logo Semgence

Pozycjonowanie
sklepu
internetowego

background-omnie

Pozycjonowanie sklepów internetowych - czym się charakteryzuje?

Jeśli trafiłeś na tę stronę, to zapewne wiesz, że celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google.
Doświadczone firmy wybierają frazy, które mają największą szansę na konwersję, a ich pozycjonowanie jest dla klienta korzystne, ponieważ zyski znacząco przekraczają koszty. Czy więc pozycjonowanie sklepów internetowych różni się od pozycjonowania innych stron? W teorii można by powiedzieć, że nie, ponieważ optymalizacja treści, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego mogą wyglądać podobnie. W praktyce jest to zadanie, które wymaga znacznie większego doświadczenia, jak i profesjonalnych narzędzi. Audyt i optymalizacja dużych stron typu e-commerce są bowiem zajęciami wymagającymi właściwej analizy i umiejętności operowania ogromnymi zestawami danych.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – jakie frazy?

Może się wydawać, że zawsze powinniśmy pozycjonować najpopularniejsze frazy z danej kategorii.
W niektórych wypadkach, jeśli branża jest niszowa, może być to rzeczywiście skuteczne rozwiązanie. W większości przypadków jednak najbardziej rozchwytywane frazy mogą okazać się zbyt kosztowne w pozycjonowaniu – często wydatki mogą być wyższe niż zyski. W takich przypadkach znacznie skuteczniejsze może okazać się pozycjonowanie sklepów internetowych w modelu long tail, czyli za pomocą pozycjonowania szerokiego.

Zestaw produktów w sklepie możemy podzielić według marek, kategorii, kolorów, rozmiarów i tak dalej, tworząc listę fraz szczegółowych. Są one oczywiście rzadziej wyszukiwane, jednak uzyskanie wysokich pozycji dla nich bywa szybsze i tańsze. Dzięki temu zamiast jednej frazy można wypozycjonować kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt innych. Dodatkową zaletą takiego podejścia jest oczywiście zwiększenie konwersji, ponieważ Twoja strona wyświetli się użytkownikom, którzy mają już sprecyzowana oczekiwania, co oznacza, że są bardziej skłonni do zakupu. Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać najbardziej optymalne frazy i będą monitorować ich skuteczność, dzięki czemu szybko przekonasz się, jak skuteczne może być pozycjonowanie sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – zaczynamy od audytu

Aby pozycjonowanie sklepu internetowego było skuteczne należy regularnie przeprowadzać audyty, które pozwolą ocenić, czy struktura, treści, a także linki są odpowiednio zoptymalizowane zarówno pod kątem wyszukiwarki Google, jak i klientów. Pierwszy audyt pozwala na zaplanowanie dalszych działań.

W początkowym etapie konieczne jest dopasowane fraz kluczowych do konkretnych podstron i sprawdzenie, czy każda strona jest dla nich w odpowiedni sposób zoptymalizowana. Jednocześnie bardzo istotne jest sprawdzenie czy klient, jak i robot Google, mogą dostać się do produktu ze strony głównej w kilku prostych krokach. Kiedy ten etap jest zakończony, zabieramy się za tworzenie treści i techniczną optymalizację serwisu. Należy bowiem pamiętać, że wyznaczenie odpowiednich słów kluczowych i podstron dla nich jest absolutnie podstawowe dla całej późniejszej strategii, ponieważ dobra struktura treści w połączeniu z odpowiednim linkowaniem wewnętrznym pozwala na właściwe i szybkie zaindeksowanie strony w wyszukiwarce Google.

logo Semgence

W procesie optymalizacji bardzo istotne jest dla nas również zadbanie o odpowiednie opisy podstron, a także alternatywne opisy obrazków. Ostatni z wymienionych pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji w Google Grafika.

logo Semgence

Podczas współpracy z nami będziesz otrzymał raporty, w których w jasny sposób przedstawimy Ci działania, jak i uzyskane efekty. Dzięki tym raportom sami jesteśmy w stanie ocenić również, które działania są najskuteczniejsze w przypadku Twojej strony, dzięki czemu możemy na bieżąco modyfikować przyjętą strategię, by wypracować dla Ciebie jak największy zysk.

logo Semgence

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Jednym z najważniejszych powodów, by pozycjonować sklep internetowy jest oczywiście zwiększenie sprzedaży. Kompleksowy audyt pomoże Ci nie tylko uzyskać wysokie pozycje, ale pomoże Ci zmienić strukturę Twojej strony w taki sposób, aby była ona bardziej przejrzysta dla użytkowników i zachęcała ich do tego, by stali się Twoimi klientami. Warto zwrócić uwagę, że wyniki organiczne z wyszukiwarkach Google w dalszym ciągu cieszą się większym zaufaniem i popularnością wśród użytkowników niż Google ADS.

W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego zawsze stawiamy na precyzyjne frazy, które pozwolą Ci dotrzeć do najbardziej zainteresowanych klientów. Jednocześnie czas potrzebny na wypozycjonowanie takich fraz jest krótszy, więc zaczynasz zarabiać szybciej. Skontaktuj się z nami już teraz!

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.