skip to Main Content
+48 609 357 357 info@semgence.pl
Content Marketing I SEO – Na Co Zwrócić Uwagę?

Content marketing i SEO – na co zwrócić uwagę?

Zawarcie na stronie internetowej wartościowych i unikatowych treści jest jedną z kluczowych kwestii, na jakie warto zwrócić szczególną uwagę na etapie tworzenia publikacji. Istotne jest, aby treści te były skonstruowane w taki sposób, aby pozwalały na skuteczne pozycjonowanie strony na określone słowa kluczowe. O ile jednak przygotowanie treści witryny pod kątem SEO może umożliwić nam pozyskanie większej ilości użytkowników i w efekcie przybliżyć nas do realizacji celu istnienia naszej witryny (np. sprzedaży określonych produktów lub usług), o tyle zwiększenie ruchu na stronie nie powinno stanowić dla nas celu samego w sobie.

Sugerując się średnim czasem, jaki odwiedzający spędzają na witrynie, możemy poniekąd określić czy zawarte na stronie treści są dla nich interesujące, jednak informacja ta nie jest w pełni miarodajna. Wartość jaką jest średni czas sesji nie jest w stanie dostarczyć nam wszystkich informacji na temat tego, jakie akcje podejmowane są przez użytkowników, którzy na stronę trafili. Aby zmierzyć skuteczność witryny, może nam posłużyć współczynnik konwersji, określający wykonanie przez odwiedzających określonych czynności, które są przez nas pożądane, takich jak np. dokonanie zakupu lub zapisanie się do newslettera.

W celu osiągnięcia wysokiej konwersji na stronie, istotne jest skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców i zdobycie ich zaangażowania. W jaki sposób? Możliwe jest to przede wszystkim poprzez dystrybucję ciekawych i wartościowych treści, które będą ukierunkowane na zaspokajanie potrzeb użytkowników naszej witryny – wszystko to składa się na content marketing, czyli marketing treści. Pod pojęciem tym kryje się coś więcej, niż jednorazowe działanie – content marketing to złożony proces, na który składają się takie elementy, jak określenie odpowiedniej strategii, realizacja projektu, dystrybucja treści oraz ciągłe modyfikowanie i udoskonalanie działań w celu osiągnięcia jak najwyższej skuteczności.

Aby zawartość naszego serwisu mogła zainteresować i zaangażować użytkowników, istotne jest zdefiniowanie grupy odbiorczej, jej potrzeb, oczekiwań oraz preferencji, co powinniśmy uczynić w pierwszej kolejności. Warto pamiętać, że naszym odbiorcą jest człowiek, a nie algorytm wyszukiwarki, dlatego przy tworzeniu treści na stronę należy zadbać o to, aby były one atrakcyjne i merytoryczne. To właśnie znajomość potencjalnych odbiorców pomoże nam w podjęciu odpowiedniej strategii i dostosowaniu contentu do ich specyficznych potrzeb.

Istnieje kilka sposobów, na które możemy obrać określoną strategię content marketingową. Jednym z popularniejszych rozwiązań jest stworzenie bloga, którego możemy powiązać z prowadzonym przez nas sklepem internetowym. Decydując się na prowadzenie bloga, warto zadbać o to, aby publikowane przez nas treści posiadały wartość merytoryczną. Nasze publikacje powinny odpowiadać na problemy i wątpliwości, z jakimi zmagają się nasi potencjalni odbiorcy. Tym co w znacznym stopniu decyduje o atrakcyjności bloga jest połączenie estetycznej formy z interesującymi treściami, które będą użyteczne dla naszych użytkowników. Dodatkowo, dzięki powiązaniu asortymentu z e-sklepu z tworzonymi przez nas artykułami, będziemy w stanie skutecznie wypromować określone produkty, dostarczając użytkownikom szczegółowych informacji na ich temat.

W ramach strategii content marketingowej, możemy wykorzystać prowadzony przez nas sklep internetowy. Możemy przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów poprzez stworzenie interesującego katalogu produktów, zawierającego szczegółowy opis artykułów – wraz z ich zastosowaniem, określeniem korzyści wynikającymi z ich użytkowania czy zawarciem porad eksperta.

Innym pomysłem jest stworzenie dodatkowych serwisów premium, związanych z prowadzoną przez nas działalnością, a także zawarcie na stronie newslettera, zorientowanego na konkretną grupę odbiorczą. W dobie social mediów, warto mieć na uwadze również popularne serwisy społecznościowe, ponieważ za ich pośrednictwem będziemy w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Za sprawą mediów społecznościowych  możemy wejść w dialog z osobami, obserwującymi nasz profil i zachęcić ich do podjęcia określonych działań.

Za sprawą różnych kanałów komunikacyjnych możemy zatem stworzyć spójną i przede wszystkim skuteczną strategię content marketingową, dzięki której będziemy w stanie osiągnąć określone cele, np. w postaci zwiększonej sprzedaży. Warto zadbać o to, aby tworzone przez nas treści były zarówno interesujące dla naszych użytkowników, jak również właściwie zoptymalizowane pod kątem SEO, dzięki czemu będziemy w stanie osiągnąć oczekiwane rezultaty, np. w formie zwiększonej sprzedaży.

 

Bibliografia:

  • https://ekomersiak.pl/content-marketing-i-seo-w-e-commerce-dlaczego-warto/
  • https://sprawnymarketing.pl/jak-zdefiniowac-content-marketing/
  • https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/59/content-marketing-definicja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top