Audyt SEO
Audyt SEO
Czym jest i co zawiera?

Audyt SEO to zbiór czynności analitycznych, których celem jest znalezienie rozwiązań optymalizacyjnych dla strony WWW, by podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google i zwiększyć liczbę odwiedzin. Finalnie audyt ma wskazać dokładne zalecenia techniczne, które podniosą serwis w wynikach wyszukiwania określonych fraz (dotyczących branży/specjalizacji działania). Ponadto na podstawie audytu można opracować optymalną strategię pozycjonowania strony, w zależności od tego, jaki to jest rodzaj serwisu.
Specjalizuję się w przeprowadzaniu kompleksowych audytów dla serwisów, stron-wizytówek, a także dużych portali i serwisów komercyjnych (sklepów). Serdecznie zachęcam do kontaktu – oferuję darmową wycenę i kompleksową realizację począwszy od przygotowania dokumentu oraz strategii po instrukcje dotyczące wdrożenia zmian na stronie i w prowadzonej kampanii pozycjonującej. Przedstawiam wszystkie warunki współpracy tak, aby nie pozostawiać żadnych, nawet najmniejszych wątpliwości. Zastanawiasz się, czy potrzebujesz audytu SEO swojej strony? Sprawdź poniżej, dlaczego warto.
Czym jest audyt SEO?
Sprawdź na czym polega

Audyt strony rozpoczyna się od analizy Twojej strony internetowej pod kątem technicznym. Wykonuje ją agencja SEO.
W wyniku badania powstaje lista wytycznych dotycząca tego, w jaki sposób zoptymalizować strukturę kodu i treści, by była bardziej przyjazna robotom indeksującym, co ostatecznie ma duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.
Kolejnym etapem jest przeprowadzenie analizy fraz kluczowych (słów kluczowych) oraz samej treści strony, co pozwala na zoptymalizowanie strategii pozycjonowania serwisu.
Działania strony internetowej dzielą się na:

Działania off-page
zespół czynników znajdujących się poza serwisem. Na przykład struktura profilu linków zewnętrznych

Działania on-page
czynniki wewnętrzne, znajdujące się w obrębie samej strony www

Aspekty techniczne
analiza sposobu indeksowania strony www przez roboty i wyświetlania jej w organicznych wynikach wyszukiwania Google
Po co robić audyt SEO strony?
Analiza strony internetowej jest konieczna, by znaleźć na niej błędy techniczne. Wdrożenie zaleceń pozwoli na rozpoczęcie właściwych działań z zakresu pozycjonowania strony www na określone słowa kluczowe.
W skrajnych przypadkach audyt może wykazać, że jakiekolwiek działania pozycjonujące są z góry skazane na porażkę i należy zbudować serwis od nowa.
Warto dowiedzieć się o tym jak najszybciej, żeby mieć możliwość zredukowania kosztów reklamy, niezależnie od rodzaju serwisu.
Samo wdrożenie podstawowych rekomendacji często jest w stanie znacznie podwyższyć widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google, co pozwala relatywnie niskim kosztem uzyskać dostęp do nowych użytkowników z ruchu organicznego.
Optymalizacja SEO jest także podstawą do rozbudowywania serwisu i warto ją wdrożyć na wczesnym etapie jego powstawania, by później uniknąć zbędnych wydatków związanych z naprawianiem błędów.
Jeśli zbyt mocno rozbudujesz serwis przed wdrożeniem SEO dla Twojej strony, może okazać się, że sam audyt i wdrażanie zaleceń okażą się zbyt czasochłonne i wygenerują dodatkowe koszty. Wzrost kosztów może tutaj doprowadzić nawet do sytuacji, w której nie będzie warto wprowadzać poprawek na Twojej witrynie. Jedynym rozsądnym wyjściem w tym wypadku będzie zaprojektowanie całkowicie nowego serwisu. Dotyczy to zarówno warstwy technicznej, jak i treści na stronie oraz np. prędkości ładowania się strony.
Taka sytuacja może szczególnie dotknąć duże sklepy internetowe, których migracja do nowego serwisu jest niezwykle kapitałochłonna.
Taki wariant powinni rozważyć właściciele mniejszych serwisów, stron firmowych, czy lokalnych portali informacyjnych lub społecznościowych i blogów. Dzięki audytowi SEO dowiesz się, jak możesz poprawić działania strony internetowej.
Po przeprowadzeniu wstępnej analizy, specjalista zamiast audytu może zaproponować nadzór nad nowo powstałą platformą, aby ta od samego początku była optymalizowana pod Google.

Po co robić audyt SEO strony?
Koszty wykonania są zależne od wielu czynników, dlatego żaden rzetelny specjalista nie ma jednego uniwersalnego cennika.
Na ostateczny koszt składają się:
– roboczogodziny pracy specjalisty,
– specjalistyczne oprogramowanie, które jest niezbędne do przeprowadzenia wszystkich prac,
– branża, w której się poruszamy,
– liczba konkurentów oraz ich zaawansowanie w SEO,
– historia analizowanego serwisu oraz serwisów konkurencyjnych,
– trudności w wykonaniu audytu np. może się okazać, że podczas analiz blokuje mnie firewall.
Cennik / koszty przeprowadzenia audytu
Dla przykładowych serwisów

Koszt przeprowadzenia podstawowego audytu SEO to min. 2500 zł netto z nakreśleniem podstawowej strategii, w przypadku gdy wymagana jest analiza konkurencji (treści, architektura, linki zwrotne, historia itd) to koszt w granicach od min. 4900 zł netto.
Poniżej tabela z kosztem dla podstawowego audytu z uwzględnieniem prostych strategii:
lp | Klasa serwisu | Cena | Czas realizacji* |
1 | Mały serwis | od 2500 zł netto | 3-5 dni |
2 | Średni serwis | od 2900 zł netto | 5-7 dni |
3 | Sklep internetowy | od 3900 zł netto | 10-15 dni |
4 | Serwisy korporacyjne | od 4900 zł netto | 14-21 dni |
5 | Blogi | od 1500 zł netto | 5-10 dni |
*czas realizacji uzależniony jest od indywidualnych potrzeb klienta oraz serwisu

Ile czasu trwa przygotowanie audytu strony?
Pod kątem SEO

Tu sprawa wygląda podobnie jak przy szacowaniu kosztów. Czas na przygotowanie takiego dokumentu zawsze jest określany dopiero po wstępnej analizie wielkości serwisu i zakresu niezbędnych prac. Może to trwać od kilku dni do nawet kilku lub kilkunastu tygodni. Należy pamiętać, że rzetelnie przeprowadzona analiza wymaga zebrania ogromnej ilości danych, a następnie przeanalizowania ich – to musi trwać.
W praktyce niekiedy niemożliwe jest jednak oszacowanie, ile będzie trwało badanie konkretnej strony.
Tak jak pokazałem w tabeli powyżej, najkrótszy audyt trwa ok. 5 dni roboczych, natomiast najdłuższy może zająć nawet kilkanaście dni.
Jeśli jednak mowa o mniejszych, lokalnych serwisach lub wizytówkach firm usługowych to sprawa jest przeważnie nieco prostsza. Specjalista SEO już po przygotowaniu wstępnej wyceny audytu często będzie w stanie określić termin, w którym można spodziewać się zakończenia prac.

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami

Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.
