Facebooka odwiedza ponad 2 miliardy użytkowników każdego dnia. Przynajmniej raz w ciągu miesiąca loguje się tam już ponad 3 miliardy osób*. Tylko w Polsce konto na portalu posiada ponad 24 miliony osób**.

Możesz próbować do nich dotrzeć, tworząc angażujące posty. Pełny potencjał mediów społecznościowych wykorzystasz jednak tylko, inwestując również w reklamy. 

Dowiedz się, co to jest Facebook Ads i jak działają reklamy tworzone w systemie Meta.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads (dziś Meta Ads) to system reklamowy, który umożliwia tworzenie płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych należących do platformy Meta. 

Reklamy wyświetlą się na:

  • Facebooku,
  • Messengerze,
  • WhatsApp,
  •  Instagramie
  • i Audience Network, czyli sieci partnerskich i aplikacji mobilnych.

Co ciekawe, badania wskazują, że współczynnik konwersji w przypadku Facebook Ads wynosi 9-10%. To więcej niż w przypadku Google Ads

reklamy na facebooku w panelu po prawej stronie
reklamy na Facebooku w panelu po prawej stronie

Jak działa reklama na Facebooku?

Reklamy na Facebooku pozwalają Ci dotrzeć do użytkowników na podstawie ich konkretnych zachowań i zainteresowań. Będą się wyświetlać, gdy Twoi klienci przeglądają główną stronę Facebooka, oglądają relacje na Instagramie czy sprawdzają skrzynkę odbiorczą Messengera. 

Możesz je rozliczać w dwóch modelach:

  • CPC (Cost Per Click), co oznacza, że płacisz za każde kliknięcie w reklamę. To najpopularniejszy sposób rozliczeń, który warto wybrać, jeżeli zależy Ci na generowaniu ruchu i konwersji. 
  • CPM (Cost Per Mille) – w tym wypadku płacisz za każdy tysiąc wyświetleń reklamy, niezależnie od kliknięć. Możesz rozważyć ten sposób rozliczania, jeżeli zależy Ci przede wszystkim na budowaniu świadomości marki. 

Miej na uwadze, że Facebook wie bardzo dużo o swoich użytkownikach. Meta odnotowuje wszystkie polubienia, odtworzenia wideo czy kliknięcia. To, w połączeniu z danymi demograficznymi i zachowaniami na Twojej stronie, daje bardzo szczegółowy obraz osób korzystających z social media. Wszystkie tego typu informacje możesz wykorzystać, by docierać do internautów rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą.

Cele reklamowe na Facebooku

Na etapie tworzenia kampanii musisz określić cel, jaki Twoje reklamy mają realizować. Masz do wyboru:

  • Rozpoznawalność. To opcja dla reklamodawców zainteresowanych budowaniem świadomości marki.
  • Ruch. Reklamy będą optymalizowane tak, by zachęcić użytkowników do przejścia na Twoją stronę.
  • Aktywność. W tym wypadku algorytmy Facebooka będą docierać do osób, które są skłonne do interakcji – chodzi tu o reakcje, komentarze, udostępnienia, ale także kontakt z Twoją firmą na Messengerze.
  • Kontakty (lead ads). Tego typu reklamy umożliwiają wyświetlanie potencjalnym klientom formularzy, w których zostawiają swoje dane kontaktowe, lub zachęcają ich do wykonania połączeń telefonicznych.
  • Promocja aplikacji. Kampanie o takim celu mają skłonić użytkowników do instalacji danej aplikacji.
  • Sprzedaż. Wybór tego celu sprawi, że dotrzesz do osób, które mogą być zainteresowane zakupem konkretnych produktów czy usług. 
cele meta ads
cele reklamowe dostępne w systemie Meta Ads

Rodzaje reklam Facebook Ads

Facebook Ads to wiele formatów reklam, które możesz dopasować do swoich celów i preferencji Twojej grupy docelowej. Masz do wyboru:

  • Obraz, czyli najbardziej podstawowy format reklamy na FB. To grafika lub zdjęcie, tekst i przycisk z CTA.
standardowa reklama na facebooku
przykład reklamy typu obraz na facebooku
  • Wideo, czyli format który bardzo zyskuje ostatnimi czasie na popularności. 
reklama wideo na fb
przykład reklamy wideo na Facebooku
  • Karuzela, znana też jako pokaz slajdów. Pozwala Ci umieścić od 2 do 10 reklam, które użytkownik może przewijać. 
karuzela na facebooku
przykład reklamy karuzelowej na FB
  • Kolekcja. To bardzo ciekawa forma reklamy, która pozwala Ci wykorzystać filmy lub obrazy, które po kliknięciu przenoszą użytkownika do pełnoekranowego widoku, który prezentuje kolekcję (np. produktów ze sklepu lub projektów architekta wnętrz).
  • Relacja, czyli reklama w popularnych ostatnimi czasy stories na Facebooku i Instagramie. To po prostu sponsorowana relacja.

Zalety kampanii reklamowych na Facebooku

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Nie jest on jednak jedynie miejscem rozrywki komunikacji ze znajomymi. To platforma, która pozwala Ci skutecznie promować swój biznes.

Dlaczego? Poznaj główne zalety kampanii na Facebooku:

Ogromny zasięg

Ile znasz osób, którzy nie korzystają z Facebooka lub chociaż Messengera? Pewnie jesteś w stanie wymienić kilka, ale doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że są to wyjątki. Twoi klienci też tam są, a reklamy to kolejna sposobność, by zdobyć ich zainteresowanie. 

przykład reklamy w messengerze
przykład reklamy w Messengerze

Social media należące do Meta to miliony użytkowników, do których możesz dotrzeć na terenie naszego kraju. I miliardy na całym świecie. 

Precyzyjne targetowanie

Nie jest tajemnicą, że Meta zbiera wiele danych na temat swoich użytkowników. Nie wszystkim się to podoba, ale bez wątpienia stwarza to ogromne możliwości w zakresie targetowania reklam. 

Możesz kierować swoje kampanie  m.in. w oparciu o zainteresowania użytkowników, ich zachowania, lokalizację, płeć czy sytuację zawodową.

Możesz także tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, które pozwolą Ci docierać do odbiorców bazując na ich interakcjach z Twoją stroną. Na podstawie grup niestandardowych możesz z kolei tworzyć lookalike’i (grupy podobne), dzięki którym będziesz kierować reklamy do osób o podobnych cechach. 

Skuteczny remarketing

Meta Ads to także ciekawe możliwości w zakresie retargetingu (remarketingu), co na pewno docenią właściciele sklepów internetowych. Wyświetlisz dzięki nim reklamy konkretnych produktów osobom, które wcześniej je przeglądały lub nawet dodały do koszyka, ale porzuciły transakcje.

przykład kampanii remarketingowej na FB

Musisz tylko dodać pixel Facebooka, czyli kod śledzący do Twojej strony.

Różnorodność formatów

Meta Ads to wiele estetycznych formatów reklamowych, dzięki którym możesz dostosowywać swoje komunikaty marketingowe do preferencji swoich odbiorców i aktywności, które aktualnie wykonują. 

Chcesz zaprezentować użytkownikowi produkty podobne do tych, które przeglądał ostatnio w Twoim sklepie? Zrób to za pomocą karuzeli. Nagrałeś wideo, w którym klient dzieli się opinią o Twojej firmie? Pokaż je za pomocą reklam. A może stworzyłeś materiał, który idealnie nadaje się na relację na Insta? Wykorzystaj potencjał Facebook Ads, by dotrzeć z nią do jak największej liczby zainteresowanych osób. 

Szybkie rezultaty

Stworzyłeś kampanię Facebook Ads? W takim razie usiądź wygodnie i obserwuj, jak realizuje ona założone przez Ciebie cele. Pierwsze efekty mogą teoretycznie pojawić się zaraz po jej uruchomieniu. 

Pamiętaj tylko, że Twoje reklamy nie zostaną uruchomione błyskawicznie. Facebook musi je zatwierdzić, co zajmuje maksymalnie 24 godziny – zwykle jednak znacznie mniej.

Wgląd do statystyk i mierzalność

W Menedżerze reklam z łatwością sprawdzisz skuteczność swoich kampanii. Rezultaty możesz analizować w czasie rzeczywistym i w razie potrzeby wprowadzać niezbędne ulepszenia. 

Wyniki FB Ads możesz oczywiście śledzić także w Google Analytics. 

Kontrola nad budżetem

Tylko Ty decydujesz, ile wydajesz na daną kampanię. Masz do dyspozycji 500 zł? Świetnie, algorytm Facebooka zadba o to, by wycisnąć z nich maksimum. A może chcesz wydać 5000 zł? Tym lepiej. 

Choć oczywiście bardzo wiele w tej kwestii zależy i tak od branży i konkurencji. Facebook zaproponuje Ci optymalny budżet, który pomoże Ci zrealizować Twoje cele biznesowe. 

Oczywiście możesz także zatrzymać emisję reklam w dowolnym momencie. 

Niski koszt

Meta Ads stosunkowo tania platforma reklamowa – zarówno w porównaniu do Google Ads, jak i innych systemów do tworzenia reklam w mediach społecznościowych. 

Wg danych udostępnianych przez WordStream, średni koszt za kliknięcie (CPC) wynosi 1,72$. W przypadku Google Ads jest to 2,69$ dla reklam w wyszukiwarce i 0,63$ w przypadku kampanii typu display. 

Wsparcie sztucznej inteligencji

Podobnie jak w systemie reklamowym Google, w reklamach Meta sztuczna inteligencja również ma coraz więcej do powiedzenia. To bez wątpienia spore ułatwienie dla reklamodawców i efektywniejsza optymalizacja kampanii. 

Algorytmy wykorzystujące uczenie maszynowe mogą określić np. sposób kierowania reklam czy miejsca ich wyświetlania. 

Kiedy warto korzystać z Facebook Ads?

Marketing online po prostu nie może istnieć bez social media. Meta Ads to ogromny potencjał marketingowy i sprzedażowy. Kiedy docenisz go w szczególności?

  • Zaczynasz promocję swojej firmy online i chcesz zbudować jej rozpoznawalność. 
  • Chcesz błyskawicznie pozyskiwać nowych klientów i wykorzystać możliwości performance marketingu
  • Szukasz skutecznego sposobu na promocję swoich usług czy produktów. 
  • Chcesz zwiększyć zainteresowanie i sprzedaż swoją ofertą – po prostu. 
  • Zależy Ci na możliwości testowania różnych form reklamy i analizowania wyników w czasie rzeczywistym.

Zastanawiasz się, czy warto reklamować się na Facebooku? Porozmawiajmy!

— 

źródła:

* – https://backlinko.com/facebook-users 

** – https://wenet.pl/blog/facebook-w-polsce-10-ciekawych-statystyk/

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *