Agencja SEO to jeden z ciekawszych rodzajów agencji marketingowych. Specjalizują się one w działaniach typowo związanych z pozycjonowaniem. Oferują je jako dodatkowe usługi marketingowe lub w ogóle zajmują się tą dziedziną. Wiele osób zastanawia się, co mogą oferować takie agencje, czym tak właściwie są i czy warto z nich skorzystać. Poniżej prezentujemy opis takich agencji i odpowiadamy na pytanie, co mają one nam do zaoferowania. Przedstawiamy też praktyczne wskazówki oraz kiedy i czy warto z nich skorzystać.

Agencja SEO – czym jest?

Agencje SEO to wyspecjalizowane agencje jedynie w pozycjonowaniu lub oferujące głównie usługi SEO oprócz typowych usług reklamowych. Agencje takie zatrudniają specjalistów pod kątem pozycjonowania, a oferta zazwyczaj odnośnie SEO jest dużo szersza niż w typowych ogólnych agencjach marketingowych. Na rynku istnieje wiele takich agencji zarówno mniejszych, jak i większych.

Analiza i audyt SEO

Pierwszą usługą SEO, którą oferują takie agencje, jest audyt SEO. Niektóre z nich oferują go za darmo dla swoich klientów, a inne firmy umożliwiają wykupienie jedynie tego elementu. Audyt polega na sprawdzeniu naszej witryny pod kątem pozycjonowania. Sprawdzane są takie elementy jak teksty seo i obecność słów kluczowych, poprawne opisy, działania poza witryną np. link building czy ogólna optymalizacja witryny. Audyt SEO dostarcza bardzo wielu cennych danych, dzięki którym wiemy, co funkcjonuje prawidłowo, a co należy zmienić. Analizy takie stają się coraz bardziej popularne, gdyż pozwalają poprawić pośrednio pozycje naszej witryny w internecie.

Optymalizacja witryny i działania onsite

Jedną z najczęściej oferowanych usług przez agencje SEO jest optymalizacja witryny pod tym kątem. Agencje oferują dodatnie odpowiednich opisów, metadanych czy tekstów znajdujących się w wyszukiwarce pod linkiem w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie użycie słów kluczowych czy uzupełnienie takich danych może w znacznym stopniu podnieść atrakcyjność naszej witryny w oczach wyszukiwarki. Są to podstawowe działania podczas pozycjonowania, dlatego warto zastanowić się nad skorzystaniem z oferty.

Teksty SEO, content marketing

Inną najpopularniejszych usług, jakie oferują agencje SEO — są Teksty SEO. To specjalne teksty, artykuły i wpisy blogowe, które oprócz wartości merytorycznej i przystosowania dla klienta są odpowiednio zoptymalizowane. Podają one konkretne słowa kluczowe i frazy, pod jakimi klient chce być wyszukiwany i rozpoznawalny w wyszukiwarce. Google uznaje za wartościowe strony jedynie witryny, które nie są przepełnione nadmiernie słownictwem, mają naturalnych charakter czy teksty dobrej jakości. Aby zatem wyszukiwarka uznała nasz serwis za ciekawy i pomocny musimy kierować się kilkoma zasadami podczas tworzenia takich treści. Agencje SEO zatrudniają lub współpracują z copywriterami specjalizującymi się w tego typu tekstach. Agencja może w krótkim czasie dostarczy wielu tematycznych tekstów, które będą zarówno ciekawe dla czytelnika, jak i poprawią naszą pozycję w wyszukiwarce.

Link Building

Kolejną bardzo popularną usługą oferowaną przez agencję SEO jest Link Building. Wyszukiwarka Google kładzie duży nacisk na linkowanie, czyli linki kierujące do naszej witryny znajdujące się na innych stronach. Dla Google jest to wyznacznik jakości naszej witryny. Jeśli wiele osób poleca naszą stronę, musi być ona zatem ciekawa i tak Google ją klasyfikuje. Im więcej linków z bardziej wartościowych stron, tym wyższa pozycja. Agencje SEO oferują zatem pozyskiwanie wielu linków zwrotnych. Mają one postać krótkiego wpisu polecającego zawierającego link do naszej witryny. Agencje publikują je na różnych forach czy na blogach. W ten sposób możemy w krótkim czasie lub długofalowo pozyskiwać wiele linków zwrotnych, które wpłyną na naszą pozycję w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie lokalne

Ciekawą usługą, którą oferuje coraz więcej agencji SEO, jest pozycjonowanie lokalne. Wiąże się ono z optymalizacją naszej witryny pod kątem lokalnym. Dzięki temu nasza strona jest lepiej widoczna dla osób, które wyszukują danej usługi w danym miejscu lub mieście. To bardzo dobre rozwiązanie, gdy prowadzimy stacjonarny biznes lub zależy nam na klientach z danej lokalizacji. Agencje stworzą w naszym imieniu wizytówki firmy z adresem strony, dodadzą nas na mapach Google w konkretnej lokalizacji z odnośnikiem do naszej witryny czy przygotują teksty seo z odpowiednimi frazami lokalizacji. Dzięki temu będziemy wyświetlać się osobom szukającym usługi i produktu w danej lokalizacji lub będziemy wręcz sugerowani takim osobom przez Google.

Agencja SEO – outsourcing działań pozycjonerskich – white label

Wiele firm developerskich tworzących strony internetowe świadczy lub chce świadczyć usługi SEO i SEM swoim klientom ale nie posiada do tego kompetencji i stosownej wiedzy. W związku z tym poszukuje do współpracy freelancera lub wyspecjalizowanej agencji SEO, której moze powierzyć swoich klientów.

Świadczenie usług w modelu white label SEO przez taką agencję będzie niewidoczne dla końcowego klienta – umowa wiąże wtedy np. software house z agencją i to agencja odpowiada za „dowiezienie SEO”. Natomiast klient widzi wszystko jakby robił to software house.

Oczywiście problem pojawi się gdy dojdzie do spotkania klient – software house – przedstawiciel agencji, jednak pełna transparentność jest wtedy jak najbardziej na miejscu.

Agencja SEO – cennik usług w agencji

Ceny usług SEO mogą się różnić w zależności od dostawcy, lokalizacji i zakresu usług. Poniżej znajduje się tabela z przykładowymi cenami dla popularnych usług SEO. Proszę pamiętać, że to są tylko przykłady, a rzeczywiste ceny mogą się różnić.

Usługa SEOPrzykładowa cena (w PLN netto)
Audyt SEOod 1900 zł
Pozycjonowanie lokalneod 2000 zł miesięcznie
Pozycjonowanie stron WWWod 2900 zł miesięcznie zależnie od wielkości serwisu
Konsultacje SEO199 – 399 zł netto za godzinę
Szkolenia SEOod 3900 zł netto za dzień
Content marketingod 40 zł za 1000 zzs zależnie od branży

Czy i kiedy warto z nich korzystać z agencji SEO?

Agencja SEO to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, którym w większej mierze zależy na pozycjonowaniu witryny, a nie na działaniach marketingowych i wizerunkowych. Agencje takie są wyspecjalizowane w działaniach SEO i posiadają specjalistów. Dużym plusem agencji seo jest również bogatsza i bardziej kompleksowa oferta odnośnie pozycjonowania niż ta, którą mogą zaoferować ogólne agencje reklamowe.

Jeśli więc szukamy takiej agencji, warto porównać kilka z nich czy poczytać opinie w internecie lub na forach internetowych. Będą miały one przeważnie dużo więcej do zaoferowania niż typowe agencje marketingowe, a my będziemy mogli odnieść więcej korzyści z takiej współpracy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *