Google Ads to nie tylko reklama w wyszukiwarce. To także kampanie w sieci reklamowej, które pozwalają Ci docierać do milionów internautów.
Tworzą ją strony, aplikacje i różnego rodzaju platformy, będące partnerami Google. To dzięki nim na każdym kroku śledzą Cię produkty, które ostatnio przeglądałeś w sklepie internetowym.
Sprawdź, czym jest sieć reklamowa i jakie korzyści może przynieść Twojemu biznesowi uwzględnienie jej w swojej strategii.
Co to jest sieć reklamowa Google? Definicja
Sieć reklamowa (Google Display Network, GDN) to sieć witryn partnerskich, aplikacji i innych platform, które udostępniają przestrzeń reklamową reklamodawcom korzystającym z systemu Google Ads.
Zgodnie z danymi podawanymi przez Google, za jej pośrednictwem możesz dotrzeć do 90% użytkowników Internetu na całym świecie.
Oczywiście nie ma sensu wyświetlać reklam im wszystkim. Reklamy w GDN możesz kierować do bardzo precyzyjnie określonych grup docelowych, uwzględniając m.in:
- demografię,
- zainteresowania,
- słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników,
- lokalizację,
- kontekst wybranej strony,
- czy zachowanie użytkowników.
Jak czytamy na oficjalnej stronie:
W ramach sieci reklamowej możesz korzystać z kierowania, aby wyświetlać reklamy w konkretnym kontekście (jak np. „aktywny tryb życia” lub „cnn.com”), konkretnym odbiorcom (jak np. „młode matki” lub „osoby, które chcą kupić nowe auto typu sedan”), czy w konkretnych lokalizacjach.
Jak działa sieć reklamowa Google?
Gdy użytkownik odwiedza stronę należącą do sieci GDN, rozpoczyna się aukcja reklamowa, w której biorą udział reklamy dopasowane tematycznie do jej treści. Wygrywa reklama z najwyższą stawką i jakością i to ona ukazuje się jego oczom.
Reklamodawcy płacą tylko za kliknięcia w reklamy (to model PPC – Pay Per Click). Koszt kliknięcia (CPC) zależy przede wszystkim od konkurencyjności branży, popularności słów kluczowych i jakości reklamy.
Oto możliwy przykład działania takiej kampanii:
Firma sprzedająca sprzęt fitness może stworzyć kampanię w Google Display Network, targetując użytkowników zainteresowanych zdrowiem i fitnessem. Reklamy będą następnie pojawiać na witrynach poświęconych zdrowiu, w aplikacjach fitness, filmach na YouTube związanych z treningiem czy w skrzynkach odbiorczych Gmail użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili stronę firmy.
Czy w sieci reklamowej mogę wyświetlić reklamę na dowolnej stronie?
I tak, i nie. Możesz wyświetlić swoją reklamę na konkretnej stronie, ale nie dotyczy to wszystkich witryn dostępnych online.
Reklamy są wyświetlane na stronach partnerskich Google, które udostępniają przestrzeń reklamową za pośrednictwem systemu Google AdSense. Muszą one być zgodne z polityką reklamodawcy i nie naruszać obowiązujących przepisów.
Możesz targetować reklamy według różnych kryteriów, aby zwiększyć prawdopodobieństwo ich pojawienia się na stronach, które uznajesz za najbardziej odpowiednie.
Jedną z opcji kierowania jest wybór miejsca docelowego (placement targeting). To opcja, która pozwala Ci wybrać konkretną witrynę czy aplikację, w której mają się wyświetlać Twoje reklamy.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na oficjalnej stronie Google.
Rodzaje reklam w sieci reklamowej Google
Sieć reklamowa pozwala Ci korzystać z następujących formatów reklam:
- Reklamy tekstowe. To najrzadziej wykorzystywany format w sieci reklamowej, wciąż jest on jednak dostępny dla reklamodawców.
- Reklamy graficzne (banery). To obrazy statyczne lub animowane. Mogą mieć różne rozmiary i kształty.
- Reklamy elastyczne. Automatycznie dostosowują swój format, wygląd i rozmiar do dostępnej przestrzeni reklamowej. Mogą zawierać tekst, obrazy i wideo.
- Reklamy wideo. Mogą być wyświetlane na YouTube oraz w sieci partnerów wideo Google.
- Reklamy Gmail. Pojawiają się w zakładce „Oferty” lub „Społeczności” w skrzynkach odbiorczych Gmail.
- Reklamy ruch media. To interaktywne reklamy, które mogą zawierać elementy takie jak wideo, animacje, gry, a także inne funkcje umożliwiające użytkownikom interakcję z reklamą.
- Reklamy natywne. Zaprojektowane tak, aby harmonijnie współgrać z treścią i wyglądem strony, na której się wyświetla, co poprawia wrażenia użytkowników. Może mieć format graficzny lub tekstowy i przejmować cechy strony wydawcy.
Dlaczego warto korzystać z sieci reklamowej Google?
Sieć reklamowa to potężna przestrzeń reklamowa, którą możesz wykorzystać wyłącznie dzięki Google Ads. Oto jej największe zalety:
- Szeroki zasięg. Google Display Network obejmuje miliony stron internetowych, blogów, aplikacji i witryn partnerskich, co pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów na całym świecie.
- Różnorodność formatów reklamowych. Dzięki temu możesz dostosować swoje kampanie do różnych celów i grup docelowych.
- Zaawansowane możliwości w zakresie kierowania. Reklamy możesz targetować między innymi na podstawie danych demograficznych, historii przeglądania, słów kluczowych, tematyki stron internetowych, na których są wyświetlane, lokalizacji czy zachowań w Twojej witrynie.
- Wsparcie w procesie budowania rozpoznawalności. Reklamy graficzne i wideo są doskonałe do budowania świadomości marki. Dzięki nim możesz tworzyć atrakcyjne, wizualnie przekonujące kampanie, które przyciągną uwagę użytkowników.
- Możliwość prowadzenia kampanii remarketingowych. Remarketing w sieci reklamowej pozwala Ci ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę i zachęcić ich do zakupu.
- Kontrola nad budżetem i wynikami. Na etapie tworzenia kampanii określasz, ile chcesz wydawać na reklamy, a w razie potrzeby optymalizujesz budżet – na podstawie szczegółowych danych płynących z Google Analytics. Dotyczy to oczywiście każdego typu kampanii Google Ads.
Dowiedz się także, czy warto korzystać z Google Ads.
Podsumowanie
Dzięki zaawansowanym opcjom targetowania, różnorodnym formatom reklamowym i elastycznym modelom rozliczeń, GDN oferuje skuteczne rozwiązania zarówno dla dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw.
Google ma do zaoferowania jednak znacznie więcej. W swojej strategii uwzględnij również potencjał stwarzany przez wyszukiwarkę i inne usługi giganta.
Chcesz rozpocząć prowadzenie kampanii Google Ads w sieci reklamowej i nie tylko? Skontaktuj się z nami już teraz!