Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www

Kompleksowa strategia SEO dla Twojej firmy

Skuteczne pozycjonowanie to szereg działań, które przyniosą Twojej firmie wymierne korzyści. Nawiązując współpracę ze specjalistami SEO i decydując się na skorzystanie z naszej usługi, nie poprawisz jedynie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i widoczności serwisu w sieci. Oprócz tego Twoją stronę odwiedzi większa liczba klientów, dzięki czemu zyskasz szansę na wzrost sprzedaży swoich produktów lub usług.

Pozycjonowanie stron jest skuteczną i najtańszą metodą na szybki wzrost sprzedaży na stronie www.

Należy podkreślić, że działania tego typu nie da się zrealizować w każdym przypadku. Mimo to nie zmniejsza to samej wartości tego sposobu pozycjonowania.

    Pozycjonowanie stron internetowych

    Czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie zainwestować

    Co robisz, gdy chcesz sprawdzić rozkład autobusów komunikacji miejskiej, szukasz pomysłu na prezent urodzinowy dla bliskiej osoby albo chcesz sprawdzić ofertę lokali gastronomicznych w Twojej okolicy lub umówić się na wizytę u najbliższego fryzjera? Prawdopodobnie, tak jak większość osób, uruchamiasz wyszukiwarkę Google i wpisujesz konkretne zapytanie. W odpowiedzi otrzymujesz wyniki wyszukiwania – zarówno organiczne (bezpłatne), jak i płatne (reklamy Google Ads).

    Celem skutecznego pozycjonowania stron www jest to, aby linki prowadzące do Twojej witryny wyświetlały się na jak najwyższych pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja w Google to wzrost ruchu w serwisie i szansa na dotarcie z ofertą do większej liczby klientów..

    Proces pozycjonowania stron jest długotrwały i składa się na niego wiele działań, m.in.:

    • audyt SEO;
    • optymalizacja stron;
    • analiza słów kluczowych;
    • link building;
    • strategia content marketingowa;
    • stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma.

    Jakie korzyści przyniesie SEO Twojej firmie?

    Dotarcie do większej grupy docelowej


    budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość

    Zwiększenie ruchu organicznego


    poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym

    Wzrost przychodów


    pozycjonowanie na długi ogon zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności

    Mniejsza konkurencja


    w przypadku zapytań long tail w wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować

    Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie stron w Google?

    W Semgence zajmujemy się nie tylko pozycjonowaniem stron www, lecz także pozycjonowaniem sklepów internetowych. Opracujemy oraz wdrożymy skuteczną strategię SEO dla Twojej firmy, dostosowaną do wymagań branży, w której prowadzisz działalność.

    Na usługę SEO świadczoną przez profesjonalną agencję mogą zdecydować się zarówno firmy, które dopiero stworzyły firmową stronę internetową, jak i te, które od lat z mniejszym lub większym sukcesem walczą o lepszą widoczność w sieci.

    Wykonaj audyt SEO i poznaj słabe punkty Twojego serwisu

    Warto, abyś pozycjonowanie swojej strony www rozpoczął od audytu SEO. Szczegółowa analiza witryny pozwoli ocenić jej wyjściową kondycję. Pod lupę zostaną wzięte czynniki on-site i off-site, które mogą osłabiać skuteczność pozycjonowania. W trakcie audytu sprawdza się m.in. dobór słów kluczowych, działania konkurencji, przeprowadza się analizę widoczności witryny, a także bada się profil linków, duplikację treści oraz analizuje poprawność kodu.

    Optymalizacja SEO strony www – dostosuj witrynę do wytycznych Google

    Kolejny krok na drodze do osiągnięcia większej widoczności strony w sieci na wybrane słowa kluczowe to optymalizacja witryny www pod kątem SEO. Algorytm Google, tworząc ranking bezpłatnych wyników wyszukiwania, bierze pod uwagę setki różnych czynników. Celem optymalizacji witryny jest dostosowanie jej do wytycznych Google, tak aby roboty Google skanujące jej zawartość przyznały stronie wysoką pozycję w rankingu.

    Kompleksowa strategia pozycjonowania stron www

    Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi opierać się na kompleksowej strategii, uwzględniającej szereg działań SEO. W zależności od skali Twojej działalności zarekomendujemy Ci pozycjonowanie lokalne lub pozycjonowanie ogólnopolskie.

    Jeśli działasz na rynku lokalnym i chcesz dotrzeć z ofertą do klientów z najbliższej okolicy, to optymalnym wyborem będzie pierwszy wariant, czyli pozycjonowanie lokalne. Taka strategia pozycjonowania Twojej strony www sprawi, że wzrosną pozycje Twojej witryny wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google na określonym obszarze.

    W strategii SEO dla pozycjonowania lokalnego powinniśmy uwzględnić firmy:

    • lokale gastronomiczne;
    • zakłady fryzjerskie;
    • gabinety kosmetyczne;
    • mechanicy samochodowi;
    • punkty krawieckie;
    • firmy remontowe i budowlane;
    • wszelkie inne firmy usługowe działające lokalnie.

    Jeśli chodzi o pozycjonowanie globalne (na frazy ogólne), to taka strategia polecana jest w szczególności sklepom internetowym, a także firmom, które świadczą niszowe usługi i z ofertą trafiają do klientów z całej Polski.

    Pamiętaj, że kluczowy wpływ na pozycjonowanie strony ma odpowiednio dobrana strategia działań SEO. Zdecyduj się na współpracę z Semgence, a stworzymy szczegółowy plan działań uwzględniający specyfikę Twojej branży.

    Analiza słów kluczowych – czy warto uwzględnić frazy z długiego ogona?

    Kolejny istotny aspekt na temat pozycjonowania stron to analiza słów kluczowych. Dobre pozycjonowanie powinno uwzględniać wyrażenia kluczowe z potencjałem sprzedażowym. Często zdarza się tak, że SEO nie przynosi spodziewanych rezultatów właśnie dlatego, że frazy nie zostały odpowiednio dobrane – np. w strategii uwzględniono frazy o dużej konkurencji.

    Planując pozycjonowanie witryny i analizując słowa kluczowe, warto skorzystać z narzędzi Google – m.in. Google Search Console lub z raportu wyszukiwanych haseł Google Ads.

    Zleć pozycjonowanie Twojej strony Semgence – jesteśmy doświadczoną agencją SEO

    Interesuje Cię tylko skuteczne SEO? Chcesz zlecić specjalistom pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce? Zależy Ci na wzroście widoczności w Google? Skorzystaj z naszej oferty! Od wielu lat zajmujemy się pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach. Wszelkie działania prowadzimy zgodnie z zasadami White Hat SEO, dzięki czemu nie musisz martwić się o bezpieczeństwo swojej witryny.

    Planując i wdrażając strategię SEO, korzystamy ze specjalistycznych narzędzi, Przez cały okres współpracy oferujemy wsparcie – w każdym momencie możesz liczyć na naszą pomoc. Stawiamy na przejrzystość działań – jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie z Semgence, regularnie będziesz otrzymywał szczegółowe raporty.

    pozycjonowanie stron www - ile kosztuje i jak rozliczane są działania SEO

    Pozycjonowanie strony www: koszty i modele rozliczeń w SEO?

    Zanim otrzymasz szczegółową wycenę działań związanych z pozycjonowaniem stron w internecie, musimy zapoznać się z Twoją witryną. Każdy projekt wyceniamy indywidualnie. Koszt usługi pozycjonowania strony zależy m.in. od jakości Twojego serwisu i historii domeny, strategii pozycjonowania (czy ma to być pozycjonowanie lokalne, czy globalne), liczby wyrażeń kluczowych i ich konkurencyjności, a także wielkości witryny oraz specyfiki branży, w której działasz.

    Cennik oparty jest na:

    • historii pozycjonowania strony – jeśli były prowadzone jakies działania to są one poddawane analizie
    • historii ruchu organicznego – aby zweryfikować czy serwis w trakcie pozycjonowania podlegał np. aktualizacjom algorytmów lub był przebudowywany
    • celów, które chce osiągnąć właściciel serwisu – określenie i pomiar celów w ramach realizacji pozycjonowania
    • liczbę godzin, jaką trzeba poświęcić na przygotowanie oraz nadzór nad działaniami SEO – dostaniesz to w raporcie z pozycjonowania

    Model rozliczeniowy jest dobierany indywidualnie zależnie od potrzeb klienta (celów biznesowych do osiągnięcia) i np. konkurencji w branży, w której strona będzie pozycjonowana.

    Najczęściej wybierane modele rozliczeniowe w SEO to:

    • abonament – stała opłata wnoszona za comiesięczne działania
    • abonament + bonus np. za dostarczony ruch – rozliczenie na podstawie np. Google Search Console czyli ryczałt płacony co miesiąc plus success fee za dostarczony ruch
    • zatrudnienie (opieka seo) – czyli płacisz za obsługę kampanii SEO i do tego określasz osobno budżet mediowy na działania SEO. Dzięki temu wiesz ile płacisz osobie oraz ile wydajesz na konkretne działania a także ile godzin poświęca się Twojej stronie internetowej. Dzięki temu wiesz ile godzin poświęcamy na pozycjonowanie strony.

    Efekty pozycjonowania stron www

    case study 1 - pozycjonowanie kancelarii
    • Branża: prawnicza
    • Strategia: content marketing + linkbuilding
    • Wyzwania: aktualizacja typu YMYL

    • Branża: pralnia
    • Strategia: content marketing + linkbuilding + seo lokalne (Google Moja Firma)
    case study 2 - pozycjonowanie pralni

    Celem pozycjonowania jest większa widoczność strony w Google. Na kampanię SEO składają się zarówno działania prowadzone na stronie, np. optymalizacja treści, jak i rozbudowa profilu linków, m.in. przez publikację artykułów na stronach zapleczowych i serwisach zewnętrznych.

    Na pozycjonowanie witryny wpływa wiele czynników. Czas potrzebny do zwiększenia widoczności serwisu w sieci zależy m.in. od specyfiki branży, w której działasz, konkurencyjności słów kluczowych oraz stopnia zoptymalizowania witryny. Pamiętaj, że pozycjonowanie to proces długotrwały – to jedna strona medalu. Druga jest taka, że SEO przyniesie Twojej firmie długoterminowe korzyści.

    Zakłada się, że pozycjonowanie i optymalizacja stron w podejściu holistycznym (onsite, offsite oraz techniczne SEO) zależnie od branży, spowoduje pojawienie się wyników po minimum 6 miesiącach. W przypadku trudnych branż szuka się niszy, która w krótkim odstępie czasu da przynajmniej zwrot z inwestycji w SEO.

    Jednak najlepiej jest połączyć działania SEO i Google Ads aby osiagnąć synergię tych działań.

    Jeśli brakuje Ci wiedzy o aktualnych trendach SEO, nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu i nie posiadasz dostępu do profesjonalnych narzędzi, to samodzielne działania nie przełożą się na efektywne pozycjonowanie. Samodzielnie pozycjonowanie stron może dać oszczędności ale wymaga osobistego zaangażowania w pozyskiwanie wiedzy.

    Zdecydowanie NIE. Użytkownicy wpisują tak wiele różnych kombinacji słów kluczowych, że nikt nie jest w stanie zapewnić 100% pokrycia w reklamach Google Ads. Można to odnieść do pozycjonowania typu long tail czyli na długi ogon, i są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie określonych słów kluczowych i niskim potencjalne wyszukiwań, składających się np. z 3-4 lub więcej wyrazów, które zwiększą konwersję sprzedażową. Jeśli klient wpisuje jedną frazę kluczową w kilku wariantach oraz z dodatkowymi wyrazami to nie pokryjesz tego samymi reklamami Google Ads.

    Koszt pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników, takich jak konkurencja w branży, obszar geograficzny, na którym chcesz się skupić, zakres słów kluczowych, z którymi chcesz się pozycjonować, oraz jakość i ilość treści na stronie.

    Przykładowe koszty, zależnie od wybranego modelu współpracy i pozycjonowania:

    1. Opłata miesięczna: od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie, w zależności od złożoności projektu i wybranych działań.
    2. Opłata godzinowa: obecnie 199 zł za godzinę plus budżet mediowy na działania
    3. Opłata za osiągnięte wyniki: tutaj również ceny są różne, ale można się spodziewać kwot od kilkuset do kilku tysięcy złotych za osiągnięcie określonego celu.

    Ostateczny koszt pozycjonowania strony będzie zależał od konkretnego przypadku, Twoich celów biznesowych oraz specjalisty (możesz zatrudnić freelancera np. Zgred.pl), którego zatrudnisz. Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces długotrwały i wymaga stałego monitorowania oraz optymalizacji, dlatego warto traktować to jako inwestycję w rozwój Twojej firmy.

    Pełny cennik pozycjonowania znajdziesz tutaj.

    Serwisy internetowe można pozycjonować na różne frazy kluczowe bez wykorzystywania linkbuilidngu a tym samym unikając dość znaczących opłat. W całym procesie pozycjonowania stron linkbuilding jest najdroższy.

    Aby wypozycjonować serwis nie wydając złotówki na linki należy pisać treści w taki sposób aby to klienci (czytelnicy) chcieli linkować do chwytliwych treści. Content marketing daje wiele metod np. przygotowanie filmów youtube, wywiady z ekspertami czy opracowywanie ankiet – pozwala to na pozyskanie cytowań na innych portalach o ile ktoś się zainteresuje danym tematem.

    Niestety z reguły nie jest tak dobrze dlatego linkbuilding jest nieodzownym elementem pozycjonowania. Przykład jak wygląda proces pozycjonowania z wykorzystaniem linkbuilding pokazuje poniższy schemat:

    pozycjonowanie stron z wykorzystaniem strategii na linkbuilding

    Zainteresowany?

    Skontaktuj się z nami

    Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.