Strona główna / Pozycjonowanie sklepu WordPress

Pozycjonowanie sklepu WordPress

Pozycjonowanie sklepów WordPress

optymalizacja sklepów na platformie WooCommerce

Chcesz zwiększyć sprzedaż i zależy Ci na tym, aby dzięki wysokim pozycjom w organicznych wynikach wyszukiwania dotrzeć z ofertą do nowych klientów? Szukasz agencji, która od A do Z zaplanuje i wdroży skuteczną strategię pozycjonowania sklepu WordPress? Przekonaj się, jak możemy pomóc Twojej stronie dostosować się do wymagań robotów Google!

Darmowa platforma e-commerce? Z WooCommerce to możliwe!

Jesteś na początku przygody z e-commerce i szukasz optymalnych rozwiązań, które pozwolą Ci uruchomić własny sklep internetowy i nie będą przy tym generowały dużych kosztów na start? W sieci znajdziesz sporo poradników, dotyczących tego, na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy sprzedażowej. Dobrym pomysłem może okazać się w takim przypadku platforma WordPress, a konkretnie WooCommerce, czyli darmowa wtyczka z otwartym kodem źródłowym.

Jest to idealna opcja zwłaszcza dla osób, które planują niewielki sklep internetowy. Nie znasz się na programowaniu, a na samo hasło „kod strony” włosy jeżą Ci się na rękach? Nie przejmuj się! Jedną z zalet WooCommerce jest prostota konfiguracji i obsługi platformy sprzedażowej. Wszystko bez problemu ustawisz dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu.

    Zalety CMS WordPress

    na platformie Woocommerce?

    • Bezproblemowa instalacja i konfiguracja platformy sprzedażowej
    • Intuicyjny w obsłudze interfejs graficzny
    • Darmowe oprogramowanie Open Source
    • Ogromna liczba wtyczek umożliwiających rozbudowę sklepu i dostosowanie go do własnych potrzeb
    • Możliwość optymalizacji platformy pod kątem SEO.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego,

    czyli dlaczego warto zainwestować w SEO

    Popularność internetowych kanałów sprzedaży znacznie wzrosła w ostatnich latach. Przyczyniła się do tego pandemia i związany z nią lockdown, lecz nie tylko. Z roku na rok rośnie zaufanie do sklepów internetowych. Jak wynika z Raportu e-commerce 2022 udostępnionego przez firmę Gemius, odsetek użytkowników sieci, którzy korzystają z zakupów on-line, kształtuje się na poziomie 77%. Do zalet sklepów internetowych należy to, że ich oferta dostępna jest przez całą dobę, oferują atrakcyjniejsze ceny w porównaniu z placówkami stacjonarnymi, a klient nie musi tracić czasu na dotarcie pod wskazany adres.

    Rosnące zainteresowanie zakupami w sieci spowodowało wzrost liczby sklepów internetowych, a co za tym idzie – większą konkurencją na rynku e-commerce. Nie zmieniło się jedno – na pierwszej stronie bezpłatnych wyników wyszukiwania na konkretne słowo kluczowe może znaleźć się tylko 10 linków prowadzących do platform sprzedażowych. Pojawia się zatem pytanie – co zrobić, aby skutecznie wypozycjonować stronę, zyskać przewagę nad konkurencją i wygrać walkę o klienta?

    Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w SERP, chcesz zwiększyć ruch w sklepie z bezpłatnych wyników wyszukiwania i wiesz, jak istotna jest optymalizacja witryny pod kątem SEO (Search Engine Optimization), to włącz do strategii marketingowej pozycjonowanie sklepów WordPress.

    Działania SEO dla sklepu
    internetowego

    Korzyści oraz efekty:

    – wzrost widoczności sklepu
    – większe dotarcie do szerszej grupy odbiorców
    – wzrost ruchu organicznego w sklepie
    – zwiększenie konwersji a co za tym idzie sprzedaży w sklepie
    – większa rozpoznawalność brandu (marki) w Internecie
    – zbudowanie zaufania oraz przewagi konkurencyjnej w swojej branży
    – wykreowanie wizerunku eksperta

    Od czego zacząć pozycjonowanie WordPress – audyt SEO

    Budowy domu nie zaczynasz od dachu, lecz postawienia solidnych fundamentów. W przypadku SEO Twojej platformy sprzedażowej jest audyt SEO. Bez niego pozycjonowanie stron WordPress i sklepów WooCoomerce może być prowadzone co najwyżej po omacku.

    Dlaczego audyt SEO jest tak ważny? Szczegółowa analiza sklepu pozwoli znaleźć błędy, które negatywnie wpływają na realizację strategii pozycjonowania stron internetowych i sklepów on-line. W trakcie audytu sprawdzane są czynniki on-site i off-site. Po skończonym audycie otrzymasz raport zawierający precyzyjne wskazówki optymalizacyjne.

    Optymalizacja strony – jaka wtyczka SEO może być przydatna?

    Co warto wiedzieć o SEO dla WordPress? Optymalizację platformy sprzedażowej pod kątem SEO ułatwią Ci dodatki – np. wtyczka Yoast SEO albo All in One SEO Pack. Miej jednak na uwadze, że sama optymalizacja to bardzo ważny, lecz nie jedyny element SEO WordPress, który ma zadanie zwiększyć widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.

    Jeśli chcesz, aby użytkownicy bez problemu trafiali na linki prowadzące do Twojego sklepu w wyszukiwarce Google i nie planujesz przy tym inwestycji w kampanię linków sponsorowanych, włącz do strategii marketingowej kompleksowe pozycjonowanie serwisu. SEO to proces, na który składa się zarówno optymalizacja Twojej strony internetowej, rozbudowana strategia link buildingu, jak i content marketing. W Semgence doskonale wiemy, jak zwiększyć widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania!

    Optymalizacja i pozycjonowanie e-sklepów

    Działania SEO mogą przynieść optymalne efekty jedynie wówczas, gdy serwis zostanie wcześniej zoptymalizowany. Szczegółowa analiza całego sklepu sprawdzi, czy roboty wyszukiwarek nie natrafiają przy indeksacji na żadne problemy.

    Audyt sklepu internetowego ma na celu:

    – wykrycie błędów przeszkadzających w optymalizacji,
    – analizę profilu linków pod kątem ilościowym i jakościowym,
    – sprawdzenie kodu strony,
    – ocenę contentu znajdującego się na stronie.

    Kiedy jest dobry czas na to, aby zdecydować się na kompleksową strategię SEO dla sklepu na WooCommerce?

    • Masz nowy sklep na platformie WordPress i zależy Ci na tym, aby wystartować z w pełni zoptymalizowanym serwisem sprzedażowym i kompleksową strategią SEO
    • Prowadzisz działalność e-commerce, chcesz wyprzedzić konkurencję i podnieść pozycję Twojej strony w SERP, jednak wcześniej nie inwestowałeś w pozycjonowanie stron internetowych
    • Współpracowałeś już z agencją SEO, ale efekty działań nie są zadowalające.

    Optymalizacja i pozycjonowanie strony na WordPress – na co zwrócić uwagę?

    Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu WordPress to proces wielowymiarowy i długotrwały. Aby zobaczyć pierwsze efekty SEO, będziesz musiał trochę poczekać, Twoja cierpliwość zostanie jednak wynagrodzona.

    Ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu WooCommerce ma m.in. włączenie do strategii pozycjonowania właściwych słów kluczowych (w przypadku e-commerce bardzo często są to frazy z tzw. długiego ogona), stworzenie unikalnych meta tagów dla każdej podstrony (tytuł strony i opis strony), wygenerowanie mapy strony XML, dodanie atrybutów ALT do grafik, optymalizacja nagłówków oraz ustawienie przyjaznych adresów URL. Warto także pomyśleć o integracji sklepu z Google Analytics oraz Google Search Console.

    Działania, jakie zrealizujemy dla Twojej strony opartej na WooCommerce to nie tylko optymalizacja, lecz także rozbudowana strategia content marketingowa (ułatwiająca pozycjonowanie bloga firmowego) oraz regularne pozyskiwania wartościowych linków prowadzących do sklepu z serwisów zewnętrznych.

    Konsultacje SEO

    Dla właścicieli sklepów internetowych

    Oferuję również konsultacje SEO, z których mogą skorzystać właściciele pragnący przeprowadzać działania związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych na własną rękę.

    Dzięki konsultacjom możesz zdecydować czy chcesz pozycjonować swój sklep samodzielnie czy też chcesz go powierzyć mojej agencji.

    To ile kosztuje pozycjonowanie sklepu zależy m.in od:

    branży, w której działasz
    – czy sklep jest nowy czy działa na rynku jakiś czas
    – zakresu działań
    – liczby godzin miesięcznie, które trzeba poświęcić na całość działań

    Co zyskasz dzięki działaniom SEO w sklepie internetowym WordPress?

    • Optymalizację witryny zgodnie z aktualnymi standardami i wymogami Google.
    • Wyższe pozycje strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
    • Większą widoczność serwisu i wzrost liczby odwiedzin.
    • Efektywniejszą sprzedaż i wzrost zysków z prowadzenia platformy e-commerce.

    Jak rozliczane jest pozycjonowanie?

    W Semgence oferujemy naszym klientom dwa sposoby rozliczania działań SEO. Pierwszy z nich to stała opłata abonamentowa. Drugą możliwością jest rozliczanie w systemie hybrydowym – to połączenie miesięcznego abonamentu z premią za sukces (premia ta może być uzależniona np. od wzrostu ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania).

    Który model wybrać? Decyzja należy do Ciebie – to Ty określasz, które rozwiązanie jest dla Ciebie korzystniejsze. Chcesz dowiedzieć się, ile będzie kosztować pozycjonowanie sklepu na WordPress? Wypełnij formularz kontaktowy, a otrzymasz bezpłatną wycenę dla Twojego e-commerce. Już dziś zadbaj o wysokie pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie i optymalizacja sklepów na WordPress z agencją SEO

    Z naszej strony zapewniamy kompleksowy audyt, wytyczne optymalizacyjne, strategię content marketingu i zoptymalizowane teksty do umieszczenia na firmowym blogu oraz na stronach kategorii, rozbudowany link building i regularne raporty z przeprowadzonych działań. Bezpieczeństwo Twojego sklepu jest dla nas priorytetem. Nasze działania nie mają nic wspólnego z Black Hat SEO – działamy zgodnie z wytycznymi Google. Przez cały okres współpracy możesz liczyć na wsparcie ze strony agencji SEO. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, to jesteśmy do Twojej dyspozycji!

    Ostateczna wycena pozycjonowania możliwa jest po zapoznaniu się z konkretnym projektem. Wpływ na koszt procesu ma m.in. wielkość sklepu oraz zakres czynności, jakie będziemy realizować. Skontaktuj się z nami, a otrzymasz darmową wycenę działań SEO na stronie sprzedażowej.

    Efektem pozycjonowania Twojej strony sprzedażowej będzie wzrost pozycji na wybrane frazy kluczowe, a także prześcignięcie konkurencji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W trakcie wdrażania strategii zaobserwujesz wzrost ruchu organicznego w serwisie i większą sprzedaż produktów w sklepie internetowym.

    Pozycjonowanie SEO to proces długotrwały. W zależności od sytuacji wyjściowej sklepu, wcześniejszej współpracy z agencją SEO, a także konkurencyjności branży, w której działasz, na pierwsze wyniki SEO będziesz musiał poczekać od kilku tygodni, do nawet kilku miesięcy.

    Zainteresowany?

    Skontaktuj się z nami

    Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.