Piksel Facebooka sprawia, że Twoje reklamy na platformach należących do Meta są maksymalnie skuteczne. To dzięki temu niepozornemu fragmentowi kodu możesz śledzić zachowania użytkowników na Twojej stronie i na ich podstawie kierować do nich spersonalizowane kampanie. 

To wszystko sprawia, że zwiększasz skuteczność swoich działań marketingowych, lepiej targetujesz reklamy i osiągasz wyższy zwrot z inwestycji.

Dowiedz się, czym jest piksel Facebooka, jak go zainstalować i skonfigurować. 

Czym jest piksel Facebooka?

Piksel Facebooka (dziś znany jako Piksel Meta) to fragment kodu JavaScript, który pozwala mierzyć skuteczność reklam tworzonych w Facebook Ads. 

Dzięki pikselowi możesz śledzić konwersje, optymalizować reklamy, budować grupy odbiorców i uzyskiwać szczegółowe statystyki dotyczące interakcji użytkowników z Twoją witryną.

Sprawdź, czym właściwie są reklamy Facebook Ads (Meta Ads) i jakie dają Ci możliwości. 

Do czego służy Facebook piksel?

Dzięki pikselowi Facebooka możesz:

  • Śledzić działania użytkowników na Twojej stronie. Możesz rejestrować przeróżne zdarzenia (jak np. odwiedziny witryny czy dodanie produktu do koszyka) i później wykorzystywać te informacje, by tworzyć spersonalizowane kampanie Facebook Ads.
  • Optymalizować reklamy na Facebooku. Dzięki pikselowi masz dokładny wgląd w to, jak zachowują się użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę. Możesz więc np. kierować reklamy do osób, które są bardziej skłonne do podjęcia pożądanych działań.
  • Prowadzić kampanie remarketingowe. Piksel umożliwia tworzenie niestandardowych grup odbiorców. Mogą być to np. osoby, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały zakupu. To klasyczny remarketing, który jest możliwy na Facebooku właśnie dzięki pikselowi. 
  • Mierzyć konwersję. Piksel Facebooka pomaga dokładnie mierzyć konwersje i analizować wyniki Twoich kampanii. Dzięki jego instalacji możesz lepiej zrozumieć ścieżki zakupowe Twoich klientów. Dowiesz się, jakie działania podejmują od pierwszego kontaktu z reklamą do momentu dokonania zakupu. Zmierzysz także zwrot z inwestycji z poszczególnych kampanii, co pozwoli Ci efektywnie zarządzać budżetem. 
  • Tworzyć spersonalizowane doświadczenia reklamowe. Dokładne śledzenie zachowań użytkowników pozwala Ci tworzyć bardziej spersonalizowane i trafne reklamy, co zwiększa zaangażowanie odbiorców i poprawia wyniki kampanii.

Jak wygenerować piksel Fb?

By wygenerować piksel Facebooka:

  1. Zaloguj się do Menedżera Reklam na Facebooku.
  2. Przejdź do Menadżera Zadań. 
  3. Wybierz opcję „Internet”.
  4. Wybierz opcję „Piksel Facebooka i kliknij „Połącz”.
  5. Nadaj nazwę pikselowi. 
  6. Wprowadź URL strony, a następnie kliknij „Kontynuuj”.

Instalacja Facebook Pixel na stronie

Instalacja Pixela  na stronie polega po prostu na dodaniu fragmentu kodu do strony. Oto, jak to zrobić krok po kroku:

  1. Skopiuj kod piksela, który wygenerował Facebook.
  2. Otwórz kod źródłowy swojej strony internetowej.
  3. Wklej kod piksela bezpośrednio przed zamykającym tagiem </head> na każdej stronie, na której chcesz śledzić działania użytkowników.
  4. Aby śledzić konkretne działania użytkowników (np. dodanie do koszyka, zakup), dodaj dodatkowe kody zdarzeń do odpowiednich miejsc na swojej stronie.
  5. Umieść kody zdarzeń na stronach, na których te działania mają miejsce (np. na stronie koszyka dla zdarzenia „AddToCart”).
  6. Zainstaluj rozszerzenie do przeglądarki „Meta Pixel Helper” (dostępne dla Google Chrome), co pozwoli Ci zweryfikować poprawność działania piksela.
  7. Odwiedź swoją stronę internetową i sprawdź, czy piksel jest aktywny. 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat tworzenia i implementacji piksela, odwiedź oficjalną stronę Meta. 

Standardowe zdarzenia w Pixel Facebook

Facebook Pixel pozwala śledzić różnorodne zdarzenia, które możesz wykorzystywać do analizy i optymalizacji kampanii reklamowych. Oto ich lista:

  • ViewContent – wyświetlenie zawartości, czyli odwiedzenie konkretnej podstrony (np. karty produktu).
  • Search – użycie wyszukiwarki na stronie czy w sklepie internetowym.
  • AddToCart – dodanie produktu do koszyka.
  • AddToWishlist – dodanie produktu do listy życzeń.
  • InitiateCheckout – rozpoczęcie procesu zamówienia, czyli najczęściej przejście do kasy.
  • AddPaymentInfo – dodanie informacji potrzebnych do sfinalizowania zakupu (np. wybór metody płatności).
  • Purchase – dokonanie zakupu.
  • Lead – generowanie leada (np. wypełnienie formularza kontaktowego).
  • CompleteRegistration – zakończenie rejestracji (np. utworzenie konta).
  • Contact – nawiązanie kontaktu się z firmą (np. kliknięcie na numer telefonu lub e-mail).
  • Donate – dokonanie darowizny.
  • Schedule – umówienie się na spotkanie.
  • StartTrial – rozpoczęcie okresu próbnego.
  • SubmitApplication – złożenie aplikacji (np. do pracy) czy przesłanie jakiegoś wniosku.
  • Subscribe – zapisanie się na subskrypcję (np. newslettera).
  • FindLocation – znalezienie przez użytkownika stacjonarnej lokalizacji Twojej firmy. 
  • CustomizeProduct – spersonalizowanie produktu, np. w narzędziu konfiguracyjnym.

Zdarzenia niestandardowe na Facebooku

Facebook Piksel pozwala także na tworzenie zdarzeń niestandardowych, które możesz dopasować do specyficznych potrzeb Twojego biznesu. 

Na przykład jeśli prowadzisz stronę z kursami online, możesz chcieć monitorować, kiedy użytkownik kończy określony kurs lub pobiera materiał edukacyjny. Właśnie tego typu działania Facebook może śledzić jako zdarzenia niestandardowe.

Dodawanie i konfiguracja zdarzeń niestandardowych

Zdarzenia niestandardowe możesz dodawać bezpośrednio w kodzie swojej witryny. 

Załóżmy, że chcesz monitorować zdarzenie dotyczące np. obejrzenia wideo przez użytkownika. Jego kod może wyglądać następująco:

<script>
fbq(’trackCustom’, 'VideoWatched’, {
  videoTitle: 'Product Overview’,
  videoDuration: '3:45′
});
</script>

Zdarzenia niestandardowe możesz skonfigurować również za pomocą narzędzia Google Tag Manager. W razie potrzeby możesz też użyć wtyczki Facebook Pixel Helper, aby zweryfikować, czy zdarzenia są prawidłowo śledzone.

kod witryny z pikselem
kod witryny z dodanymi zdarzeniami, źródło: oficjalna strona Meta

Podsumowanie

Bez piksela nie wykorzystasz w pełni możliwości, jakie stwarzają kampanie Meta. Warto więc jak najszybciej dodać go do swojej strony i czerpać z ich potencjału. 

Chcesz tworzyć skuteczne, spersonalizowane kampanie Facebook Ads? Skontaktuj się z nami już teraz!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *