logo Semgence

Jak szybko wypozycjonować stronę w wyszukiwarce Google?

  • 10 lipca, 2020
  • Paweł Gontarek
  • Brak komentarzy
background-omnie

Szukasz sposobów na to, żeby szybko zmienić pozycję swojej strony www w wyszukiwarce Google? Podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę i jakie są najbardziej skuteczne metody, którymi należy się posłużyć, aby efekty były nie tylko dobre, ale równocześnie długotrwałe.

Czym jest pozycjonowanie strony w Google?

Pojęcie pozycjonowania wykorzystywane jest w różnych branżach, nie tylko SEO. Na przykład w reklamie i marketingu to tworzenie konkretnego wizerunku dla danego produktu. Robi się to zawsze w kontekście wybranej grupy docelowej. Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to różne działania, które mają sprawić, że strona internetowa będzie jak najczęściej znajdowała się na szczycie listy wyników danej wyszukiwarki internetowej. Zwykle na myśli mamy tu najważniejszą wyszukiwarkę – Google, z uwagi na to, że jest najchętniej wybieraną na całym świecie. Właściwie zdominowała rynek i każdemu właścicielowi strony www, czy sklepu zależy, aby to użytkownicy Google mogli je odnaleźć i trafić na nie od ręki.

Większość osób korzysta z pomocy profesjonalnych agencji SEO, które zajmują się skutecznym i szybkim pozycjonowaniem stron, jednak można to zrobić również samodzielnie – wystarczy nieco zaangażowania i poświęcenia czasu.

Pozycjonowanie witryny w Google – najświeższe informacje

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że Google nie uznaje wszystkich działań określonych jako pozycjonowanie w swojej polityce. Mianem white hat określa się zaś takie, które akceptowane są przez roboty stanowiące własność firmy, które dokonują szczegółowych analiz i decydują o kolejności pojawiania się witryn w wyszukiwarce po wpisaniu danego hasła.

Google stale usprawnia swoje algorytmy, ponieważ zależy mu na zablokowaniu metod pozwalających na szybkie wypozycjonowanie danej witryny. Najbardziej skuteczne są więc formy, które wymagają nakładu czasu, a ten nie zawsze jest dostępny. Nadal największą skuteczność dla pozycji strony w rankingu stanowią linki zewnętrzne i niestety to właśnie one znalazły się na celowniku Google. Ostatnie zmiany, jakie zostały wprowadzone w algorytmach walczą z nielegalną praktyką, jaką jest kupowanie płatnych linków. Nie należy ich jednak mylić z publikacjami sponsorowanymi.

Jako przykład można podać nowe atrybuty:

  • rel=”ugc”,
  • rel=”sponsored”.

Od roku 2020 należy więc swoje wysiłku ponoszone w celu pozycjonowania witryny skupiać na nieco innych czynnościach, które stanowią narzędzia SEO. Trzeba się bowiem liczyć z tym, że poszczególne metody zostają zastępowane przez inne, które okazują się być w danej chwili znacznie bardziej skuteczne. Eksperci z branży wskazują często, że najbardziej skuteczne metody w pozycjonowaniu to te, które dopiero pojawiają się i z których specjaliści zaczynają korzystać. Kiedy jedna z nich jest stosowana powszechnie, wówczas można liczyć się z tym, że szybko odejdzie do lamusa.

Osoby, którym zależy na szybkim pozycjonowaniu swojej strony www powinny stawiać na:

  • specjalistyczny content związany z branżą, w której funkcjonują,
  • wysoką jakość prezentowanych treści,
  • optymalizację witryny w kierunku jej szybkiego i intuicyjnego działania.

Szybkość to zawsze pojęcie względne i dla każdego właściciela strony www będzie oznaczała coś innego. Dzięki wskazanym przez nas poradom z pewnością uda Ci się przyspieszyć cały proces i na pewno zyskasz lepszą pozycję w wynikach Google. Pamiętaj jednak o tym, że wiedzę z zakresu SEO należy stale poszerzać, a przede wszystkim aktualizować, ponieważ cały czas się zmienia i bardzo szybko rozwija. Nie jest to z pewnością nudna branża.

Szybkość – klucz do pozycjonowania

Niestety czasy, kiedy szybka to strona to taka, która potrafiła się wczytać w ciągu zaledwie dwóch sekund dawno już minęły. Dzisiejsze strony www powinny być przede wszystkim zoptymalizowane pod urządzenia mobilne, ponieważ większość użytkowników przegląda je właśnie na swoich smartfonach. Aby mówić o sukcesie, czas ładowania takiej strony musi wynosić poniżej 1000 milisekund. W tym celu często wdraża się technologię AMP.

Dla robotów Google kluczowe znaczenie mają również parametry takie, jak współczynnik odrzuceń i User Experience. Właśnie dzięki szybkim wynikom wyszukiwania można wpłynąć na nie i znacznie je podnieść. Gdzie warto sprawdzać wyniki swojej strony? Służą do tego na przykład narzędzia takie, jak:

  • Google PageSpeed Insight,
  • Google Mobile-Friendly Test.

Specjaliści z branży SEO mówią, że optymalizacja witryny pod kątem czasu ładowania ma ogromne znaczenie dla pozycji osiąganej w Google, a w szczególności dotyczy to wersji mobilnych strony, z których korzystają dzisiaj dosłownie wszyscy.

Zadbaj o jakość strony na urządzeniach mobilnych

Google bardzo ceni sobie witryny, które dbają o użytkowników korzystających z ich wersji mobilnych. Dzisiaj jest to niezwykle wygodne i większość osób ceni sobie taką możliwość, ponieważ telefon mają zawsze przy sobie. Od jakiegoś czasu funkcjonuje więc nowa zasada: Mobile-first-index. Oznacza ona, że strona została wysoko oceniona i roboty posługują się mobilnym indexem do jej indeksowania. W takiej sytuacji w Google Search Console wyświetla się komunikat: „robot główny: Smartfony”, a nie wersja na komputery.

Chcąc zwiększyć dostępność swojej witryny na urządzeniach mobilnych, używaj wspomnianego narzędzia służącego do przeprowadzenia analizy strony pod kątem takich urządzeń. Poza tym, pracuj stale nad jej optymalizacją oraz czasem, w jakim ładuje się na urządzeniach z niewielkim ekranem. Sam powinieneś też sprawdzać, czy Twoja strona wyświetla się w prawidłowy i pożądany przez Ciebie sposób.

Masz na to kilka opcji:

  • Możesz wykorzystać narzędzie Google Search Console,
  • Przetestować widok mobilny w WordPress za pomocą menu „Dostosuj”,
  • Spprawdzić swoją witrynę w trybie projektu reaktywnego.

Budowa marki w celu pozycjonowania strony www

Nikogo nie powinno dziwić to, ze w wynikach wyszukiwarki Google znacznie łatwiej jest znaleźć duże i rozpoznawalne marki, niż niewielkie firmy. Wśród pierwszych dziesięciu wyników wyświetlanych w Google zwykle widzimy strony takie, jak:

  • allegro.pl,
  • onet.pl,
  • wikipedia.org,
  • olx.pl.

Nie powinno to jednak oznaczać, że roboty faworyzują takie marki. Według oficjalnych informacji, jakie przekazuje firma, jej algorytmy oceniając stronę analizuje jej markę, czyli brand. W ten sposób poznaje jej znaczenie w sieci. Dokonując analizy linków, ale również ilości zapytań na temat marki na całym świecie, czy też oceniając jej reputację i grupę docelową firma podejmuje decyzję, co do jej pozycji w wynikach swojej wyszukiwarki.

W jaki sposób można pozycjonować stronę biorąc pod uwagę powyższe informacje?

  • Bardzo ważna jest budowa tak zwanych linków zwrotnych opierających się o nazwę marki. Jeśli nie ma takiej możliwości, warto nazwy tej używać w sieci tak często, jak tylko się da,
  • Warto dbać o dobrą reputację swojej marki. W tym celu należy udzielać pomocy klientom i rozwiązywać skutecznie ich problemy. Konieczne jest również dokonanie szczegółowej analizy tego, co mówią o marce użytkownicy sieci. By to zrobić, można skorzystać ze skutecznego narzędzia Brand24.
  • Bardzo ważne jest korzystanie z pomocy popularnych blogerów oraz influecncerów, którzy mogą dzielić się informacjami na temat marki ze swoimi followersami. Zależy nam oczywiście na pozytywnych cechach i wartościach.
  • Możesz również sprawdzić, w jaki sposób radzi sobie Twoja konkurencja, korzystając przy tym z odwróconej inżynierii w SEO.

Dobry wizerunek marki to właściwie podstawa, która niesie za sobą wiele różnych korzyści, nie tylko z zakresu pozycjonowania strony www.

Zostań ekspertem w swojej dziedzinie, czyli rola contentu

Google podkreśla, że dla niego liczy się jedynie wartościowy content najwyższej jakości. Czym jest content:

  • To artykuły pojawiające się na firmowym blogu,
  • zdjęcia oraz grafiki,
  • filmy video zamieszczane na stronie,
  • unikalne opisy produktów oraz kategorii,
  • komentarze i odpowiedzi na nie,
  • treści na stronach statycznych.

Algorytm Google oceniający pozycję witryny na tle innych analizuje content strony na bardzo wysokim poziomie, znacznie odbiegającym od tego, jaki miał miejsce jeszcze do niedawna. Obecnie content musi być wartościowy i ciekawy dla potencjalnego czytelnika, jak również powinien wyczerpywać temat i odpowiadać na pytania lub problemy, z jakimi mierzy się użytkownik strony.

Bardzo ważne, żeby był również dopasowany pod kątem swojej treści do zapytania użytkownika i musi zawierać zwroty branżowe. Z pewnością kluczowym będzie, jeśli dodatkowo content nawiązywał będzie do przydatnych materiałów. Jeśli uda Ci się zbudować wizerunek eksperta w danej branży, z pewnością wpłynie to bardzo pozytywnie na pozycję strony.

Pozyskiwanie linków kluczem do górnej pozycji

Linki działały zawsze i z pewnością jeszcze długo będą odgrywały istotną rolę w procesie pozycjonowania stron www. Google stara się ograniczać ich rolę, jednak nie oznacza to, że mocne linki o dużej wartości nie będą działały. Gigant ma bowiem na celu rozgraniczenie wartościowych linków od tych całkowicie bezużytecznych i zapanowanie nad rynkiem, który oferuje ich kupno i sprzedać. Powinieneś więc korzystać tylko z tych, które faktycznie mogą mieć znaczenie dla robotów wyszukiwarki, a z reszty zrezygnować dla własnego dobra.

Dzisiaj najważniejszą rolę odgrywa tematyczność linków oraz ich naturalność. Chcąc korzystać z backlinków powinieneś trzymać się poniższych zasad:

  • Nie jest istotna ich ilość, ale kluczowa jest zawsze wartość.
  • Korzystaj z linków pochodzących z portali tematycznych związanych z Twoją branżą.
  • Twórz wartościowy content, dzięki czemu użytkownicy strony sami zaczną dzielić się linkami.
  • Postaraj się poświęcić nieco więcej czasu optymalizacji i skutecznemu linkowaniu wewnętrznemu.
  • Korzystaj z nazwy i loga swojego brandu w linkowaniu zewnętrznym.
  • Możesz też sprawdzać profil linków przychodzących konkurencyjnych marek i wykorzystać zdobytą w ten sposób wiedzę.

Jeżeli jednak nie masz wystarczającej wiedzy lub brakuje Ci czasu na zdobywanie nowych informacji i nie czujesz się na siłach, aby zająć kwestią właściwego linkowania, zawsze możesz skorzystać z profesjonalnej pomocy agencji SEO, która podpisze z Tobą umowę i sama zajmie się całym procesem. Warto pamiętać o tym, że eksperci mają dostęp do wielu narzędzi, jak również dysponują adresami, z których pochodzą bardzo wartościowe linki w ocenie Google.

Pozycjonowanie strony www przez profesjonalną agencję SEO

Pozycjonowanie strony www to bardzo czasochłonny i pracochłonny proces. Wymaga odpowiedniej strategii, aby podejmowane działania miały faktycznie sens i były pozytywnie oceniane przez roboty Google. Niekiedy niewielki błąd potrafi zniweczyć wielomiesięczne działania i sprawić, że strona nagle straci swój wysoki wynik w wyszukiwarce. Jeśli nie czujesz się na siłach i posiadasz odpowiednie środki, doskonałym rozwiązaniem jest zatrudnienie rzeszy specjalistów. Najpierw przeprowadzą oni audyt strony, a następnie opracują właściwą dla niej strategię i przystąpią do działania. Musisz jednak pamiętać o tym, że szybkie pozycjonowanie strony nie jest łatwym zadaniem. Niekiedy lepszym rozwiązaniem jest odczekanie kilku miesięcy i osiągnięcie efektów stopniowo.

Warto pamiętać o tym, że branża SEO jest jedną z najszybciej rozwijających się. Zmiany mogą pojawiać się każdego dnia, a Google nie informuje o wszystkich. Niekiedy więc eksperci sami dowiadują się, że pewne narzędzia nie są już skuteczne, a mogą wręcz odnieść przeciwny skutek. Samodzielne próby pozycjonowania, nawet przy wykorzystaniu webinarów i internetowych zagranicznych poradników mogą więc okazać się bardzo nieskuteczne. Opracowana przez profesjonalistów strategia dla danej strony i marki jest bardzo często aktualizowana, kiedy tylko zajdzie taka konieczność. Nie powinno mieć to jednocześnie znaczenia w kontekście ponoszonych kosztów, ponieważ z agencją SEO podpisujesz umowę. Warto zdecydować się na długotrwałą współpracę, ponieważ w ten sposób znacznie obniżasz koszty w danym miesiącu, a jednocześnie możesz mieć pewność, że witryna będzie znajdowała się wysoko w wynikach Google przez wiele kolejnych miesięcy.

 

0 0 vote
Article Rating

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments