LinkedIn doskonale sprawdza się w działaniach marketingowych skierowanych do profesjonalistów i firm. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu możesz dotrzeć do dokładnie określonych grup odbiorców. Platforma stwarza unikalne możliwości w zakresie kierowania na podstawie zajmowanych stanowisk, doświadczenia zawodowego, branż czy wykształcenia. 

A na dodatek daje do dyspozycji wiele formatów reklam, co pozwala Ci jeszcze lepiej dopasować kampanie do Twoich celów biznesowych.

Jakie są dostępne rodzaje i formaty reklam na LinkedInie? Sprawdź i w pełni wykorzystaj możliwości reklamowe portalu. 

Rodzaje reklam na LinkedInie

Z LinkedIna korzysta prawie miliard użytkowników na całym świecie. Badania dowodzą, że jest to najskuteczniejsza platforma w marketingu B2B – a konkretnie w generowaniu leadów. LinkedIn Ads przydadzą się jednak również, jeżeli chcesz pozyskać kandydatów do pracy czy wypromować konkretne narzędzie czy usługę.

W tym celu możesz skorzystać z następujących rodzajów reklamy na LinkedInie:

  • reklamy w aktualnościach,
  • reklamy tekstowe,
  • reklamy InMail,
  • reklamy dynamiczne. 

Przyjrzyjmy się im bliżej.

Reklamy w aktualnościach (Sponsored Content)

Reklamy te pojawiają się bezpośrednio w aktualnościach, czyli głównym widoku na LinkedInie. Wyglądają naturalnie i przypominają standardowe posty.

Reklamy tekstowe (Text Ads)

To proste, ale skuteczne reklamy wyświetlane w bocznym panelu LinkedIn. Składają się z krótkiego tekstu, nagłówka i małej grafiki.

Reklamy InMail (Message Ads)

Umożliwiają wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail do użytkowników LinkedIn. Wyświetlają się bezpośrednio w ich prywatnych skrzynkach odbiorczych, a także w sekcji wiadomości na samym LinkedInie.

Reklamy dynamiczne (Dynamic Ads)

To personalizowane reklamy, które automatycznie dostosowują się do konkretnego użytkownika – np. wyświetlając jego imię, zdjęcie profilowe czy stanowisko.

W obrębie tych rodzajów funkcjonują różne formaty reklamowe. Szczegółowo omawiam je poniżej.

Formaty reklam na LinkedInie

Na LinkedIn możesz tworzyć reklamy podobne, jak na Facebooku czy Instagramie – czyli wideo, pojedyncze obrazy czy karuzele. Portal oferuje jednak także kilka całkowicie oryginalnych formatów, których nie znajdziesz nigdzie indziej. 

LinkedIn daje Ci do dyspozycji następujące formaty reklam:

  • reklamy z pojedynczym zdjęciem,
  • reklamy karuzelowe, 
  • reklamy wideo na LinkedIn,
  • reklamy wydarzeń,
  • reklamy tekstowe,
  • reklamy konwersacyjne,
  • reklamy dla pozyskania obserwujących,
  • reklamy spotlight,
  • reklamy ofert pracy,
  • reklamy w formie dokumentów. 
formaty reklamowe linkedin
formaty reklamowe na LinkedIn

Poniżej znajdziesz ich bardziej szczegółowe omówienie.

Reklamy z pojedynczym zdjęciem

Ten format to rodzaj sponsorowanej treści, który składa się z jednego obrazu i krótkiego tekstu. Wyświetla się sekcji aktualności (feed). To najprostsza forma reklamy, która wygląda po prostu jak standardowy post na portalu.

W prostocie tkwi jednak ogromna siła. To idealny format do budowania świadomości marki  lub promowania konkretnego produktu, usługi czy wydarzenia. 

reklama pojedyncza grafika linkedin
przykład formatu reklamowego z pojedynczą grafiką na LinkedInie

Reklamy w formie karuzeli

Reklama karuzelowa, nazywana także pokazem slajdów, składa się z kilku elementów. To interaktywny format – użytkownik może swobodnie przesuwać poszczególne karty, odkrywając kolejne produkty, funkcje czy etapy historii. Każda z kart może mieć osobny opis i przycisk CTA.

Pozwala Ci to opowiedzieć historię w kilku krokach, zaprezentować case study, portfolio czy kilka funkcji jakiegoś narzędzia.

Reklamy wideo

Reklamy wideo również wyświetlają się w aktualnościach. Generują większe zaangażowanie niż statyczne obrazy, co warto wykorzystać.

Dają Ci one m.in. możliwość prezentacji bardziej złożonych treści, np. case studies. Świetnie sprawdzą się także w kampaniach employer brandingowych czy prezentacjach konkretnych cech produktów/usług. 

reklama wideo linkedin
reklama wideo na LinkedIn

Reklamy wydarzeń

No najlepszy sposób na płatne promowanie wydarzeń biznesowych na LinkedIn. Format ten umożliwia zbieranie rejestracji na wydarzenie bezpośrednio z poziomu platformy. 

To świetny sposób, by wypromować webinary, warsztaty, konferencje czy inne wydarzenia branżowe.

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe to prosty format, który składa się z nagłówka (do 25 znaków), krótkiego opisu (do 75 znaków) i obrazu. Wyświetlane są w różnych miejscach – m.in. w prawej kolumnie na portalu.

Ich stworzenie jest zdecydowanie najtańsze. Nie musisz w końcu organizować żadnych innych materiałów poza tekstem. To przejrzyste komunikaty, które mogą dobrze się sprawdzić w kampaniach np. z celem generowania ruchu na stronę.

reklamy tekstowe na LinkedIn
reklamy tekstowe na LinkedIn

Reklamy konwersacyjne (Message Ads)

Są to po prostu sponsorowane wiadomości, wysyłane do użytkowników serwisu LinkedIn. Trafiają bezpośrednio na ich skrzynki odbiorcze – zarówno mailowe, jak i na samym portalu. 

To format najczęściej wykorzystywany w rekrutacjach i bezpośredniej sprzedaży. 

Reklamy dla pozyskania obserwujących

To format reklamy dynamicznej z przyciskiem CTA, zachęcający użytkowników do śledzenia profilu Twojej firmy. Reklama wyświetla zdjęcie profilowe użytkownika obok logo firmy oraz personalizowany tekst.

To świetny sposób na zbudowanie dużej grupy odbiorców – np. przed planowaną kampanią sprzedażową czy employer brandingową.  

przykład reklamy na linkedinie
przykład reklamy dynamicznej dla pozyskania obserwujących na Linkedinie

Reklamy Spotlight

To kolejna dynamiczna reklama, która dostosowuje się do danego użytkownika. To świetny sposób, by wkorzystać możliwości targetowania na portalu i wejść na najwyższe poziom personalizacji.

Za pomocą reklam spotlight możesz np. promować oferty pracy czy usługi premium.

Reklamy ofert pracy

To dynamiczny format  zachęcający użytkowników do aplikowania na konkretne stanowiska w Twojej firmie. Tego typu reklamy wyświetlają się w panelu bocznym i w wynikach wyszukiwania.

Przydadzą się w szczególności w rekrutacji specjalistów w określonych branżach, a także w zwiększeniu liczby aplikacji na trudne do obsadzenia stanowiska.

Reklamy w formie dokumentu

To format, który pozwoli Ci promować dokumenty – jak e-booki, raporty czy prezentacje. Użytkownicy mogą je czytać lub pobierać bez opuszczania LinkedIn.

To idealny format do generowania leadów, a także świetne wsparcie dla kampanii content marketingowych.

reklama dokumentu linkedin
reklama dokumentu na LinkedIn

Przeczytaj także szczegółowy poradnik: LinkedIn Ads – reklama na LinkedInie krok po kroku

Jaki format reklamowy na LinkedInie wybrać?

Jak widzisz, LinkedIn oferuje wiele rodzajów i formatów reklam. Na wybór tych odpowiednich dla Twojego biznesu wpływ powinny mieć przede wszystkim następujące czynniki:

  • Cel reklamowy. Liczy się przede wszystkim to, co chcesz osiągnąć za pomocą danej kampanii. Jeśli chcesz generować leady, rozważ reklamy z Lead Gen Forms. Jeśli budujesz świadomość marki, wybierz wideo lub reklamy z pojedynczym zdjęciem. Na oficjalnej stronie LinkedIn znajdziesz zalecenia co do wyboru konkretnej kampanii w zależności od Twojego celu reklamowego. Poniżej fragment:
wybór formatu reklamy linkedin
wybór formatu reklamy – zalecenia Linkedin
  • Grupa docelowa. Zastanów się, czy chcesz kierować swoje reklamy do potencjalnych klientów, partnerów biznesowych czy kandydatów do pracy. Znaczenie może mieć także branża. 
  • Budżet. Poza stawkami CPC czy CPM, musisz zwrócić uwagę także na samo stworzenie materiałów reklamowych. Reklamy tekstowe sprawdzą się przy ograniczonych środkach, a kampanie graficzne czy wideo wymagają większych nakładów.
  • Rodzaj treści, którym dysponujesz. Jeśli masz gotowe materiały, np. raporty lub prezentacje, możesz wykorzystać stworzenie reklam dokumentów czy karuzeli.
  • Eksperymentuj i mierz wyniki. Każda kampania na LinkedIn daje możliwość testowania różnych formatów reklam. Rozpocznij od testów A/B – sprawdź np. czy Twoja grupa docelowa lepiej reaguje na wideo czy na reklamy graficzne. Analizuj wyniki i optymalizuj kampanię, inwestując docelowo w najbardziej efektywne formaty.

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest generowanie leadów, budowanie świadomości marki, pozyskiwanie kandydatów do pracy czy promocja produktów, LinkedIn ma odpowiednie narzędzia, by wspierać Twoje działania.

Wybierając format reklamy, warto wziąć pod uwagę cele kampanii, grupę odbiorców, dostępny budżet oraz rodzaj treści, jakimi dysponujesz. Testowanie różnych formatów i analiza wyników pomogą Ci znaleźć najbardziej efektywne rozwiązania dla Twojego biznesu.

Chcesz uruchomić skuteczne kampanie reklamowe na LinkedInie? Skontaktuj się z nami już teraz!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *