Pozycjonowanie long tail
Pozycjonowanie long tail
Czym jest?

Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon, są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie określonych i niszowych fraz, składających się np. z 3-4 lub więcej słów, bardzo mocno ukierunkowanych na konwersję. Jednocześnie użytkownik wpisujący frazy niszowe kieruje się wprost intencja zakupową.
Dlatego też, pozycjonowanie long tail jest skuteczną i najtańszą metodą na szybki wzrost sprzedaży w sklepach internetowych.
Należy podkreślić, że działania tego typu nie da się zrealizować w każdym przypadku. Mimo to nie zmniejsza to samej wartości tego sposobu pozycjonowania.
Long Tail
czyli pozycjonowanie na długi ogon

Proces ten polega na używaniu sporej ilości różniących się słów kluczowych, które są pozycjonowane. W rezultacie jedną stronę o dobrej i bogatej treści można pozycjonować aż na kilkaset różnych fraz. Dlatego ważne jest, aby w procesie pozycjonowania long tail strona internetowa zawierała dużo dobrej jakości contentu.
Klient, który wpisuje np. frazę „opony”, sam do końca nie wie jakiej opony szuka. Klient wpisujący właśnie frazę składającą się z kilku słów, szukający opony do konkretnego samochodu oraz marki, staje się klientem z grupy docelowej. Szuka długiej frazy i jeśli trafi na nasza stronę internetową, na pewno skonwertuje dokonując zakupów.
Należy pamiętać, że stosując pozycjonowanie na długi ogon (long tail) nasza strona musi posiadać wartościową treść oraz ład i przejrzystość.
Korzyści jakie daje pozycjonowanie szerokie?

Dotarcie do większej grupy docelowej
budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość

Zwiększenie ruchu organicznego
poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym

Wzrost przychodów
pozycjonowanie na długi ogon zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności

Mniejsza konkurencja
w przypadku zapytań long tail w wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować

Ile kosztuje pozycjonowanie
na długi ogon?
Na koszt pozycjonowania składa się m.in. zakres przeprowadzanych usług (w rozliczeniu godzinowym), co jest dostarczane (np. linkbuilding, zalecenia optymalizacyjne, treści) czy przeprowadzenie audytu.
Cennik oparty jest na:
– historii pozycjonowania
– historii ruchu
– strategii odpowiednio wykreowanej i dobranej
– celów, które chce osiągnąć właściciel serwisu
– liczbę godzin, jaką trzeba poświęcić na przygotowanie oraz nadzór nad działaniami SEO
Rozliczenie według jednej z opcji?
abonament – stały ryczałt płacony co miesiąc
abonament + bonus np. za dostarczony ruch – rozliczenie na podstawie Google Search Console czyli ryczałt płacony co miesiąc plus success fee za dostarczony ruch
zatrudnienie (opieka seo) – czyli płacisz za obsługę kampanii SEO i do tego określasz osobno budżet mediowy na działania SEO. Dzięki temu wiesz ile płacisz osobie oraz ile wydajesz na konkretne działania a także ile godzin poświęca się Twojej stronie internetowej

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami

Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.
