Popularność pozycjonowania long tail wynika przede wszystkim ze zmiany zachowania użytkowników i wzrostu efektywności samej wyszukiwarki Google
Użytkownicy coraz częściej decydują się na wpisywanie fraz szczegółowych zamiast fraz, ponieważ znacznie szybciej doprowadza ich to do otrzymania pożądanego wyniku. Z pozycjonowania long tail korzystają duże sklepy internetowe, firmy usługowe, a także serwisy blogowe. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tej usługi? Czytaj dalej i skontaktuj się z nami, aby zapytać o ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.
Jak już wspomnieliśmy long tail tłumaczymy jako „długi ogon”. Co to oznacza w przypadku pozycjonowania? Mamy tutaj oczywiście na myśli frazy wielowyrazowe, w których użytkownik zazwyczaj bardzo szczegółowo definiuje swoje zapytanie. Mogą one dotyczyć zarówno produktów, usług, jak i treści poradników. Zazwyczaj frazy long tail są niszowe, co oznacza, że mniej użytkowników wpisuje to konkretne zapytanie do wyszukiwarki, jednak warto zauważyć, że nie jest to ruch bezwartościowy. W praktyce jest to ruch bardziej wartościowy, ponieważ ściąga na stronę użytkowników, którzy wiedzą, czego szukają i znacznie chętniej dokonają zakupu. W przypadku fraz long tail stosuje się zazwyczaj setki kombinacji fraz, do których z czasem dochodzą kolejne. Dzięki bieżącemu monitorowaniu konwersji z konkretnych fraz kluczowych możemy ocenić które z zapytań generują dla Twojej firmy największy zysk i na nich oprzeć rdzeń strategii pozycjonowania. Twoje pieniądze są więc wydawane w bardziej efektywny sposób.
Pozycjonowanie szerokie, długoogonowe czy po prostu long tail może być bardzo pożyteczne dla Twojego sukcesu sprzedażowego. Dlaczego warto postawić na ten rodzaj pozycjonowania? Przedstawimy Ci to w kilku przejrzystych punktach.
Jeśli korzystałeś kiedyś z reklam Google ADS, to wiesz, że w przypadku najbardziej popularnych słów możliwości uzyskania topowych pozycji może być naprawdę kosztowna. Wynika to oczywiście z konkurencji. Jest to więc zadanie trudne, drogie i czasochłonne, a w efekcie Twój wynik finansowy może nie być zadowalający. Podobnie jest w przypadku ruchu organicznego. Inne firmy wydają ogromne pieniądze na to, by znaleźć się w top 3. Jeśli dopiero zaczynasz, możesz nie posiadać tak wielkiego budżetu, by przebić się przez konkurencję, która inwestuje w pozycjonowanie najpopularniejszych fraz od lat. W tym czasie możesz pozycjonować frazy bardziej szczegółowe, które znacznie szybciej znajdą się na wysokich pozycjach i szybciej zapracują na Twój zysk
Wspominaliśmy o tym już wcześniej, jednak jest to jeden z koronnych argumentów podczas podejmowania decyzji o pozycjonowaniu long tail. W większości przypadku nie będzie interesowało Cię wygenerowanie jakiegokolwiek ruchu na Twojej stronie. Przypadkowi użytkownicy znacznie rzadziej dokonują zakupów. Jeśli jednak Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania na szczegółowe pytania, to szansa na konwersje wzrasta. Świadomy i zdecydowany klient jest znacznie bardziej skłonny, by zostawić pieniądze w Twoim sklepie. Musisz tylko pojawić się w wynikach wyszukiwania w odpowiednim czasie i miejscu.
Na pewno słyszałeś, że pozycje w Google ulegają ciągłym zmianom. Jest to szczególnie widoczne w przypadku fraz najpopularniejszych, o które zabiega wiele firm. Jeśli jednak stawiasz na frazy long tail, to raz zdobyte pozycje znacznie łatwiej utrzymać, a jeśli pojawiają się jakieś fluktuacje, to są one znacznie mniej drastyczne. Oznacza to, że w konsekwencji nie musisz się obawiać strat ruchu z fraz long tail. Warto więc postawić nie tylko na skuteczne, ale i trwałe rozwiązanie.
Długi ogon jest szczególnie polecany dla sklepów internetowych, gdzie pojawia się wiele produktów w różnych kolorach i rozmiarach lub dedykowanych do różnych celów. Frazy z długiego ogona mogą się w takich przypadkach przekładać na bardzo duży ruch z bardzo wielu różnorodnych fraz.
Również firmy usługowe, które prowadzą swoją działalność w różnych miejscowościach lub mają rozbudowaną ofertę, powinny zdecydować się na tego typu rozwiązanie, ponieważ jest ono szybsze, skuteczniejsze i tańsze. Dzięki naszemu doświadczeniu znacznie szybciej zdobędziesz wartościowy ruch dla swojej witryny. Skontaktuj się z nami, by rozpocząć pozycjonowanie long tail.
Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.