Posty sponsorowane na Facebooku to jedna z najprostszych form reklamy na tej platformie. Dzięki nim możesz dotrzeć do osób, które jeszcze nie śledzą Twojej strony, ale są częścią Twojej grupy docelowej. 

 Z poniższego tekstu dowiesz się, jak w kilku prostych krokach utworzyć post sponsorowany i czy warto korzystać z tego typu formy reklamy. 

Czym właściwie są posty sponsorowane na Facebooku?

Posty sponsorowane to sposób na promocję treści, które zostały już opublikowane na Twoim fanpage’u. Wyświetlają się one w aktualnościach użytkowników portalu – nawet tych, którzy nie polubili Twojego profilu. 

Dzięki temu zyskujesz możliwość dotarcia do nowych osób, zwiększając przy tym zasięgi, liczbę polubień, komentarzy czy wejść na swoją stronę internetową.

W przeciwieństwie do bardziej zaawansowanych formatów reklamowych, tworzy się je bardzo łatwo, a sama konfiguracja takiego posta zajmuje kilka minut. 

post sponsorowany na facebooku
przykład posta sponsorowanego na Facebooku

Jak stworzyć post sponsorowany na Facebooku?

By utworzyć post sponsorowany, nie musisz nawet logować się do Menedżera Reklam Meta. O wszystko zadbasz z poziomu samego Facebooka.

Oto, jak zrobić post sponsorowany w kilku krokach:

  1. Zaloguj się na swoje konto firmowe i przejdź na stronę swojego fanpage’a. 
  2. Wybierz post, który chcesz promować. Może to być zdjęcie, wideo czy nawet post zawierający sam tekst.
  3. Kliknij przycisk „Promuj post”. Znajdziesz go w prawym dolnym rogu każdego opublikowanego posta. Po jego kliknięciu otworzy się okno konfiguracji reklamy.
  4. Wybierz cel kampanii. Facebook umożliwia wybór spośród kilku opcji – jak zwiększenie zasięgu, zaangażowania czy zachęcenie użytkowników do wejścia na Twoją stronę.
  5. Określ grupę docelową. Możesz wybrać spośród kilku predefiniowanych grup lub stworzyć własną na podstawie wieku, płci, lokalizacji oraz zainteresowań.
  6. Ustal budżet i czas trwania kampanii. Wybierz kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na reklamę, i określ, jak długo ma być wyświetlana Twoja kampania.
  7. Kliknij „Opublikuj”. Po zatwierdzeniu kampania przejdzie proces weryfikacji. Po akceptacji post zacznie się wyświetlać wybranym odbiorcom.

Sprawdź też oficjalną instrukcję na stronie Meta, jeśli potrzebujesz więcej informacji.

Dowiedz się również, jak zrobić reklamę na Facebooku krok po kroku i poznaj pełne możliwości marketingu w mediach społecznościowych Meta. 

Ile kosztuje post sponsorowany na Facebooku?

Posty sponsorowane na Facebooku są rozliczane w modelu PPC. W praktyce oznacza to, że jako reklamodawca płacisz dopiero, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Same stawki za kliknięcie zależą jednak od wielu czynników – znaczenie ma przede wszystkim wybrana grupa docelowa i konkurencja w danym segmencie. 

Wg danych zebranych przez Revealbot, średni CPC, czyli koszt za kliknięcie w reklamę na Facebooku, wynosi 0,61 USD.

Dowiedz się więcej na temat kosztów reklamy na Facebooku. 

Czy warto promować posty na Facebooku?

Sponsorowane posty to tylko jedna z możliwości marketingowych, jakie udostępnia Ci Meta. Nie jest ona tak zaawansowana, jak reklamy Facebook Ads tworzone za pomocą Menedżera Reklam, ale wciąż pozwala osiągnąć wymierne efekty. 

Jakie argumenty przemawiają za ich tworzeniem?

  • Zwiększony zasięg. Promowane posty trafiają do większej liczby użytkowników – w tym osób, które nie obserwują Twojego fanpage’a.
  • Prostota konfiguracji. Proces uruchamiania promowania posta jest szybki i intuicyjny. Możesz stworzyć kampanię w kilka minut bez konieczności tworzenia skomplikowanych reklam w Menedżerze Meta.
  • Elastyczny budżet. Możesz ustalić dowolny budżet, który odpowiada Twoim możliwościom. Wybierasz kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na kampanię, co czyni promowanie postów bardziej elastycznym.
  • Testowanie treści. Promowanie postów to świetny sposób na testowanie różnych rodzajów treści – możesz sprawdzić, co działa najlepiej i na tej podstawie planować przyszłe kampanie reklamowe czy komunikację na FB.

Jak tworzyć skuteczne posty sponsorowane?

To od Ciebie zależy, jak efektywne będą Twoje posty sponsorowane na FB. Poniższe wskazówki pomogą Ci zmaksymalizować ich efektywność:

  • Dopasuj treść do grupy docelowej. Im lepiej zrozumiesz potrzeby, problemy i oczekiwania przedstawicieli swojej grupy docelowej, tym łatwiej będzie Ci stworzyć treści, które przyciągną ich uwagę. Pamiętaj, aby dopasować styl i język komunikacji do odbiorców o konkretnych cechach.
  • Zadbaj o przyciągające uwagę grafiki i wideo. Obrazki, zdjęcia czy filmy to elementy, które najbardziej przykuwają wzrok w mediach społecznościowych. Warto zainwestować w wysokiej jakości grafiki lub wideo, które trafnie odzwierciedlają Twój przekaz reklamowy.
  • Testuj różne formaty i kreacje. Nie ma jednej, idealnej formuły na skuteczny post sponsorowany. Dlatego warto testować różne warianty.
  • Monitoruj wyniki i optymalizuj kampanie. Sprawdzaj, które posty generują najwięcej kliknięć, jakie mają wskaźniki zaangażowania, a także ile kosztuje Cię zdobycie jednego klienta. Na tej podstawie możesz wyciągać wnioski i wprowadzać zmiany, które poprawią efektywność przyszłych i obecnych kampanii.

Inne formy reklam na Facebooku

Chociaż posty sponsorowane są popularne, warto rozważyć także inne formaty reklamowe dostępne na tej platformie. Utworzysz je z poziomu Menedżera Reklam, co da Ci znacznie więcej możliwości – przede wszystkim w zakresie precyzyjnego targetowania. Uzyskasz też dostęp do większej liczby celów reklamowych.

Z jakich rodzajów reklam możesz korzystać?

  • Reklamy w formie pojedynczego obrazu. Są prawie jak zwykłe posty sponsorowane, tyle, że tworzysz je od razu jako reklamę. Zawierają także CTA.
  • Reklamy wideo. Nie jest tajemnicą. że wideo jest bardziej angażujące niż statyczne grafiki. Wykorzystaj to w Twoich postach i reklamach. 
  • Karuzele. Umożliwiają wyświetlenie kilku obrazów lub filmów w jednym poście, idealne do prezentacji różnych produktów.
  • Reklamy w formie kolekcji. Kolejne świetne rozwiązanie dla e-commerce, które pozwala na zaprezentowanie kilku, a nawet kilkunastu swoich produktów jednocześnie. 
  • Reklamy na Messengerze. Jak możesz się domyślić, wyświetlają się w aplikacji Messenger, co zwiększa szansę na bezpośrednią interakcję.
reklama na fb
przykład reklamy w formie kolekcji na Facebooku

Poznaj wszystkie rodzaje reklam na Facebooku. 

Chcesz uruchomić skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku? Skontaktuj się z nami już teraz!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *