skip to Main Content
+48 609 357 357 info@semgence.pl
Brief Na SEO, Czyli Co Podać Agencji SEO, Aby Mogła Przygotować Ofertę

Brief na SEO, czyli co podać agencji SEO, aby mogła przygotować ofertę

Istnieje wiele różnorodnych czynników, które przekładają się na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Poszczególne witryny i sklepy internetowe mogą znacząco różnić się od siebie, zarówno pod względem struktury, obszerności serwisu, czy historii domeny, w związku z czym przyjmowanie określonej strategii i jej wdrażanie powinny opierać się o indywidualne dane. Nie istnieje zatem jeden uniwersalny sposób na to, aby strona mogła osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania. Dla specjalistów od SEO, podstawą do podjęcia określonych działań jest poznanie możliwie jak najwięcej szczegółów na temat pozycjonowanej witryny oraz ustalenie konkretnych celów, jakie klient chciałby zrealizować.

Aby móc przygotować odpowiednią ofertę,  niezbędne jest sporządzenie briefu, na podstawie którego możliwe będzie określenie takich kwestii jak cel projektu, planowany budżet, czy dostęp do obsługi IT i niezbędnych narzędzi, takich jak Google Analytics czy Google Search Console. W pierwszej kolejności specjalista powinien uzyskać adres do strony internetowej, która ma być pozycjonowana. Na podstawie adresu możliwe jest uzyskanie odpowiedzi na wiele pytań, począwszy od określenia działalności serwisu, przez sprawdzenie słów kluczowych, dla których strona jest pozycjonowana, po poznanie bezpośredniej konkurencji serwisu.

Dla SEOwca ważną kwestią jest także ustalenie jak długo domena jest naszą własnością. Informacja ta pozwoli na sprawdzenie, jaka jest historia naszej domeny, na podstawie której możliwe będzie ocenienie skuteczności dotychczasowych działań marketingowych. W briefie powinny znaleźć się również informacje na temat zakresu i specyfiki działalności serwisu, jak również istotne jest określenie, na jaki rynek mają trafiać oferowane przez nas usługi lub produkty. Uzupełnieniem wcześniejszego punktu powinno być zdefiniowanie grupy docelowej naszej witryny. Dane te pozwolą na dobranie słów kluczowych w taki sposób, aby możliwe było łatwe dotarcie do potencjalnych użytkowników.

Aby agencja mogła przygotować ofertę, niezbędne jest określenie celów kampanii SEO oraz ustalenie budżetu, jaki planujemy na tę kampanię przeznaczyć.  Na podstawie tych informacji agencja będzie wiedziała, czy zależy nam na zwiększeniu ruchu na stronie, wzroście sprzedaży czy uzyskaniu przewagi nad konkurencyjnymi firmami, dlatego też warto dokładnie określić, co zamierzamy osiągnąć. Z kolei przy zdefiniowaniu planowanego budżetu, agencja jest w stanie przyjąć odpowiednie metody, które pomogą w realizacji wcześniej określonego celu.

Kolejnym istotnym krokiem jest wybranie słów kluczowych, jakie powinny zostać użyte w procesie pozycjonowania. Dostęp do Google Analytics i Google Search Console może być pomocny w wyszukiwaniu właściwych fraz, które pozwolą na wygenerowanie ruchu na stronie, dlatego należy poinformować agencję o tym, czy posiadamy dostęp do wymienionych narzędzi. W celu doprecyzowania wybranych fraz i ustalenia właściwej strategii działania, niezbędne jest także wskazanie bezpośredniej konkurencji naszego serwisu.

Jeżeli zależy nam na osiągnięciu jak najlepszych rezultatów, warto dostarczyć agencji także dodatkowych danych, na temat tego, czy serwis był wcześniej pozycjonowany przez inną firmę, co pozwoli jej ustalić, jakie efekty przyniosły wcześniejsze działania. Aby wesprzeć działania kampanii SEO, wartościową informacją może okazać się fakt, czy nasza firma prowadzi bloga, czy posiada konto na popularnych portalach społecznościowych oraz czy dysponuje dodatkowymi domenami – może być to pomocne przy link buildingu i dalszej promocji strony.

Im więcej informacji dostarczymy agencji na temat naszego serwisu, tym lepiej, ponieważ każdy, nawet niepozorny dla nas szczegół może okazać się pomocny przy opracowaniu przez agencję jak najlepszej strategii i odpowiednich metod działania. Ważne jest również sprecyzowanie celu, który chcemy zrealizować oraz planowanego budżetu. Informacje te pozwolą agencji na przygotowanie oferty, która będzie jak najlepiej dostosowana do naszych potrzeb i specyfiki naszego serwisu. Zawarcie najważniejszych danych w briefie pomoże nam nie tylko uniknąć niepotrzebnych nieporozumień, ale przede wszystkim umożliwi nam nawiązanie udanej współpracy.

 

Bibliografia:

  • https://www.seostation.pl/wiedza/brief-seo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top