Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Zwiększenie sprzedaży głównym celem SEO.

Masz sklep internetowy i potrzebujesz zwiększyć sprzedaż. Widzisz, że konkurencja mocno stawia na pozycjonowanie sklepu a Twoje zabiegi nie przynoszą żadnych korzyści.

  • posiadamy wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów z różnych branż
  • analizujemy rynek, konkurencję
  • prowadzimy transparentne działania i chętnie dzielimy się wiedzą
  • przy sklepie internetowym zawsze pracuje dedykowana osoba
  • nie mamy długoterminowych umów
  • pozycjonowanie sklepu internetowego rozliczamy w różnych modelach

Naszą przewagą jest indywidualne podejście do każdego klienta. Dążymy zawsze do zapewnienia kalorycznego ruchu organicznego, który sprzedaje.

    Dlaczego warto pozycjonować

    sklep internetowy?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego trwa od kilku do kilkunastu miesięcy, dlatego efekty nie przychodzą od razu. W związku z tym strategię SEO dla sklepów opieramy przede wszystkim o pozycjonowanie słów długiego ogona (czyli niszowych) aby jak najszybciej uzyskać efekty sprzedażowe i pozyskanie potencjalnych klientów.

    Działania z zakresu SEO warto połączyć z prowadzeniem kampanii płatnych Google Ads, które pozwalają na szybkie osiągnięcie efektu sprzedażowego.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala m.in. na:

    1. Zwiększenie widoczności w wynikach organicznych oraz pozyskanie kalorycznego ruchu – z reguły skupiamy się na pozycjonowaniu słów kluczowych jednak poprzez umiejętne kreowanie treści na stronie zwiększamy ruch co przekłada się na nowych klientów a to z kolei na zwiększoną sprzedaż.
    2. Poprawę jakości ruchu organicznego – strategia SEO oparta jest o dobrze przygotowany content plan oraz prowadzenie bloga. Treści, które pojawiają się na sklepie internetowym są ukierunkowane pod katem sprzedażowym: tworzymy persony i przygotowujemy konkrente rozwiązania contentowe. Dzięki takim działaniom SEO na sklep trafiają użytkownicy, którzy szukają określonych produktów, zgodnie z intencja zakupową lub sprzedażową. Oznacza to, że ruch na stronie jest bardziej wartościowy, co zwiększa współczynnik konwersji.
    3. Przewagę konkurencyjną – szukamy rozwiązań, które przyniosą przewagę konkurencyjną. Analizując branżę, konkurencje i rynek jesteśmy w stanie odkryć i zbudować taką strategię, która umożliwia budowanie przewagi na konkurentami. Jednak to co zbudujesz ty konkurencją także zacznie robić dlatego warto zawsze być pierwszym i zrobić to najlepiej.
    4. Budowanie marki i zaufania do niej – nieustanne dążenie do poprawy pozycjonowania sklepu prowadzi do budowania silnego serwisu i silnej marki. Tym samym jesteś postregany jako firma, do ktorej warto mieć zaufanie. Zbudowanie pozycji eksperta przekłada się też na wzrost sprzedaży.

    Działania SEO dla sklepu
    internetowego

    Korzyści oraz efekty płynące z pozycjonowania sklepu:

    • wzrost widoczności sklepu na wiele słów kluczowych w tym na frazy z długiego ogona
    • większe dotarcie do szerszej grupy odbiorców a tym samym dotarcie do większej liczby grup docelowych
    • wzrost ruchu organicznego sklepu, który konwertuje
    • zwiększenie konwersji a tym samym zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowy,
    • większa rozpoznawalność marki w Internecie
    • zbudowanie zaufania oraz przewagi konkirencyjnej w swojej branży
    • wykreowanie wizerunku eksperta

    Kiedy zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Decyzję o pozycjonowaniu sklepu internetowego możesz podjąć w dowolnym momencie. O SEO dla sklepu internetowego należy myśleć już na etapie jego tworzenia. Kiedy powierzyć komuś pozycjonowanie sklepu internetowego:

    • nie masz wiedzy i brakuje Ci doświadczenia – jako specjaliści od SEO posiadamy niezbędne narzędzia, znamy rozwiązania i potrafimy reagować na zmiany
    • przebudowałeś sklep internetowy i straciłeś ruch organiczny – to się zdarza jednak szybka reakcja i skonsultowanie tego ze specjalistami pozwoli ten ruch odzyskać
    • budujesz i projektujesz sklep – niezwykle często zapomina się na etapie projektowania sklepu, że będzie on pozycjonowany a finalnie okazuje się, że kompletnie nie nadaje się do pozycjonowania
    • prowadziłeś seo samodzielnie i już nie masz czasu – to normalne, że dochodzi się do punktu, w którym trzeba te zadania powierzyć komuś z zewnątrz a samemu zająć sie własnym biznesem
    • optymalizacja kosztów – z czasem zdajesz sobie sprawę, że koordynacja projektu oraz inwestowanie w SEO zajmuje czas ale przede wszystkim zjada finanse.
    • po zmianach algorytmu lub spadku ruchu – widoczność serwisu oraz ruch organiczny w Google Search Console czy Google Analytics spada i potrzebujesz wsparcia.
    • rozwój i skalowanie biznesu – jesteś w punkcie, w którym brakuje ci pomysłów na dalszy rozwój biznesu.

    Zlecenie pozycjonowania sklepu internetowego profesjonalistom to decyzja, która powinna być poprzedzona dokładną analizą kosztów, potencjalnych korzyści oraz celów biznesowych. Warto też zastanowić się jak wybrać agencję lub freelancera, którzy będą w stanie zrozumieć twój biznes i branżę a tym samym dostosować strategię SEO do Twoich potrzeb.

    Korzystne rozliczanie oraz punkty kontrolne KPI

    Oferujemy elastyczne podejście rozliczania działań SEO przy pozycjonowaniu sklepów internetowych. Najczęstszą formą rozliczania wybieraną przez klientów jest współpraca oparta na modelu abonamentowym, w której obowiązuje stała, ustalona z góry miesięczna opłata.

    Modele rozliczeń, które najczęściej wybierają klienci to:

    • ryczałt (abonament) plus premia za efekt
    • za godzinowe prowadzenie projektu plus oddzielny budżet mediowy na działania linkbuildingu i contentowe

    W zależności od bieżących potrzeb budżet na działania SEO możemy modyfikować. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych nie rozliczamy się za efekt od pozycji, jednak na bieżąco monitorujemy ranking fraz kluczowych za pomocą narzędzi typu: Senuto lub Webpozycja.

    Jako KPI można przyjąć w usłudze SEO dla sklepów internetowych:

    • pozycje poszczególnych słów kluczowych – monitorujemy dwie grupy słów kluczowych: biznesowe (najważniejsze) oraz długi ogon
    • widoczność wg senuto.com lub ahrefs.com – pozwalaj nam na bieżąco monitorować wpływ realizowanych działań oraz konkurencję
    • ruch organiczny raportowany z Google Search Console – najczęściej raportujemy to w Looker Data Studio
    • przychody monitorowane za pomocą GA w sekcji Ecommerce – jest to miernik, który pozwala ocenić jakość ruchu organicznego
    • punkty kontrolne – co kwartał możliwe jest spotkanie i weryfikacja działań

    Należy jednak pamiętać, że do osiągnięcia założonych celów biezesowych niezbędna jest współpraca po obu stronach.

    Optymalizacja i pozycjonowanie e-sklepów

    Działania SEO mogą przynieść optymalne efekty jedynie wówczas, gdy serwis zostanie kompleksowo zoptymalizowany. Podstawą prac jest zawsze opracowanie kompleksowego audytu seo. Szczegółowa analiza całego sklepu internetowego sprawdzi, czy np. roboty wyszukiwarek nie natrafiają przy indeksacji na żadne problemy.

    Audyt SEO sklepu internetowego ma na celu m.in.:

    • wykrycie błędów uniemożliwiających poprawną optymalizację
    • analizę profilu linków pod kątem ilościowym i jakościowym
    • analizę architektury informacji oraz stopnia przygotowania pod kątem słów kluczowych
    • ocenę contentu znajdującego się na stronie www

    Pozycjonujemy sklepy internetowe oparte o różne skrypty: WordPress, Shoper, Prestashop oraz wiele innych.

    pozycjonowanie sklepu internetowego

    Ile kosztuje pozycjonowanie
    sklepu internetowego?

    Sklepy, które są zainteresowane bezpłatną wyceną pozycjonowania sklepu internetowego, zachęcamy do kontaktu. Aby dokładnie wycenić koszt pozycjonowania sklepu potrzebujemy kilku informacji np.:

    • czy sklep internetowy ma historię pozycjonowania? Jeśli tak – potrzebujemy dokładnych informacji kto to robił i czy raportował prace (raporty do wglądu)
    • jakie słowa kluczowe są do wypozycjonowania – potrzebna jest lista do analizy i przygotowania strategii
    • jakie są cele biznesowe do zrealizowania – krótko i długoterminowe
    • listę kilku konkurentów z branży

    Im więcej informacji zostanie podanych tym szybciej i łatwiej będziemy mogli przygotować ofertę.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego i co jest zawarte w cenie:

    • dostarczenie tekstów na sekcję poradnikową (blog) oraz na kategorie
    • optymalizacja tekstów produktów oraz dostarczenie nowych treści
    • linkbudiling w różnorodnej formie ze szczególnym uwzgędnieniem produktów
    • przygotowanie audytu SEO oraz nadzór nad jego wdrożeniem
    • konsultacje oraz raportowanie wyników

    Minimalny budżet na działania SEO dla sklepu to 3900 zł netto miesięcznie

    Konsultacje SEO

    Dla właścicieli sklepów internetowych

    Oferujemy również konsultacje SEO, z których mogą skorzystać właściciele sklepów internetowych, którzy chcą realizować działania SEO na własną rękę.

    Dzięki konsultacjom możesz zdecydować czy chcesz pozycjonować swój sklep samodzielnie czy też chcesz go powierzyć naszej agencji.

    To ile kosztuje pozycjonowanie sklepu zależy m.in od:

    branży, w której działasz
    – czy sklep jest nowy czy działa na rynku jakiś czas
    – zakresu działań
    – liczby godzin miesięcznie, które trzeba poświęcić na całość działań

    Ile czasu trwa wypozycjonowanie e-sklepu?

    Min. 6 – 9 miesięcy

    Zależnie od branży sklep internetowy pozycjonuje się minimum 6 miesięcy.

    Praca przy SEO jest dla nas wielką pasją, którą wykonujemy z zaangażowaniem, mając na celu przede wszystkim osiągnięcie konkretnych celów ustalonych wcześniej z klientem. Pozycjonowaniem sklepów internetowych zajmujemy się od wielu lat, dzięki czemu posiadam nie tylko odpowiednie kwalifikacje i umiejętności oraz wiedzę, ale przede wszystkim niezbędne doświadczenie w wielu branżach. Zapraszam do kontaktu!

    Efekty pozycjonowania sklepów internetowych

    case study - sklep z branży ogrodniczej
    • Branża: ogrodnicza
    • Początek współpracy: 2018 rok
    • 3-krotny wzrost fraz w top10
    • 6-krotny wzrost fraz w top3
    • Strategia oparta o content marketing + linkbuilding

    • Branża: komputerowa
    • Początek współpracy: 2022 rok
    • Strategia oparta o content marketing
    case study 2 - sklep z branży komputerowej
    case study 3 - sklep z branży modowej wraz z migracją na nową domenę
    • Branża: modowa
    • Początek współpracy: 2019 rok
    • Strategia oparta o content marketing + linkbuidilng
    • Migracja na nową domenę pod koniec 2019 roku

    Bardzo trudno jest odpowiedzieć wprost jak długo trwa pozycjonowanie sklepu internetowego, ponieważ zależy to od bardzo wielu czynników. Mogę powiedzieć, że pierwsze wyniki pojawią się po 6-9 miesiącach. Ale proces ten może też zająć więcej czasu.

    Przykład pozycjonowania sklepu internetowego z branży rtv/agd/komputery przy abonamencie miesięcznym ok 10 tys zł netto. Przez ok pół roku żadnych rezultatów (piaskownica) dopiero w połowie stycznia 2023 nastąpiła reakcja ze strony Google i gwałtowne odbicie (prace: mało technicznych natomiast skupialiśmy się na treściach).

    Przykład wyniku pozycjonowania - widoczność sklepu internetowego od momentu rozpoczęcia prac.

    Natomiast czas na pozycjonowanie można przedstawić mniej więcej w postaci poniższego wykresu (źródło: zgred.pl):

    wykres ilustrujący czas potrzebny na wypozycjonowanie strony www

    Zawsze rozpoczynając pozycjonowanie dowolnej witryny wykonuję audyt SEO i dostarczam go klientom do wdrożenia. Nigdy nie wdrażam audytu, ale jestem do dyspozycji i nadzoruję jego wdrożenie.

    Na cenę ma wpływ wiele czynników m.in. konkurencja w branży oraz jej trudność, wybrana strategia np. im więcej potrzeba treści (contentu) tym pozycjonowanie będzie droższe, od samej wielkości serwisu – inaczej pozycjonuje się sklep z 100 produktów a inaczej z 10.000 produktów. Minimalna cena za pozycjonowanie strony sklepu internetowego to 3900 zł netto miesięcznie.

    Pełny cennik pozycjonowania znajdziesz tutaj.

    Cały proces rozliczam w dwóch formach – abonamentowej, czyli stała opłata co miesiąc za wykonaną pracę; lub mieszanej – abonament plus success fee np. od wielkości dostarczonego ruchu. Nie rozliczam się za efekt od pozycji, ale je monitoruję.

    O modelach rozliczeń przy pozycjonowaniu możesz poczytać tutaj.

    Zdecydowanie tak. Jest to inwestycja niezbędna w budowaniu SEO dla całego sklepu. Prowadzenie bloga firmowego wraz ze sklepem daje najlepsze rezultaty.

    Przykład sklepu internetowego od 2018 roku przy niskim abonamencie ok. 3500 zł netto miesięcznie.

    wynik widoczności pozycjonowania sklepu internetowego przy niskim abonamencie

    Z wielu dostępnych na rynku polskim i zagranicznym. Jednakże bez dostępu do statystyk z Google Analytics oraz, przede wszystkim, z Google Search Console, pozycjonowanie będzie dość trudne do wykonania.

    Tak, jest to możliwe. W taki przypadku pozostaję do dyspozycji w charakterze zewnętrznego konsultanta. Mogę też przeszkolić Ciebie oraz Twoich pracowników. Zapoznaj się ze szkoleniami SEO i budowaniem kompetencji SEO dla Twoje firmy.

    Zainteresowany?

    Skontaktuj się z nami

    Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.