Z LinkedIna korzysta ponad miliard osób na całym świecie, a 16,2% z nich używa portalu każdego dnia*. Bez wątpienia jest to największy biznesowy portal społecznościowy dla profesjonalistów i firm, co wyróżnia go na tle innych kanałów social media. 

Warto to wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Możesz oczywiście cierpliwie budować swoją sieć na Linkedinie, publikować posty i docierać do użytkowników w sposób organiczny. Takie działania warto jednak wesprzeć płatnymi reklamami, które dodatkowo zwiększą widoczność Twojej firmy.

Czym jest LinkedIn Ads? Jak uruchomić reklamy na LinkedInie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Co to jest LinkedIn Ads?

LinkedIn Ads to platforma reklamowa należąca do LinkedIn, największej na świecie biznesowej sieci społecznościowej. Tworzone tam kampanie umożliwiają docieranie do konkretnych grup docelowych, bazując przede wszystkim na danych dotyczących kariery zawodowej – jak stanowisko, branża, doświadczenie, wykształcenie i wiele innych.

System działa na podobnych zasadach, co Google Ads czy Meta Ads. Oznacza to, że opiera się przede wszystkim na modelu PPC, co oznacza, że w większości przypadków płacisz dopiero za kliknięcie w reklamy, a stawki są ustalane na zasadzie aukcji. Możesz też na bieżąco analizować wyniki swoich kampanii i je optymalizować.

Reklamy na LinkedIn są polecane w szczególności firmom z sektora B2B, które chcą nawiązać kontakt z profesjonalistami, menedżerami, decydentami i specjalistami w różnych dziedzinach. Mogą okazać się bardzo przydatne także podczas procesów rekrutacyjnych.

Jak stworzyć kampanię LinkedIn Ads krok po kroku?

LinkedIn umożliwia Ci skuteczne dotarcie do określonych grup odbiorców i daje do dyspozycji wiele formatów reklamowych. Warto zrobić z tego potencjału jak najlepszy użytek. 

By uruchomić kampanię reklamową na LinkedIn, wykonaj następujące kroki:

  1. Utwórz konto reklamowe.
  2. Nazwij kampanię i przypisz ją do grupy kampanii. 
  3. Wybierz cel kampanii,
  4. Ustal grupę docelową. 
  5. Wybierz format reklamy.
  6. Określ budżet kampanii.
  7. Ustal harmonogram.
  8. Uruchom kampanię. 
  9. Analizuj wyniki i optymalizuj swoje reklamy.

Przyjrzyjmy się poszczególnym krokom bliżej. 

1. Uruchom konto reklamowe LinkedIn Ads

  1. W tym celu musisz zalogować się na swoje konto na LinkedIn lub je utworzyć, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.
  2. Następnie wybierz opcję „Dla Firm” i „Reklamuj”.
  3. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć konto reklamowe. Podaj nazwę konta, walutę i połącz je z odpowiednią stroną firmową na LinkedIn.

2. Wybierz cel kampanii w Linkedin Ads

Tworzenie kampanii zaczynasz od określenia swojego celu reklamowego. Możesz wybierać z 3 głównych kategorii:

  • Świadomość. Wybierz go, aby zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki wśród odpowiednich odbiorców. Reklamy zorientowane na świadomość marki są zazwyczaj wyświetlane szerokiemu kręgowi użytkowników, dzięki czemu jak najwięcej osób może je zobaczyć.
  • Zainteresowanie. Ten cel pozwoli Ci wygenerować wizyty na swojej stronie, zachęcić użytkowników LinkedIna do interakcji z reklamą lub skłonić ich do pisania wiadomości do Twojej firmy.
  • Konwersje. Wybór tego celu umożliwi Ci tworzenie kampanii ukierunkowanych na pozyskiwanie leadów, kandydatów do pracy lub dokonywanie konwersji w Twojej witrynie. 
cele kampanii linkedin ads
cele kampanii w LinkedIn Ads

3. Określ odbiorców kampanii

LinkedIn daje Ci unikalne, w porównaniu do innych platform, możliwości w zakresie targetowania. Wszystko dzięki danym, jakie użytkownicy udostępniają na portalu. 

Możesz kierować swoje reklamy na podstawie m.in.:

  • lokalizacji,
  • języka
  • konkretnej nazwy firmy, branży i jej wielkości,
  • stanowiska,
  • poziomu doświadczenia zawodowego (np. stażysta, junior, manager, dyrektor),
  • umiejętności zawodowych, podanych w profilach (np. SEO, copywriting, programowanie),
  • ukończonych szkół czy uczelni, 
  • poziomu wykształcenia,
  • wieku,
  • płci,
  • zainteresowań.
przykład możliwości w zakresie targetowania na linkedin
przykład możliwości w zakresie targetowania na Linkedin

4. Wybierz format reklamowy

LinkedIn oferuje różne rodzaje reklam. Twoim zadaniem jest wybór tych, które najlepiej zrealizują cel danej kampanii i przyciągną uwagę wybranej grupy docelowej. 

formaty reklamowe linkedin
formaty reklamy dostępne na LinkedInie

Oto formaty reklamowe, które masz do dyspozycji:

Reklamy tekstowe

To proste reklamy wyświetlane w bocznym panelu na LinkedIn. Wyświetlają się wyłącznie na desktopie. Umożliwiają szybkie przykucie uwagi odbiorcy i generowanie ruchu w witrynie lub budowanie świadomości marki.

Masz do dyspozycji nagłówek na maksymalnie 25 znaków i opis na maksymalnie 75 znaków. Do tego możesz dorzucić obraz o rozdzielczości 100 x 100 pikseli.

Sponsorowane treści

To najczęściej wykorzystywany format reklamowy na LinkedInie. Przypomina reklamy, które możesz znać z Facebook Ads. 

Na LinkedIn możesz wybrać jeden z kilku rodzajów takich reklam:

  • Pojedynczy obraz (Single Image Ad). To standardowy post z jednym obrazem. Może kierować do Twojej witryny lub wybranej innej strony docelowej. 
  • Reklama wideo (Video Ad). Na LinkedInie najczęściej są to różnego rodzaju case studies czy filmy zachęcające do aplikacji. Oprócz wideo taka reklama może zawierać opis, tytuł i przycisk CTA. 
  • Karuzela (Carousel Ad). To sponsorowany post składający się z serii przewijanych obrazów lub filmów.
reklama wideo linkedin
przykład reklamy wideo na LinkedInie

Sponsorowane wiadomości (wiadomości in-mail)

To spersonalizowane wiadomości wysyłane bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników LinkedIn. Jest to format, który pozwoli Ci nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami lub kandydatami. 

Temat takiej wiadomości może liczyć maksymalnie 60 znaków, a jej treść –1500. Możesz też dołączyć CTA w postaci przycisku z linkiem.

Reklamy dynamiczne 

To personalizowane kampanie, które wykorzystują informacje z profili użytkowników, by tworzyć atrakcyjne i skuteczne kreacje reklamowe. 

Istnieje kilka typów takich reklam:

  • Follower Ads, czyli typ reklamy LinkedIn Ads, który pozwala pozyskać nowych obserwujących Twojej strony firmowej na LinkedInie.
  • Spotlight Ads. Promuje określone działania – np. pobranie e-booka czy odwiedzenie witryny. W odróżnieniu od Follower Ad umożliwia przejście na konkretną stronę. 
  • Job Ads, czyli reklamy oferty pracy. Możesz je wyświetlać wyselekcjonowanym kandydatom, by zachęcać do aplikacji na dane stanowisko. 
przykład reklamy na linkedinie
przykład reklamy dynamicznej na Linkedinie

5. Ustal budżet kampanii

LinkedIn Ads daje Ci trzy opcje ustalania budżetu:

  1. Ustaw budżet dzienny i całkowity.
  2. Ustaw budżet dzienny. 
  3. Ustaw budżet całkowity.

Miej na uwadze, że system może wydawać więcej niż określiłeś w budżecie dziennym, by osiągnąć optymalne efekty danego dnia. Nie przekroczy jednak budżetu całkowitego.

ustalanie budżetu linkedin ads
ustalanie budżetu Linkedin Ads

Na tym etapie musisz określić też sposób ustalania stawek za kliknięcie lub wyświetlenie Twojej reklamy (w zależności od tego, który sposób rozliczania wolisz). Masz do wyboru następujące strategie:

  • Maksymalna stawka – w tym wypadku LinkedIn automatycznie określi najbardziej skuteczną stawkę w przypadku danej kampanii.
  • Limit kosztów – system zapewni jak najwięcej wyników na określonym poziomie kosztów lub poniżej tego poziomu.
  • Ręczne określanie stawek – sam decydujesz, ile ma wynosić stawka za kliknięcie.
ustalanie stawek linkedin ads
ustalanie stawek w Linkedin Ads

6. Określ harmonogram wyświetlania reklam LinkedIn Ads

Na etapie tworzenia kampanii system LinkedIn Ads poprosi Cię także o określenie harmonogramu wyświetlania reklam. Dzięki temu możesz wygodnie planować je z wyprzedzeniem.

W przypadku wyboru opcji budżetu dziennego lub budżetu dziennego i całkowitego, Twoim zadaniem będzie wyznaczenie daty rozpoczęcia kampanii. Jeżeli wybierzesz budżet dzienny, system poprosi Cię o wskazanie zarówno dnia początku, jak i zakończenia wyświetlania reklam. 

harmonogram linkedin ads
ustalanie harmonogramu w LinkedIn Ads

Oczywiście w każdym momencie możesz zatrzymać emisję reklam, niezależnie od wybranych ustawień.

7. Stwórz treść reklamy

W zależności od wybranego formatu, dodaj odpowiednie obrazy, wideo, teksty i linki. Upewnij się, że treści są atrakcyjne i zgodne z wytycznymi LinkedIn.

Możesz rozważyć stworzenie kilku wersji reklam, aby przetestować, która jest najbardziej efektywna w przypadku wybranych grup odbiorców. 

8. Uruchom kampanię

Przed uruchomieniem kampanii dokładnie przejrzyj wszystkie ustawienia i treści reklamowe. A następnie po prostu ją rozpocznij. 

9. Monitoruj wyniki i optymalizuj kampanie reklamowe LinkedIn Ads 

Użyj narzędzi analitycznych dostępnych w LinkedIn Campaign Manager, aby śledzić wyniki kampanii. Sprawdzaj wskaźniki takie, jak wyświetlenia, kliknięcia, CTR (click-through rate), CPC (cost per click) i przede wszystkim – konwersje. Nieoceniony okaże się tu także Google Analytics.

Na podstawie wyników wprowadzaj niezbędne zmiany w prowadzonych kampaniach reklamowych na LinkedIn. Testuj różne wersje reklam, zmieniaj grupy docelowe i na bieżąco dostosowuj budżet.

Ile kosztuje reklama na LinkedInie?

Istnieje kilka modeli rozliczeń reklamy na LinkedInie:

  • CPC (Cost Per Click), czyli koszt za kliknięcie. Płacisz za każde kliknięcie w Twoją reklamę. To najpopularniejszy model rozliczeń w tego typu kampaniach. Jest zalecany, jeśli Twoim celem jest skierowanie ruchu na stronę internetową.
  • CPM (Cost Per Mille), czyli koszt za tysiąc wyświetleń. Płacisz za każde tysiąc wyświetleń Twojej reklamy. To odpowiedni model, jeśli Twoim celem jest zwiększenie świadomości marki.
  • CPS (Cost Per Send), czyli koszt za wysłanie. Płacisz za każde wysłanie sponsorowanej wiadomości InMail. 
  • CPL (Cost Per Lead), czyli oszt za leada. W tym wypadku płacisz za każdy lead wygenerowany za pomocą formularzy leadowych LinkedIn. 

Całościowy koszt reklamy na LinkedIn zależy od wielu czynników. Znaczenie ma przede wszystkim:

  • cel kampanii,
  • format reklamy,
  • grupa docelowa,
  • konkurencja w danej branży,
  • a także budżet, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię.

Bardziej precyzyjne targetowanie (np. wysokie stanowiska w dużych firmach) może być droższe. Koszt wzrasta także w bardziej konkurencyjnych branżach i segmentach rynku.

Warto także zdawać sobie sprawę, że reklamy o wyższej jakości (bardziej angażujące i odpowiednie dla odbiorców) mogą generować niższy koszt za kliknięcie.

Podsumowanie

LinkedIn Ads nie jest tak popularnym systemem reklamowym jak Google Ads czy Facebook Ads. Nie jest on bowiem tak uniwersalny, w wielu branżach może jednak przynieść świetne rezultaty. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie kluczowe może okazać się kierowanie ze względu na kwestie zawodowe. Miej także na uwadze, że LinkedIn jest miejscem, w którym użytkownicy szukają treści biznesowych – Facebook niekoniecznie. 

Chcesz rozpocząć skuteczne działania reklamowe na LinkedIn? Skontaktuj się z naszą agencją już teraz!

*źródło danych: https://thesocialshepherd.com/blog/linkedin-statistics

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *