Google ma ponad 95% udziału w rynku wyszukiwarek w Polsce. Jeśli chcesz z jej pomocą zwiększyć ruch na swojej stronie, zainwestuje w kampanię Google Ads, dzięki której zaczniesz zdobywać przekierowania od pierwszego dnia. Na czym polega prowadzenie takiej kampanii?

Google Ads – co to jest?

Google Ads to system reklamowy od Google, dzięki któremu możesz reklamować produkt czy firmę w wynikach wyszukiwania, na platformie YouTube, stronach, które należą do sieci Google Display Network i nie tylko. 24 lipca 2018 roku Google ogłosiło, że system zmienia nazwę z Google AdWords na Google Ads, ale w dalszym ciągu możesz się spotkać z używaniem tej starej.    

Reklamy Google Ads (produktowe i tekstowe) zobaczysz m.in. w wynikach wyszukiwania. Zerknij na poniższy screen:

Zobaczysz je również na stronach WWW należących do wspomnianej sieci Google Display Network. Jeśli posiadasz serwis, możesz wyświetlać takie reklamy w witrynie – wystarczy, że dołączysz do programu Google Adsense.

Źródło: https://www.money.pl/gospodarka/tyle-wydano-na-program-500-od-poczatku-jego-istnienia-minister-podala-kwote-6850128217574208a.html

Reklamy wyświetlają się także w Google Merchant, Google Maps oraz serwisie YouTube. Kampanię rozliczasz za kliknięcie lub 1000 odsłon. Jedną z największych zalet systemu jest możliwość pozyskiwania ruchu od pierwszego dnia i precyzyjnego ustalenia grupy odbiorców.

Google Ads – kluczowe fakty

System ma długą historię i jest źródłem najskuteczniejszego ruchu dla wielu biznesów. Oto kilka interesujących faktów związanych z Google Ads:

  • Według Corporate Eye aż 97% przychodów Google pochodzi z systemu reklamowego.
  • Jak informuje WebFX, aż 80% firm stawia na kampanie PPC w Google Ads (2020 rok), mimo że mają do wyboru inne systemy.
  • Z raportu eMarketer Analysis wynika, że w 2021 roku Google Ads miało 29% udziału we wszystkich wydatkach na reklamę online.
  • Raport Alphabet Investor Statics wskazuje, że firma Alphabet (konglomerat i holding powołany przez Google) osiągnęła w 2020 roku 147 miliardów przychodów dzięki Google Ads.
  • Średni CTR reklamy, która znajduje się na pierwszej pozycji w Google, wynosi 7,94% (dane Acuracast).
  • Internauci są 4 razy bardziej skłonni do kliknięcia reklamy Google Ads niż reklamy z jakiegokolwiek innego systemu (źródło: BClutch.co).
  • Reklamodawca uzyskuje średnio 8 dolarów za każdego dolara zainwestowanego w Google Ads (Źródło: Google Economic Impact).

Dane mogą imponować i pokazują, że dzięki temu systemowi możesz realnie zdobywać klientów. Na czym dokładnie polega prowadzenie kampanii Google Ads?

Kampania Google Ads – jak prowadzić?

System Google Ads jest bardzo rozbudowany. Możesz wykorzystać mnóstwo funkcji, które usprawniają planowanie kampanii, takich jak monitorowanie kliknięć i słów kluczowych powodujących przekierowania, konwersję, i wiele innych. System umożliwia Ci określenie wielu parametrów, takich jak lokalizacja osób, którym ma się wyświetlić reklama. Jest to cenna funkcja, jeżeli prowadzisz działalność lokalną, np. w jednym mieście i okolicy. Co więcej, możesz określić dni wyświetlania reklam, godziny, a także ustalić wiele parametrów związanych z kampanią.

Cele kampanii w Google Ads

Jedną z pierwszych decyzji, które musisz podjąć, projektując kampanię, jest wybór jej celu i typu. Po zalogowaniu się do Google Ads kliknij Nowa kampania, a wtedy wyświetlą się możliwe cele. Przy każdej pozycji znajdziesz podpowiedzi. Dostępne są następujące cele:

  • Sprzedaż – akcje mające na celu zwiększenie sprzedaży na różnych urządzeniach oraz w sklepie stacjonarnym.
  • Potencjalni klienci – zdobywanie kontaktu do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.
  • Ruch w witrynie – pozyskiwanie kliknięć.
  • Rozwiązanie zakupu produktu danej marki – zwiększenie zainteresowania ofertą.
  • Świadomość i zasięg marki – budowanie zasięgu i dotarcie do jak największej liczby podmiotów, informowanie o istnieniu produktu czy marki.
  • Promowanie aplikacji – np. zwiększenie liczby instalacji Twojej aplikacji.
  • Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje – pozyskanie klientów dla restauracji, lokalnego sklepu.
  • Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących cel – wybór nie jest ograniczony tylko do typów kampanii, które Google przyporządkowuje do poszczególnych celów. Jeśli dopiero zaczynasz, to lepiej skorzystaj z wyboru celu.

Typy kampanii w Google Ads

Kolejną czynnością jest wybór typu kampanii. Od tego parametru zależy wiele kwestii, np. miejsce wyświetlania reklamy. Dostępne są następujące:

  • Sieć wyszukiwania – reklama tekstowa w wynikach Google.
  • Performance Max – system sam wybiera, gdzie będzie się wyświetlać reklama w zależności od tego, jakie wybierzesz cele. Kampania jest automatycznie aktualizowana w czasie rzeczywistym, aby optymalizować wyniki. Możesz z niej skorzystać, jeśli wybranym celem jest „Sprzedaż”, „Potencjalni klienci” lub „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje”.
  • Sieć reklamowa – reklamy graficzne i tekstowe, które mogą się wyświetlać na różnych stronach należących do sieci Google Display Network. To dobry wybór jeżeli Twoim celem jest zwiększanie świadomości istnienia marki.
  • Produktowa – promowanie konkretnych produktów.
  • Wideo – wyświetlane w serwisie YouTube i na stronach należących do sieci reklamowej.
  • Promująca aplikację – wyróżnianie w wyszukiwarce, Google Play, YouTube oraz sieci reklamowej Google.
  • Inteligentna – pomaga zrealizować określony cel, np. wzrost liczby połączeń telefonicznych. Automatycznie dostosowuje miejsce wyświetlania reklamy, a następnie optymalizuje kampanię, aby osiągnąć jak najlepszy wynik.
  • Discovery – w ramach kampanii możesz dotrzeć do sekcji Warte obejrzenia na platformie YouTube lub kart Oferty i Społeczności na Gmailu.

Największe zalety Google Ads

System reklamowy Google ma wiele zalet, o czym świadczą zainteresowanie kampaniami i rosnące zaufanie odbiorców. Do największych plusów Google Ads należą:

  • Możliwość szczegółowego określenia grupy docelowej z uwzględnieniem lokalizacji, wieku, preferencji.
  • Rozliczenie za kliknięcie.
  • Rozwiązania, które ułatwiają mierzenie skuteczności kampanii. Możesz sprawdzić konwersję, nawet w przypadku gdy użytkownik kliknie reklamę, a skontaktuje się z Tobą dopiero po przepisaniu numeru telefonu ze strony.
  • Ustalenie budżetu zgodnie z możliwościami finansowymi.
  • Opcja sprawdzenia słów kluczowych, po wyszukaniu których internauta trafił na stronę i wykluczenia tych, które są nieskuteczne lub nie wiążą się z Twoim biznesem.
  • Efekty mogą być widoczne nawet w dniu rozpoczęcia kampanii.
  • Twoja strona może znaleźć się od razu na szczycie wyników wyszukiwania, ale oczywiście wśród reklam.

Google Ads ma nie tylko zalety. Odnalezienie się we wszystkich opcjach i zrozumienie zasad działania wymaga czasu. Jeśli próbujesz samodzielnie realizować kampanię, nie zaczynaj od wysokiego budżetu. Spróbuj z niewielką kwotą, monitoruj wyniki i podejmuj dalsze decyzje. Bez doświadczenia może być trudno o dobre rezultaty. Pamiętaj, że konkurencja jest bardzo duża.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Nie musisz wpłacać określonej kwoty na konto Google Ads. Na początek warto testować system przy niewielkim budżet np. kilkaset złotych. To czas na wyciągnięcie wniosków, optymalizację działań i wybór określonych typów kampanii, które okazały się najskuteczniejsze. Jeśli w akcji ustalisz maksymalną kwotę za kliknięcie, więcej nie zapłacisz. Problem jednak w tym, że konkurencja może ustalić wyższą stawkę i Twoja reklama nie będzie wyświetlać się na wysokich pozycjach. Jeśli budżet na działania będzie niski, przełoży się to na niewielką liczbę wyświetleń reklamy i zbyt małą liczbę kliknięć, co uniemożliwi ocenę efektów kampanii.

Jeśli widzisz, że zainwestowanie danej kwoty przynosi bardzo dobry wynik, warto zwielokrotnić budżet dzienny i miesięczny. Pamiętaj jednak o ciągłym monitorowaniu kampanii.

Ile kosztuje kliknięcie Google Ads? To zależy od kilku czynników. Według wyniku analizy Business of Apps średni koszt kliknięcia w sieci wyszukiwania wynosi 0,67 dolarów, a w sieci reklamowej – 2,32 dolarów.

Źródło: https://www.businessofapps.com/ads/cpc/research/cpc-rates/

Na czym polega prowadzenie kampanii Google Ads?

Korzystanie z systemu Google Ads wymaga podjęcia wielu decyzji. Wybierasz cele, typ kampanii, grupę docelową, ustalasz stawki, monitorujesz wyniki, wprowadzasz zmiany, i tak bez przerwy. Oprócz tego wyszukujesz nowe słowa kluczowe i wykluczasz te, które są nieskuteczne. Nie wystarczy, że przygotujesz dobrze działającą kampanię. To, że aktualnie przynosi wyniki, nie oznacza, że tak będzie cały czas. Przed Tobą konieczność ciągłego optymalizowania reklamy oraz doskonalenia umiejętności, aby osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *