Chcesz zwiększyć widoczność swojego serwisu? Zależy Ci na tym, aby pokonać konkurencję w organicznych wynikach wyszukiwania? Przekonaj się, jak przeprowadzić analizę słów kluczowych głównych konkurentów. Poznaj frazy, na które pozycjonują się inne firmy z Twojej branży i rozszerz swoją strategię SEO!
Jak i dlaczego warto sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?
Jeśli prowadzisz działania SEO od dłuższego czasu, ale Twoja konkurencja wciąż jest kilka kroków przed Tobą, pora na podjęcie konkretnych działań. Przeprowadzając analizę fraz, pamiętaj o jednym – nie rywalizuj ze wszystkimi stronami w wynikach wyszukiwania, które wyświetlają się na dane wyrażenie. Sprawdź, na jakie hasła pozycjonuje się Twoja branża.
Analiza innych stron z Twojej branży może okazać się pomocna przy wdrażaniu optymalnej strategii SEO. Owszem, możesz mieć pomysł na listę haseł do pozycjonowania, jednak miej na uwadze, że może być ona niepełna. Nie chodzi o to, aby kopiować działania innych firm. Zbadaj frazy kluczowe konkurentów z branży i przemyśl, które z nich możesz wykorzystać w marketingu internetowym swojej strony.
Wyszukiwarka Google wykorzystuje algorytmu do układania rankingu wyników wyszukiwania. Poszczególne czynniki rankingowe nie są jawne. Niemniej, obserwując działania konkurentów plasujących się na najwyższych pozycjach w SERP, można poznać wzorzec optymalizacyjny, który korzystnie wpłynie na wzrost widoczności serwisu.
Narzędzia do analizy fraz
Jak przeprowadzić analizę fraz kluczowych konkurencyjnych firm? Wykorzystaj w tym celu narzędzia, które znacznie usprawniś pracę. Może to być np. Semstorm, Senuto, Planer słów kluczowych Google Ads. Jeśli zależy Ci wyłącznie na podstawowej analizie i nie chcesz sięgać po płatne narzędzia, wykorzystaj Ubersuggest. Inną możliwością jest sprawdzenie kodu źródłowego strony – cenne informacje uzyskasz zapoznając się z zawartością sekcji <head>.
Dowiesz się, czy Twoja lista słów jest kompletna, czy warto uzupełnić ją o dodatkowe wyrażenia. Poznasz też konkurencyjność poszczególnych fraz i zdecydujesz, w którym kierunku rozwijać strategię SEO i działania content marketingu.
Analiza struktury serwisu
Kolejny krok to analiza struktury serwisów konkurencji. Sprawdź, w jaki sposób są zbudowane inne strony z tej samej branży. Dzięki temu dowiesz się, czy Twój pomysł na podział oferty w sklepie internetowym na poszczególne kategorie jest właściwy, czy może lepiej przemyśleć inną strategię, zwłaszcza jeżeli konkurencyjne serwisy plasują się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych.
Strukturę serwisu warto poddać dokładnej analizie nie tylko w przypadku działalności e-commerce. Będzie to dobry krok również wówczas, gdy prowadzisz działalność usługową i masz wybrane słowa kluczowe do strategii SEO. Pamiętaj, że im większa liczba podstron, tym większe możliwości optymalizacji witryny. Inspirując się dzianiami prowadzonymi przez liderów z branży, możesz zweryfikować swoje pomysły na efektywne pozycjonowanie.
Analiza konkurencji powinna w tym przypadku obejmować te domeny, które są na najwyższych pozycjach w SERP. Jeśli chcesz się na kimś wzorować, to tylko na najlepszych!
Analiza słów kluczowych konkurencji – zastosowane rozwiązania i strategie
Zastanawiasz się nad tym, po co w ogóle wysilać się i tracić czas na analizę działań innych firm? Okazuje się, że zainwestowane zasoby zwrócą się, i to z nawiązką. Analiza słów kluczowych konkurencji ułatwi Ci wyznaczenie celów biznesowych. Na podstawie otrzymanych danych wyznaczysz kierunek i opracujesz strategię, dzięki której będziesz miał szansę, aby przegonić najlepszych i zyskać miano lidera w swojej branży.
Dowiesz się także, w jakim kierunku podąża marketing innych firm. Sprawdzisz, czy konkretne podstrony w obrębie ich serwisów są zoptymalizowane pod kluczowe frazy. Poznasz mocne strony konkurencyjnych witryn. Być może dostrzeżesz też ich słabe punkty. Będziesz wtedy wiedzieć, jakich błędów się wystrzegać, planując własną strategię SEO.
Zwróć uwagę, że analiza działań konkurencji to nie tylko weryfikacja tego, na jakie słowa pozycjonuje się branża. Owszem, jest to istotny element, jednak niejedyny. Prześledź całą strukturę serwisu. Sprawdź opisy kategorii i produktów (w przypadku e-commerce) i konkretne podstrony (dla działalności usługowej). Zastanów się, czy w swojej strategii wykorzystałeś wszystkie frazy z potencjałem biznesowym i czy strony w Twoim serwisie zostały właściwie zoptymalizowane. Pamiętaj, że dzięki temu możesz zwiększyć widoczność swojej witryny.
Zweryfikuj też, czy Twoja konkurencja prowadzi działania content marketingowe. Czy Twój największy konkurent, który zdobył wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, publikuje artykuły na blogu? A jeśli tak, to czy robi to regularnie? Czy użytkownik ma szansę znaleźć na jego blogu odpowiedzi na nurtujące go pytania? Jeśli tak, to przy okazji możesz zaczerpnąć inspirację co do własnego content planu.
Analiza słów kluczowych konkurencji jest także jednym z elementów audytu SEO.
—
Jak analizować słowa kluczowe konkurencji? Sprawdź listę fraz, na które pozycjonują się inne firmy z Twojej branży, przeanalizuj strukturę serwisów, a także zapoznaj się z zastosowanymi rozwiązaniami i strategiami.