Ile kosztuje audyt SEO? Jaki budżet trzeba przeznaczyć na kompleksową analizę SEO strony internetowej?

W Twoje ręce trafiła właśnie świeża strona internetowa? Planujesz rozpoczęcie pozycjonowania? A może zmieniasz agencję, bo dotychczasowe rezultaty nie są zadowalające? Przekonaj się, jaki budżet będzie Ci potrzebny, aby przeprowadzić kompleksową analizę strony. Ile kosztuje audyt SEO i dlaczego różnice w wycenie pomiędzy agencjami mogą być duże? Przeczytaj nasz tekst, a znajdziesz w nim odpowiedzi na te i inne pytania!

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to kompleksowa ocena strony WWW (sklepu internetowego) pod względem optymalizacji zgodnej z oczekiwaniami robotów wyszukiwarki. W trakcie audytu trzeba odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań, m.in.:

  • Jakie elementy na stronie sprawiają, że widoczność serwisu jest gorsza?
  • Co można poprawić, aby zwiększyć widoczność serwisu?

Przed audytorem stoi niebywale trudne zadanie. Musi on dokładnie przejrzeć zawartość całej strony i, wykorzystując specjalistyczne narzędzia, ocenić stopień jej optymalizacji. Darmowy audyt można przeprowadzić automatycznie. Jednak wskazówki optymalizacyjne uzyskane w ten sposób można zaliczyć do grona tych najbardziej ogólnych.

Na podstawie wniosków z przeprowadzonej analizy powstaje raport. Znajdziesz w nim zalecenia dotyczące optymalizacji. Dowiesz się, co trzeba poprawić, aby zwiększyć widoczność strony.

Ile kosztuje audyt SEO i od czego zależy jego koszt?

Cena audytu zależy od różnych zmiennych. Im bardziej rozbudowany jest serwis, tym audyt strony będzie droższy. Możesz wysłać zapytanie do agencji SEO z prośbą o zapoznanie się z Twoją witryną i wstępną wycenę przeprowadzenia audytu, jednak nie licz na to, że w odpowiedzi otrzymasz sztywny cennik. Zmiennych jest po prostu za dużo.

Koszt audytu będzie też różny u poszczególnych specjalistów. Uzależniony jest on m.in. od tego, ile konkretny audytor liczy za każdą rozpoczętą godzinę pracy. W tym przypadku kalkulacja kosztów jest prosta. Więcej podstron w serwisie to więcej czasu potrzebnego na analizę, a w konsekwencji wyższa cena audytu SEO.

Profesjonalny audyt strony pod kątem jej optymalizacji w zakresie wymagań robotów Google kosztuje minimum kilkaset złotych, a to i tak w przypadku niewielkich serwisów. Specjalista SEO w cenę audytu wlicza także koszt zakupu niezbędnego oprogramowania, które umożliwia kompleksowy audyt SEO strony internetowej.

Pozostałe elementy wpływające na koszt audytu strony internetowej to specyfika prowadzonej działalności, a także to, jakie działania w zakresie pozycjonowania strony podejmuje konkurencja.

Chcesz otrzymać dokładną wycenę audytu SEO? Skontaktuj się z nami!

Ile trzeba czekać na kompleksową analizę strony?

Podobnie jak w przypadku kosztów, tak i w kwestii czasu niezbędnego do przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO sytuacja nie jest jednoznaczna. Jeśli audytor ma do oceny stosunkowo nową stronę usługową, składającą się z zaledwie kilku zakładek, to znacznie szybciej przygotuje raport o stopniu jej optymalizacji, niż gdy będzie musiał przebrnąć przez sklep internetowy, który w swojej ofercie ma tysiące produktów i dziesiątki różnych kategorii.

Audyt SEO prostej witryny o tematyce usługowej, która nie ma skomplikowanej historii, gdy audytor nie natrafi na niespodziewane problemy podczas wykonywania analizy, potrwa kilka dni. Jednak w przypadku dużego sklepu internetowego przeprowadzenie dokładnie takiej samej procedury może trwać nie dni, lecz tygodnie.

Audytor musi dokładnie przeanalizować m.in. obecną sytuację strony w wynikach wyszukiwania, słowa kluczowe, profil linków oraz szereg innych czynników wewnętrznych i zewnętrznych.

Czy audyt na własną rękę się opłaca?

Darmowy audyt SEO to oferta, z którą zapewne spotkasz się w wielu serwisach. Jednak czy optymalizacja strony na podstawie okrojonych wytycznych będzie skuteczna? Czy nie lepiej przeprowadzić audyt SEO, który przyniesie odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania? Kwestię tę musisz rozważyć samodzielnie. Miej jednak na uwadze, że audyt SEO online to narządzie o wielu ograniczeniach. W analizie, którą otrzymasz, zabraknie czynnika ludzkiego.

Automatyczne oprogramowanie nie zawsze wystarczy. Okaże się zawodne zwłaszcza wówczas, gdy zależy Ci na kompleksowej i w pełni miarodajnej analizie, a na podstawie uzyskanych wniosków planujesz stworzenie rozbudowanej strategii pozycjonowania.

Szukasz agencji, która krok po kroku, element po elemencie oceni stopień optymalizacji Twojej witryny internetowej? Chcesz poznać szczegółową wycenę? Skontaktuj się z nami – przedstawimy Ci plan działania dopasowany do specyfiki Twojej branży. Doradzimy, czy w Twoim przypadku audyt jest potrzebny i wyjaśnimy, jakie elementy serwisu bierzemy pod uwagę.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *