Bing jest wyszukiwarką internetową, która została stworzona przez Microsoft. Pozwala ona użytkownikom wyszukiwać informacje, strony internetowe, filmy, czy też wiadomości w sieci. Wprowadzono ją w 2009 roku jako alternatywa i konkurencja dla Google. Na przestrzeni ostatnich lat zyskała ona na popularności i stała się drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową. Jak więc pozycjonować stronę w Bing? Na czym polega SEO Bing? 

Na czym polega pozycjonowanie w Bing?

Pozycjonowanie Bing polega na optymalizacji strony internetowej pod kątem czynników rankingowych, które wyszukiwarka bierze pod uwagę w trakcie ustalania kolejności stron w wynikach wyszukiwania. Głównym celem pozycjonowania jest oczywiście poprawa widoczności serwisu, co przekłada się na większy ruch organiczny i potencjalne zwiększenie liczby klientów oraz konwersji. 

SEO Bing – dlaczego warto?

Optymalizacja strony www pod SEO może przynieść dodatkowy ruch na niej, szczególnie jeśli konkurencja w tej wyszukiwarce jest niższa niż w Google. Biorąc pod uwagę, że jest to druga co do wielkości wyszukiwarka, oznacza to, że surfują w niej miliony użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami lub odbiorcami oferty. Zoptymalizowanie witryny pod Bing zwiększa jej zasięg i pozwala dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Ponadto konkurencja w tej wyszukiwarce może być mniejsza, co daje realnie większe szanse na osiąganie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. 

jak pozycjonować w bing - webmaster tools

Zoptymalizowanie strony pod Bing może przyczynić się do zwiększenia ruchu na stronie poprzez pozyskiwanie ruchu z różnych źródeł. Dostosowanie strony do wymagań Bing pozwoli przyciągnąć odwiedzających, którzy niekoniecznie korzystają z Google. Wiele zaleceń dotyczących optymalizacji pod Bing, takich jak poprawa szybkości ładowania strony, tworzenie wartościowych treści czy dbanie o linki zewnętrzne, wpłynie również pozytywnie na ogólną jakość strony. Wdrożenie tej strategii umożliwia lepsze wykorzystanie możliwości, jakie oferuje rynek wyszukiwarek internetowych.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w Bing

Mimo iż Bing nie może się równać z Google, to jako druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa, ma znaczenie jednak dla wielu użytkowników. Warto dodać, że jest to domyślna wyszukiwarka w systemie Windows i przeglądarce Microsoft Edge. Co istotne, ostatnie dokonania inżynierów wyszukiwarki Bing, czyli wdrożenie AI, przeniosło ją na zupełnie inny poziom. Dzięki sztucznej inteligencji odnotowała ona wzrost ruchu o 15 procent. Wprowadzenie funkcji podobnych do ChatGPT przełożyło się na wzrost aktywnych użytkowników do 100 milionów dziennie. Dzięki wzrostowi znaczenia wyszukiwarki dla wielu użytkowników, można śmiało powiedzieć, że jest to najlepszy czas na pozycjonowanie w niej. 

Jakie czynniki rankingowe wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Bing?

W niezwykle dynamicznym świecie SEO zrozumienie działania algorytmu wyszukiwarki Bing ma ogromne znaczenie dla skutecznego pozycjonowanie strony. Wśród najważniejszych czynników rankingowych można więc wymienić:

  • treść – Bing bardzo sobie ceni merytoryczne i wartościowe treści, które są dobrze sformatowane,
  • słowa kluczowe – algorytmy zwracają większą uwagę na dokładne dopasowanie słów kluczowych w treściach, title, nagłówkach i meta tagach,
  • meta tagi – w przeciwieństwie do Google, Bing zwraca większą uwagę na ten element,
  • linki zewnętrzne – liczy się zarówno ilość, jak i jakość linków prowadzących do pozycjonowanej strony,
  • media społecznościowe – udostępnienia, polubienia czy komentarze w mediach społecznościowych mogą wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania,
  • szybkość ładowania strony – jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, ponieważ szybko ładująca się strona będzie budować lepsze doświadczenia użytkowników,
  • responsywność – ze względu na stale rosnącą liczbę użytkowników mobilnych, strona musi być dostosowana do optymalnego wyświetlania się na nich,
  • bezpieczeństwo – korzystanie z protokołu HTTPS zapewnia bezpieczne połączenie użytkowników ze stroną, co ma duże znaczenie dla Bing,
  • czas spędzony na stronie – wyszukiwarka analizuje czas spędzany przez użytkowników na danej stronie jako wskaźnik atrakcyjności i wartości contentu,
  • współczynnik odrzuceń – wsyoki współczynnik odrzuceń jest sygnałem, że strona nie jest wartościowa.

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie Bing?

Wielu specjalistów, którzy zajmują się pozycjonowaniem zauważyło, że działania z wyszukiwarki Microsoftu konwertują lepiej niż z Google. Może to być związane z tym, że korzysta z niej bardziej dojrzała grupa odbiorców. Cechuje ją pewna stabilność i konsekwencja, dzięki czemu jej użytkownicy mają do wydania więcej środków. Kolejną cechą jest promowanie przez Bing, brak kar za pozyskiwanie innych odnośników, ale trzeba uważać, aby za bardzo nie manipulować linkami przychodzącymi. W wytycznych przedstawionych przez Bing dla webmasterów nie ma przeciwwskazań do używania meta keywordów. Jest to o tyle dobra informacja, że pozwala ona używać proste frazy kluczowe, które będą pokrywać się z zapytaniami wpisywanymi do wyszukiwarki.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *