Rozpoczęcie działalności w e-commerce związane jest z koniecznością wyboru odpowiedniej platformy sprzedażowej. Obecnie do wyboru jest wiele różnych systemów, a jednym z nich jest Sky-Shop. Korzysta z niego tysiące przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe w całej Polsce. Niestety, ale wybór odpowiedniej platformy to tylko początek procesu, jaki czeka właściciela, aby mógł on rywalizować z konkurencją, pozyskiwać nowych klientów i generować stałe zyski. Należy pamiętać o tym, że konkurencja na rynku stale się rozwija i prowadzi między innymi działania marketingowe oparte na SEO. Jak więc pozycjonować na platformie e-commerce Sky-Shop?

Czym jest Sky-Shop?

Sky-Shop to platforma e-commerce, która pozwala szybko stworzyć i prowadzić własny e-sklep. Jest to jeden z najpopularniejszych systemów, który stosowany jest przez przedsiębiorców w całej Polsce. Pozwala on na sprawne zarządzanie sklepem, sprzedażą i zapewnienie wysokiej jakości obsługę klienta. Co istotne, jest to oprogramowanie SaaS, czyli Software as a Service. Oznacza to, że ma on zamknięty kod źródłowy, którego nie można edytować. Możliwość wprowadzania edycji mają tylko twórcy Sky-Shop. Po wykupieniu abonamentu uzyskuje się praktycznie natychmiastową możliwość prowadzenia sprzedaży, ponieważ jest to gotowe oprogramowanie. 

Prosta struktura Sky-Shop oznacza, że ma ona pewne ograniczenia w rozbudowie sklepu oraz korzystaniu z bardziej zaawansowanych funkcji. Z tego też względu jest to opcja dedykowana małym i średnim przedsiębiorstwom e-commerce, które potrzebują prostego systemu, co dotyczy jego obsługi i pozycjonowania. Ze względu na możliwość integracji z hurtowniami jest to świetny wybór dla tych firm, które chcą działać w modelu B2B. 

Największym atutem Sky-Shop jest jego prosta i intuicyjna obsługa. Nie potrzeba do tego specjalnych umiejętności, czy szkoleń. Jego struktura i kod źródłowy zostały dostosowane do wymagań wyszukiwarki Google, co przekłada się na łatwiejsze pozycjonowanie SEO. Wśród innych zalet wymienić można darmowy okres próbny, możliwość szybkiego przeniesienia sklepu z innej platformy e-commerce. Niestety Sky-Shop ma swoje wady, a do najważniejszych zaliczyć można ograniczenia w dostępie do kodu źródłowego i jego modyfikacji. 

Korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego na Sky-Shop

Pozycjonowanie Sky-Shop pozwala zwiększyć widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na pozyskiwanie nowych klientów. Dzięki temu, że strona sklepu internetowego znajduje się na wyższych pozycjach, może ona docierać do większej liczby użytkowników, które szukają określonych produktów. To sprawia, że firma zacznie się rozwijać i będzie mogła realizować cele biznesowe. Co istotne, czas, jaki minie od rozpoczęcia działań SEO do wyraźnych efektów, może wynosić od kilku do kilkunastu miesięcy. Natomiast w przypadku płatnych kampanii Google Ads sklep będzie widoczny automatycznie w sieci. Dlatego największą różnicą jest czas pojawienia się efektów pozycjonowania. 

pozycjonowanie sky shop - sky shop w liczbach

Źródło: sky-shop.pl

Poza tym obie te strategie różnią się od siebie czasem utrzymywania się efektów. Działania SEO pozwalają utrzymać sklep internetowy na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania przez długi czas. Natomiast po wyłączeniu kampanii reklamowej widoczność witryny sklepowej praktycznie znika do zera i to ze skutkiem natychmiastowym. Warto również wziąć pod uwagę zachowania użytkowników, ponieważ część z nich korzysta ze stron, jakie proponuje im wyszukiwarka Google w formie reklamy, a inni z kolei świadomie pomijają płatne linki. 

Czy opłaca się pozycjonować na platformie e-commerce Sky-Shop?

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO są złożonymi procesami, na które składa się ogromna ilość elementów, wymagających od specjalistów SEO bardzo dużo pracy. To dlatego wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się, czy współpraca z nimi się opłaca i ma sens. Okazuje się, że tak, aczkolwiek wiele zależy od branży, w jakiej działa biznes i na jak dużą skalę. Jeśli opracowaniem strategii SEO zajmie się doświadczony pozycjoner lub agencja SEO, to inwestycja w skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego z pewnością się zwróci. 

Pozycjonowanie Sky-Shop – jak to zrobić?

Cele, jakie chce osiągnąć sklep internetowy powinny zostać określone już od samego początku jego istnienia i z czasem ewentualnie modyfikowane. Cały proces pozycjonowania i optymalizacji SEO należy dostosować do branży w jakiej prosperuje firma, grupy docelowej i preferencji właściciela sklepu. Określenie budżetu, jaki firma może przeznaczyć na inwestycję w SEO, będzie wpływać na zakres prowadzonych działań. Niemniej, można wyróżnić kilka podstawowych kroków, które wykonuje się podczas pozycjonowania nie tylko na Sky-Shop, ale także na innych platformach. 

Audyt SEO 

Pierwszym krokiem podczas pozycjonowania sklepu jest przeprowadzenie audytu SEO i weryfikacja konkurencji. Wykorzystując odpowiednie narzędzia można w pewnym stopniu zobaczyć, co pozwala innym sklepom utrzymywać się na szczycie wyników wyszukiwania. Ciekawym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne. Audyt SEO ma na celu sprawdzić witrynę sklepu i wskazać jej mocne oraz słaby strony, a następnie zaplanowanie wdrożenia poprawek. Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływa jej opis i to, czy jest w ogóle wartościowa dla użytkowników oraz robotów Google.

Wybór słów kluczowych

Słowa kluczowe to nic innego jak frazy, które wpisywane są w wyszukiwarkę przez jej użytkowników, kiedy szukają określonego produktu, usługi lub informacji. Ich dobór jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania. Dla sklepów duże znaczenie mają frazy z długiego ogona, czyli tak zwane long tail, składające się z kilku różnych słów, dzięki którym możliwie dokładnie opisuje się produkt. Pozwala to dotrzeć do najbardziej zdecydowanych klientów, którzy są najbliżej podjęcia decyzji zakupowej. 

Optymalizacja e-sklepu na Sky-Shop

Kolejnym krok to oczywiście optymalizacja SEO, a więc wszystkie czynności, jakie wykonywane są na stronie. Zaliczyć do nich można usprawnienia w działaniu i ładowaniu się witryny, dostosowanie jej do wymagań wyszukiwarki Google oraz nasycenie contentu frazami kluczowymi. 

Wprowadzenie zaplanowanej strategi SEO

Następnym etapem SEO dla sklepu na Sky-Shop jest wdrożenie strategii pozycjonowania. Musi ona być dostosowana do grupy docelowej, branży i budżetu firmy. Regularne rozszerzanie witryny o nowy content jest korzystne z punktu widzenia SEO. Ponadto pozwala budować wizerunek marki w sieci i jej świadomość wśród klientów. 

Link building 

Skuteczne pozycjonowanie sklepu Sky-Shop możliwe jest dzięki pozyskiwaniu wartościowych linków przychodzących do pozycjonowanej witryny. Im więcej ich będzie, tym bardziej wartościowa ona będzie dla Google, co w ostateczności przełoży się na wyższa pozycję w wynikach wyszukiwania. 

Optymalizacja SEO sklepu na Sky-Shop

Efekty pozycjonowania sklepu Sky-Shop nie będą widoczne, jeśli strona nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana. Jakie działania należy w tym przypadku wdrożyć?

Meta tagi

Meta title i meta description są znacznikami HTML, które opisują zawartość strony i wyświetlane są w wyszukiwarkach internetowych. Bezpośredni wpływ na SEO ma jednak tylko meta title. Natomiast w meta description warto umieścić tekst content marketingowy z CTA. 

Optymalizacja nagłówków

Nagłówki, które zawierają słowa kluczowe korzystnie wpływają na SEO i są informacją dla potencjalnych klientów, co się znajduje na danej stronie. Bardzo ważne jest to, żeby stosować nagłówki H1 do opisywania w nich fraz kategorii, produktów lub tytułów stron. Nagłówki H2 i niższego stopnia powinny zawierać frazę kluczową w odmianie przez przypadki i służą one do dzielenia tekstu na sekcje. 

Unikalny content

W przypadku sklepów online ogromne znaczenie ma optymalizacja sklepu pod kątem unikalnych treści. Mowa o opisach produktów, kategorii i pozostałych podstron. Bardzo istotne jest to, żeby tekst dostosować do wymagań wyszukiwarki, jak również odbiorców. Treści muszą być unikalne i wartościowe, a artykuły blogowe wyczerpywać cały temat. 

Plik robots.txt

Plik robots.txt odpowiada za komunikację z robotami wyszukiwarki. Wyznacza on ścieżkę, po której mają się one poruszać, aby mogły zeskanować jak największą liczbę podstron istotnych z punktu widzenia SEO. 

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Responsywność strony sklepu na oprogramowaniu Sky-Shop to zdolność do dopasowania się jej układu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Bardzo często sklepy tworzone są z myślą o użytkownikach komputerów, a jednak obecnie priorytetem są te osoby, które przeglądają strony na swoich smartfonach i tabletach. 

Szybkość ładowania się strony sklepu

Im dłużej potencjalny klient będzie musiał czekać na pełne załadowanie się witryny, tym większe prawdopodobieństwo, że z niej wyjdzie i uda się do konkurencji. Wysoki bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń niekorzystnie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W oczach Google witryna nie będzie wartościowa. 

Linkowanie wewnętrzne i przekierowania 301

Ważnym elementem pozycjonowania stron jest linkowanie wewnętrzne, a więc zamieszczanie odnośników do podstron w obrębie domeny. Ułatwiają one robotom Google poruszanie się po sklepie i przyspieszają indeksowanie stron. Z kolei przekierowanie 301 sprawia, że odwiedzający sklep klienci nie otrzymują komunikatu o błędzie 404, ale automatycznie są przenoszeni na inną podstronę, gdy pierwotna nie istnieje. 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *