Czy wiesz, że 15% fraz kluczowych wpisywanych obecnie do Google nie było wyszukiwanych nigdy wcześniej? Być może to właśnie podobne wyszukiwania pozwolą odnaleźć niepopularne w wyszukiwarkach, ale powszechnie stosowane przez Twoich klientów zapytania. Nie dowiesz się, dopóki nie zaczniesz próbować. Przeczytaj nasz wpis i sprawdź, dlaczego warto weryfikować podobne wyszukiwania w Google!

Podobne wyszukiwania – czyli co dokładnie?

Podobne wyszukiwania to tzw. bliźniacze tematy proponowane przez Google dla danego zapytania wpisanego w wyszukiwarkę przez użytkownika. Pozwalają dowiedzieć się, w jaki sposób pozostali zainteresowani wyszukiwali daną sekcję tematyczną.

Podobne wyszukiwania dla frazy „sklep z kosmetykami naturalnymi”.

Podobne wyszukiwania dla frazy „sklep z kosmetykami naturalnymi”.

Warto również wspomnieć, iż oprócz powyższej sekcji znajdującej się na dole wyników wyszukiwania, możesz dodatkowo zobaczyć typowe pytania użytkowników w danym temacie.

Znajdziesz je pod pierwszym wynikiem SERP (ang. Search Engine Results Page).

Typowe pytania zadawane przez użytkowników w Google.

Typowe pytania zadawane przez użytkowników w Google.

Dobór podobnych wyszukiwań przez Google – jak to działa?

Podczas doboru podobnych wyszukiwań Google wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które analizują zapytania użytkowników oraz ich kontekst. 

Na podstawie specyficznych danych, system generuje propozycje wyszukiwań, biorąc pod uwagę popularność fraz, semantyczne powiązania między nimi oraz wcześniejsze trendy wyszukiwań

Używane są w tym przypadku techniki przetwarzania języka naturalnego, pozwalające na zrozumienie intencji użytkownika oraz relacji między różnymi słowami. W efekcie Google jest w stanie dostarczyć spersonalizowane rekomendacje zwiększające trafność wyników wyszukiwania.

Jakie narzędzia do analizy podobnych wyszukiwań?

Podobne wyszukiwania określisz przy pomocy Answer The Public – narzędzia Neila Patela (twórcy Ubersuggest).

Po wejściu na stronę www.answerthepublic.com należy ustawić wyszukiwarkę, odpowiedni język oraz kraj, a następnie wpisać 1 słowo (lub maksymalnie dwa) w celu uzyskania trafnych wyników.

Podobne wyszukiwania w Ubersuggest.

Podobne wyszukiwania w Ubersuggest. Źródło: app.neilpatel.com.

Zachęcamy również do przetestowania polskiego narzędzia SEO – Senuto, stworzonego przez Damiana Sałkowskiego. Znajdziesz tu nie tylko wyszukiwania, które są podobne do Twojego zamysłu (w sekcji Baza słów kluczowych), ale również stworzysz kompleksowe plany obejmujące jakościowy content marketing (wykorzystując Content Planner).

Całą infrastrukturę Senuto możesz przetestować za darmo przez 14 dni. Wystarczy podać adres e-mail oraz numer telefonu, potwierdzając go kodem z SMS. 

Plany cenowe są bardzo atrakcyjne, ponieważ zaczynają się od 99 zł netto miesięcznie w płatności rocznej lub od 119 zł netto miesięcznie w rozliczeniu miesięcznym.

Możliwości Senuto.

Możliwości Senuto. Źródło: www.senuto.com.

Jak można wykorzystać podobne wyszukiwania w SEO?

Sugerowanie się podobnymi wyszukiwaniami w pozycjonowaniu:

  • usprawni keyword research,
  • pozwoli klarownie rozpoznać intencje użytkowników,
  • umożliwi znalezienie oryginalnego tytułu dla danej podstrony.

To także doskonały sposób na monitorowanie obecności swojej firmy w Internecie. W tym celu wpisz w Google nazwę własnej organizacji i frazę „opinie” lub „oferta”. 

Analiza podobnych wyszukiwań dla Zalando.

Analiza podobnych wyszukiwań dla Zalando.

Dzięki temu dowiesz się, jakimi dokładnie zapytaniami są zainteresowani Twoi klienci. Być może zależy im na poznaniu większej ilości szczegółów ofertowych lub szukają konkretnej usługi, której nie oferujesz, a powinieneś.

Gdzie jeszcze można znaleźć podobne wyszukiwania?

Podobne wyszukiwania znajdziesz również w Google Trends. Można je podzielić następująco:

  • najpopularniejsze wyszukiwania – zapytania pochodzące z tej samej sesji, co Twoje zapytanie;
  • rosnące wyszukiwania – hasła wyszukiwane razem z konkretnym słowem kluczowym, które zdobyły największą popularność w danym okresie.

Istnieje również możliwość zgłoszenia nieodpowiedniego doboru podobnych wyszukiwań, o czym wypowiadają deweloperzy Google:

„Trendy Google usuwają wyszukiwane hasła, które mogą mieć charakter jednoznacznie seksualny, jednak niekiedy zdarza się, że nieodpowiednie materiały zostaną przeoczone. Aby zgłosić obraźliwe treści, u dołu dowolnej strony Trendów Google kliknij Prześlij opinię”. – Support Google.

O czym warto pamiętać?

Podobne wyszukiwania są słowami z długiego ogona (long tail SEO keywords) wyszukiwanymi przez użytkowników. Gwarantują one potencjalnemu klientowi kompleksowe spojrzenie na daną tematykę, umożliwiając intuicyjne wyszukiwanie. To także szansa dla właścicieli biznesów, którzy poprzez analizę podobnych zapytań określą braki ofertowe i będą mogli zaktualizować informacje firmy widniejące online.

Obecnie najpopularniejsze narzędzia dla webmasterów pozwalające na znalezienie podobnych wyszukiwań to Answer The Public oraz Senuto (w celu uzyskania holistycznego podglądu na frazy long tail SEO).

Chcesz poprawić jakość wyświetlania się Twojej strony w Google? Zainwestuj w audyt treści, aby stworzyć witrynę, z której sam chciałbyś korzystać!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *