Google Ads to największy system reklamowy, który umożliwia Ci tworzenie  kampanii PPC. Dzięki niemu Twoje reklamy mogą wyświetlać się w wyszukiwarce, praktycznie wszystkich usługach Google i milionach stron należących do sieci partnerów giganta.

Utworzenie konta przyda Ci się też do korzystania z planera słów kluczowych Google. Co ważne, nie musisz uruchamiać kampanii, by je założyć.

Dowiedz się, jak utworzyć nowe konto Google Ads krok po kroku. 

Czego potrzebujesz przed zakładaniem nowego konta Google Ads?

By utworzyć konto Google Ads, potrzebujesz:

  • Konta Google. Jeżeli jeszcze go nie masz, utworzysz je pod adresem accounts.google.com/signup.
  • Adresu witryny, na którą będą trafiać użytkownicy po kliknięciu w Twoje reklamy. 

Jak podaje jednak Google, jeśli jednak nie masz witryny, nadal możesz się reklamować w Google, korzystając z kampanii inteligentnych – domyślnego narzędzia Google Ads dla nowych reklamodawców.

Jak założyć konto Google Ads krok po kroku?

Zakładanie nowego konta Google Ads to pierwszy krok do skutecznego prowadzenia kampanii reklamowych online.

Cały proces jest dość łatwy. Oto, co musisz po kolei zrobić:

  1. Zalogować się na stronie Google Ads.
  2. Uzupełnić informacje o swojej firmie.
  3. Wybrać cel kampanii.
  4. Określić grupę docelową reklam.
  5. Stworzyć treść reklam.
  6. Ustalić stawki i budżet kampanii. 
  7. Podać dane rozliczeniowe i ustalić zgody marketingowe. 

To wszystko! Jeżeli chcesz założyć konto Google Ads bez uruchamiania kampanii, możesz po prostu pominąć kroki dotyczące jej tworzenia. 

A poniżej omawiamy cały proces bardziej szczegółowo:

  1. Wejdź na stronę ads.google.com i kliknij „Zacznij teraz” w prawym górnym rogu. 
    zacznij teraz

     

  2. Google poprosi Ci o zalogowanie się do swojego konta Google.

    Musisz podać adres e-mail i hasło.

logowanie konto google ads
ekran logowania w Google Ads
  • Podaj informacje o swojej firmie.

     

    Google poprosi Cię o podanie nazwy firmy (jest to opcjonalne), a także określenie, gdzie mają trafiać użytkownicy po kliknięciu w Twoje reklamy. Po podaniu niezbędnych danych kliknij przycisk „Dalej”.
  • podstawowe informacje o firmie
    dane, które musisz podać o swojej firmie w Google Ads
    1. (Opcjonalnie) Podaj dodatkowe informacje o swojej firmie.

    Możesz podzielić się informacjami o:

    • kanale w YouTube,
    • swojej aplikacji mobilnej, 
    • profilu Twojej firmy w Google,
    • numerze telefonu.
    dane opcjonalne o Twojej firmie w Google Ads
    dane opcjonalne o Twojej firmie w Google Ads

    Możesz też ten krok pominąć. 

    1. Wybierz cel kampanii.

    Google Ads zaproponuje Ci wiele celów. Dzięki temu może lepiej optymalizować Twoje kampanie. Podstawowe z nich to:

    • zakup produktu lub usługi,
    • wypełnienie formularza kontaktowego, 
    • wykonanie połączenia telefonicznego,
    • wyświetlenie Twojej strony,
    • budowanie świadomości marki.
    cel kampanii
    wybór celu kampanii na etapie tworzenia konta Google Ads
    1. Określ, komu mają wyświetlać się Twoje kampanie reklamowe.

    Na tym etapie zakładania konta Google poprosi Cię o podanie słów kluczowych, które pomogą kierować reklamy do odpowiednich osób. Możesz skorzystać z propozycji generowanych przez Keyword planner, a także od razu podać listę fraz, jeżeli masz taką gotową.

    słowa kluczowe w google ads
    wybór słów kluczowych kampanii na etapie zakładania konta

    Możesz też podać inne informacje na temat swojej grupy docelowej – ich lokalizację i języki, którymi posługują się Twoi potencjalni klienci. Masz również możliwość dodania segmentów odbiorców i określenia, gdzie mają wyświetlać się Twoje reklamy (sieć reklamowa Google i sieć wyszukiwania).

    miejsca wyświetlania reklam
    wybór miejsca wyświetlania reklam w Google Ads
    1. Przejdź do konfiguracji reklamy.

    Konieczne będzie skonfigurowanie treści Twoich kampanii. Oto, co musisz zrobić:

    • Podać końcowy URL, na który mają trafiać użytkownicy po kliknięciu w reklamy.
    • Uzupełnić nagłówki (maksymalnie 15).
    • Stworzyć teksty reklam (maksymalnie 4).
    konfiguracja treści reklamy
    konfiguracja treści reklamy
    1. Ustal strategię ustalania stawek.

    Masz do wyboru:

    • konwersje,
    • wartość konwersji,
    • kliknięcia,
    • udział w wyświetleniach.

    Jeżeli chcesz mieć pełną kontrolę nad budżetem, możesz ustawić maksymalną stawkę za kliknięcie bądź ROAS, której system nie przekroczy. Jeżeli tego nie zrobisz, Google Ads automatycznie dobierze stawki tak, aby Twoje reklamy przynosiły optymalne wyniki.

    strategia ustalania stawek
    określanie strategii ustalania stawek

    Google zaproponuje Ci średni budżet dzienny, który możesz zaakceptować. Możesz także ustawić go według własnego uznania.

    ustalanie budżetu
    ustalanie budżetu w Google Ads
    1. Podaj szczegóły konta i dane do płatności.

    Google poprosi Cię o uzupełnienie następujących informacji:

    • Twoja strefa czasowa,
    • forma płatności i informacje podatkowe,
    • zgody na prowadzenie komunikacji marketingowej ze strony Google.
    1. Kliknij „Prześlij” i nie zapominaj o ciągłej analizie i optymalizacji swoich kampanii!

    Przeczytaj także artykuł: Google Ads – jak zacząć? Znajdziesz tam szczegółowe wskazówki dotyczące uruchamiania kampanii w Google Ads.

    Jak utworzyć konto bez uruchamiania kampanii?

    Nie musisz od razu tworzyć kampanii, by założyć konto w Google Ads. Jest to jak najbardziej możliwe. 

    Oto jak założyć konto bez kampanii:

    1. W pierwszym widoku, który ukaże Ci się po przejściu do Google Ads, wybierz opcję „Utwórz konto bez kampanii”.

    utwórz konto bez tworzenia kampanii
    wybierz zaznaczoną opcję, by utworzyć konto Google Ads bez uruchamiania kampanii
  • Skonfiguruj ustawienia konta. Musisz podać dane dotyczące Twojego kraju, strefy czasowej i waluty.

     

  • ustawienia konta
    ustawienia konta Google Ads
  • W następnym etapie musisz podać dane dotyczące płatności, czyli w praktyce – przede wszystkim podać dane swojej karty. 
  • Musisz jeszcze dostosować dane dotyczące zgód marketingowych i kliknąć „Prześlij”.
  • Gotowe! Możesz korzystać z Google Ads bez uruchamiania kampanii.
  • O czym warto pamiętać przed uruchomieniem pierwszych kampanii?

    Samo utworzenie konta nie oznacza jeszcze, że jest ono w pełni gotowe do pracy. By tworzyć maksymalnie skuteczne kampanie reklamowe, zadbaj także o:

    • Konfigurację działań powodujących konwersję, co pozwoli Ci trafnie oceniać efekty reklam. Może to być np. dokonanie zakupu w sklepie internetowym, wypełnienie formularza kontaktowego czy zapis do newslettera.
    • Umieszczenie kodu śledzącego Google Ads na swojej stronie, co umożliwi Ci monitorowanie konwersji. Umieść go w sekcji <head> lub skorzystaj w tym celu z narzędzia Google Tag Manager.
    • Połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Google – przede wszystkim Google Analytics, co pozwoli Ci analizować skuteczność swoich reklam. 
    • Utworzenie list wykluczających się słów kluczowych, czyli po prostu zapytań, na które nie chcesz wyświetlać reklam. Dzięki temu unikniesz marnowania budżetu. 

    Tryb inteligentny czy tryb eksperta?

    Domyślnie tworzysz konto Google Ads w trybie inteligentnym. Jest to wtedy maksymalnie uproszczone i na pewno nie przysporzy Ci trudności – nawet, jeżeli nie miałeś wcześniej styczności z tym systemem.

    Jeżeli chcesz możesz przełączyć się do trybu eksperta. Jest on przeznaczony dla doświadczonych marketerów, którzy chcą wycisnąć maksimum z tworzonych kampanii. Proces tworzenia konta jest wtedy krótszy, a więcej możliwości konfiguracyjnych pojawia się na dalszych etapach.

    Pamiętaj, że po utworzeniu konta w trybie inteligentnym możesz je w każdej chwili przełączyć na tryb eksperta. Jednak po przełączeniu konta na tryb eksperta nie możesz już powrócić do trybu inteligentnego.

    Szczegółową instrukcję zakładania konta Google Ads znajdziesz też na oficjalnej stronie Google

    Podsumowanie

    Tworzenie Twojego konta Google Ads na pewno nie przysporzy Ci trudności. Musisz po prostu postępować zgodnie z instrukcjami podawanymi przez Google. Samodzielne prowadzenie skutecznych kampanii może już jednak być wyzwaniem.

    Chcesz zacząć promować swoją firmę za pomocą reklam Google Ads? Skontaktuj się z nami już teraz!

    Podobne wpisy

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *