowym), co jest dostarczane (np. linkbuilding, zalecenia optymalizacyjne, treści) czy przeprowadzenie audytu SEO oraz określenie strategii.

    Cennik oparty jest na:

    • historii pozycjonowania (o ile taka historia występowała)
    • historii ruchu organicznego
    • strategii odpowiednio wykreowanej i dobranej do usług czy produktów
    • celów, które chce osiągnąć właściciel serwisu
    • liczby godzin, jaką trzeba poświęcić na przygotowanie oraz nadzór nad działaniami SEO

    Elastyczne rozliczenie za pozycjonowanie

    Pozycjonowanie long tail może być prowadzone w różnych modelach rozliczeniowych, zależnie od potrzeb klienta. Najczęściej wybierane modele to:

    • abonament – stały ryczałt płacony co miesiąc
    • abonament + bonus np. za dostarczony ruch – rozliczenie na podstawie Google Search Console czyli ryczałt płacony co miesiąc plus success fee za dostarczony ruch
    • rozliczenie godzinowe (plus budżet mediowy) – czyli płacisz za obsługę kampanii SEO i do tego określasz osobno budżet mediowy na działania SEO. Dzięki temu wiesz ile płacisz osobie oraz ile wydajesz na konkretne działania a także ile godzin poświęca się Twojej stronie internetowej

    Long tail to inaczej długi ogon i oznacza pozycjonowanie serwisu na dużą liczbę wielowyrazowych słów kluczowych. Long tail stosuje się dla pojedynczych podstron jak i całego serwisu. Metoda ta dedykowana jest bardziej sklepom niż witrynom usługowym. Widok idealnego wyniku przy pozycjonowaniu long tail przedstawia poniższy obrazek:

    pozycjonowanie long tail - wykres widoczności z senuto

    Nie ma konkretnej liczby słów kluczowych w przypadku długiego ogona. Może to być 10 ale może to być i 200 słów kluczowych. Im więcej słów kluczowych wybierzemy na początku tym łatwiej będzie dopasować strategię.

    Jeżeli podasz nam słowa kluczowe na etapie zapytania ofertowego zawsze będzie szybciej i łatwiej. Przygotuj tabelę i podziel te słowa na 3-4 kategorie: od głównych, poprzez mniej ważne, aż do najmniej istotnych. Jeśli ich nie masz nic nie szkodzi – możemy zaproponować swoje słowa kluczowe. Porównując potem oferty na pozycjonowanie będziesz mieć dokładniejsze dane do analizy.

    Do tego dochodzi analiza konkurencji, analiza trudności słów kluczowych oraz analiza architektury Twojego serwisu. Na podstawie tych analiz otrzymasz audyt, który należy wdrożyć.

    Warto zadbać o długi ogon ponieważ w efekcie końcowym pozycjonowanie takie będzie najtańsze (szczególnie w stosunku do reklam Ads), pozyskasz więcej ruchu organicznego na ogromną liczbę fraz, frazy z długiego ogona mają lepszą konwersję a to przekłada się na większą sprzedaż. I najważniejsze: po prostu wyniki pojawiają się dużo szybciej.

    Zdecydowanie NIE. Użytkownicy wpisują tak wiele różnych kombinacji słów kluczowych, że nikt nie jest w stanie zapewnić 100% pokrycia w reklamach.

    Trudno określić koszty pozycjonowania na długi ogon bez obejrzenia strony i wykonania analizy. Jeżeli jednak nie masz budżetu na poziomie 2000-3000 zł netto miesięcznie, będzie trudno uzyskać dobre i szybkie efekty sprzedażowe. Sprawdź nasz cennik pozycjonowania gdzie znajdziesz niezbędne informacje a jeśli nadal masz wątpliwości skorzystać z darmowej wyceny.

    Zainteresowany?

    Skontaktuj się z nami

    Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.