skip to Main Content
+48 609 357 357 info@semgence.pl

Pozycjonowanie long tail, czyli w dosłownym tłumaczeniu pozycjonowanie fraz z długiego ogona polega na takich działaniach, które mają doprowadzić do tego, że Twoje strona będzie widoczna nie tylko na krótkie, ogólne frazy, lecz przede wszystkim na frazy szczegółowe. Takie zapytania wpisywane są przez użytkowników, którzy znacznie częściej zdecydowani są na dokonanie zakupu. Pozycjonowanie long tail jest również doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą zoptymalizować swoje koszty za SEO. Zazwyczaj jest ono bowiem tańsze i szybciej prowadzi do konwersji.

Popularność pozycjonowania long tail wynika przede wszystkim ze zmiany zachowania użytkowników i wzrostu efektywności samej wyszukiwarki Google. Użytkownicy coraz częściej decydują się na wpisywanie fraz szczegółowych zamiast fraz, ponieważ znacznie szybciej doprowadza ich to do otrzymania pożądanego wyniku. Z pozycjonowania long tail korzystają duże sklepy internetowe, firmy usługowe, a także serwisy blogowe. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tej usługi? Czytaj dalej i skontaktuj się z nami, żeby spytać o ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Pozycjonowanie long tail – co to jest?

Jak już wspomnieliśmy long tail tłumaczymy jako „długi ogon”. Co to oznacza w przypadku pozycjonowania? Mamy tutaj oczywiście na myśli frazy wielowyrazowe, w których użytkownik zazwyczaj bardzo szczegółowo definiuje swoje zapytanie. Mogą one dotyczyć zarówno produktów, usług, jak i treści poradników. Zazwyczaj frazy long tail są niszowe, co oznacza, że mniej użytkowników wpisuje to konkretne zapytanie do wyszukiwarki, jednak warto zauważyć, że nie jest to ruch bezwartościowy. W praktyce jest to ruch bardziej wartościowy, ponieważ ściąga na stronę użytkowników, którzy wiedzą, czego szukają i znacznie chętniej dokonają zakupu. W przypadku fraz long tail stosuje się zazwyczaj setki kombinacji fraz, do których z czasem dochodzą kolejne. Dzięki bieżącemu monitorowaniu konwersji z konkretnych fraz kluczowych możemy ocenić które z zapytań generują dla Twojej firmy największy zysk i na nich oprzeć rdzeń strategii pozycjonowania. Twoje pieniądze są więc wydawane w bardziej efektywny sposób.

Pozycjonowanie long tail dlaczego warto?

Pozycjonowanie szerokie, długoogonowe czy po prostu long tail może być bardzo pożyteczne dla Twojego sukcesu sprzedażowego. Dlaczego warto postawić na ten rodzaj pozycjonowania?  Przedstawimy Ci to w kilku przejrzystych puntkach.

Long tail kosztuje mniej

Jeśli korzystałeś kiedyś z reklam Google ADS, to wiesz, że w przypadku najbardziej popularnych słów możliwości uzyskania topowych pozycji może być naprawdę kosztowna. Wynika to oczywiście z konkurencji. Jest to więc zadanie trudne, drogie i czasochłonne, a w efekcie Twój wynik finansowy może nie być zadowalający. Podobnie jest w przypadku ruchu organicznego. Inne firmy wydają ogromne pieniądze na to, by znaleźć się w top 3. Jeśli dopiero zaczynasz, możesz nie posiadać tak wielkiego budżetu, by przebić się w przez konkurencję, która inwestuje w pozycjonowanie najpopularniejszych fraz od lat. W tym czasie możesz pozycjonować fraz bardziej szczegółowe, które znacznie szybciej znajdą się na wysokich pozycjach i szybciej zapracują na Twój zysk.

Ruch wysokiej jakości

Wspominaliśmy o tym już wcześniej, jednak jest to jeden z koronnych argumentów podczas podejmowania decyzji o pozycjonowaniu long tail. W większości przypadku nie będzie interesowało Cię wygenerowania jakiegokolwiek ruch na twojej stronie. Przypadkowi użytkownicy znacznie rzadziej dokonują zakupów. Jeśli jednak twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania na szczegółowe zapytania, to szansa na konwersje wzrasta. Świadomy i zdecydowany klient jest znaczeni bardziej skłonny, by zostawić pieniądze w twoim sklepie. Musisz tylko pojawić się w wynikach wyszukiwania w odpowiednim czasie i miejscu.  

Frazy long tail są mniej narażone na wahania pozycji

Na pewno słyszałeś, że pozycje w Google ulegają ciągłym zmianom. Jest to szczególnie widoczne w przypadku fraz najpopularniejszych, o które zabiega wiele firm. Jeśli jednak stawiasz na frazy long tail, to raz zdobyte pozycje znacznie łatwiej utrzymać, a jeśli pojawiają się jakieś fluktuacje, to są one znacznie mniej drastyczne. Oznacza to, że w konsekwencji nie musisz się obawiać strat ruchu z fraz long tail. Warto więc postawić nie tylko na skuteczne, ale i trwałe rozwiązanie.

Kto powinien zdecydować się pozycjonowanie long tail?

Długi ogon jest szczególnie polecany dla sklepów internetowych, gdzie pojawia się wiele produktów w różnych kolorach i rozmiarach lub dedykowanych do różnych celów. Frazy z długiego ogona mogą się w takich przypadkach przekładać na bardzo duży ruch z bardzo wielu różnorodnych fraz.

Również firmy usługowe, które prowadzą swoją działalność w różnych miejscowościach lub mają rozbudowaną ofertę, powinny zdecydować się na tego typu rozwiązanie, ponieważ jest ono szybsze, skuteczniejsze i tańsze. Dzięki naszemu doświadczeniu znacznie szybciej zdobędziesz wartościowy ruch dla swojej witryny. Skontaktuj się z nami, by rozpocząć pozycjonowanie long tail.

ZAINTERESOWANY?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Napisz do Nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres URL (wymagany)

Adres email (wymagane)

Telefon

Treść wiadomości

Back To Top