Konsultacje SEO – słyszałeś kiedyś o tym terminie? To nic innego jak pewnego rodzaju wsparcie w zakresie pozycjonowania strony internetowej. Nie chodzi w tym przypadku jednak o wdrażanie konkretnych rozwiązań, a raczej znalezienie pomysłu na rozwój strony w Google, otrzymanie klarownej propozycji uporania się z danym problemem lub określenie jakości swojej witryny.
Kiedy konsultacje SEO będą pomocne?
Konsultacje na temat SEO (pozycjonowania) są pomocne zarówno w przypadku nowych witryn, jak i serwisów, które będą poddawane migracji, aktualizacji treści lub kompleksowej przebudowie. Biorąc pod uwagę aktualne standardy branżowe, konsultacje SEO okażą się pomocne, gdy:
- masz problem z widocznością strony w wynikach wyszukiwania – ekspert pomoże wówczas zidentyfikować przyczyny i zaproponować skuteczne rozwiązania;
- chcesz zwiększyć ruch organiczny – dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym oraz optymalizacji treści;
- planujesz migrację, rozbudowę strony lub jej redesign – konsultant SEO pomoże w zaplanowaniu struktury witryny, która będzie przyjazna dla wyszukiwarek;
- zauważasz spadek ruchu na stronie – analiza przyczyn i wdrożenie działań naprawczych usprawnią odzyskanie utraconych pozycji;
- chcesz zbudować silniejszą pozycję na rynku lokalnym – eksperci zaproponują działania wspierające lokalne SEO;
- masz trudności z technicznymi aspektami SEO – dzięki konsultacjom uzyskasz wsparcie w zakresie optymalizacji prędkości ładowania strony, struktury URL, mapy strony oraz indeksowania;
- potrzebujesz analizy konkurencji – zrozumienie działań konkurentów i wdrożenie lepszych strategii pomoże w osiągnięciu przewagi rynkowej;
- chcesz poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania – eksperci zidentyfikują problemy, a następnie zaproponują skuteczne rozwiązania.
Szkolenie czy konsultacje SEO?
Rozważając wybór między szkoleniem a konsultacją SEO, powinieneś zrozumieć główne różnice i potencjalne korzyści każdego z wymienionych podejść.
Szkolenie SEO
Szkolenie SEO od Semgence. Źródło: www.semgence.pl/szkolenie-seo/
Szkolenie SEO koncentruje się na systematycznym przekazywaniu wiedzy i umiejętności, umożliwiając w pełni zrozumieć i samodzielnie wdrażać strategie optymalizacji stron internetowych.
Cały proces szkoleniowy trwa jednak zdecydowanie dłużej niż konsultacje SEO.
Przykładowo, najkrótsze szkolenie organizowane przez Pawła Gontarka (właściciela Semgence) trwa 1 dzień – ceny zaczynają się od 2 900 zł netto.
W tym przypadku po ustaleniu tematyki i zakresu szkolenia, Paweł na początku wykonuje audyt Twojego serwisu oraz konkurencji, a następnie przygotowuje prezentację.
Kolejnym krokiem jest umówienie się na termin szkolenia wraz z formułą – online lub stacjonarnie, zależnie od Twoich preferencji. Po takim kursie otrzymujesz wszelkie materiały w formie PDF.
Czyli reasumując, w 1 dzień możesz nauczyć się tego, czego Twoja konkurencja nie zrozumie latami.
Jednak, czy szkolenie SEO jest lepsze od konsultacji SEO?
To zupełnie inna formuła przekazywania wiedzy.
Konsultacje SEO
Konsultacje SEO od Semgence. Źródło: www.semgence.pl/konsultacje-seo/
Konsultacje SEO rezerwuje się na określoną liczbę godzin – na przykład 10 godzin w danym miesiącu.
Cena za godzinę wynosi 249 zł netto.
Należy się nad nimi zastanowić, jeżeli masz problem, którego rozwiązanie Cię po prostu przerasta. Na przykład, gdy chodzi o naprawę wydajności witryny czy też określenie wpływu ostatniej aktualizacji Core Update na Twój serwis, gdyż zauważyłeś znaczące spadki w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page).
Jak możesz wywnioskować – konsultacje bierze się „doraźnie”, gdy masz konkretny problem, który potrzebujesz rozwiązać.
Szkolenia SEO z kolei są istotne pod kątem poszerzenia Twojej wiedzy w danym temacie – przykładowo w zakresie indeksowania stron czy też implementacji technicznych rozwiązań powiązanych z danym obszarem SEO (np. optymalizacja kodu JavaScript, HTML i CSS).
Jak umówić się na konsultacje SEO?
W celu umówienia się na konsultacje SEO wystarczy wypełnić formularz kontaktowy, podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres strony WWW oraz konkretne zapotrzebowanie w treści wiadomości. Uwzględnij również następujące informacje:
- obecny stan SEO strony – opisz, czy strona była już wcześniej optymalizowana pod kątem wyszukiwarek, jakie działania zostały podjęte oraz jakie były ich efekty (np. audyty SEO, zmiany w treści, budowa linków);
- cele biznesowe – przedstaw, jakie są Twoje główne cele biznesowe związane z SEO, np. zwiększenie ruchu organicznego, poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania, maksymalizacja konwersji (w tym sprzedaży, rejestracji);
- główne słowa kluczowe – wymień frazy, na które chciałbyś, aby Twoja strona była widoczna w wyszukiwarkach, oraz zasygnalizuj, jakiego rodzaju ruchu oczekujesz (np. lokalne zapytania, frazy z długiego ogona);
- konkretne problemy lub wyzwania – opisz, czy zauważyłeś jakiekolwiek problemy związane z SEO, które wymagają rozwiązania, np. spadki w rankingu, niska szybkość ładowania strony, problemy z indeksowaniem;
- dostępność zasobów – poinformuj, jakie zasoby masz dostępne do wdrożenia zaleceń SEO, np. zespół programistyczny, budżet na kampanie link buildingowe, narzędzia analityczne.
Wypełniając formularz kontaktowy z powyższymi informacjami, ułatwisz specjalistom SEO przygotowanie odpowiednich zaleceń i strategii, które będą najbardziej efektywne dla Twojej strony internetowej. Dzięki temu podczas konsultacji SEO przejdziemy od razu do szczegółów.
Oprócz szkoleń i konsultacji SEO możemy również zaoferować:
- pozycjonowanie stron WWW,
- pozycjonowanie sklepu internetowego,
- audyt SEO witryny usługowej,
- audyt SEO sklepu internetowego,
- pozycjonowanie lokalne,
- prowadzenie bloga,
- audyt treści,
- content plan,
- optymalizację tekstów pod kątem SEO.
Zachęcamy dodatkowo do kontaktu mailowego pod adresem info@semgence.pl lub telefonicznego na numer +48 606 628 628.