Google Moja Firma to narzędzie zwiększające widoczność firm, z którego korzystają miliony przedsiębiorstw na całym świecie. Statystyki pokazują, że organizacje mające w pełni uzupełnioną wizytówkę Google są aż o 50% częściej wybierane przez klientów jako potencjalni dostawcy produktów lub usług. Jednak każda utrata dostępu do wizytówki nie tylko wpływa na wizerunek, ale również na efektywność działań online. Przeczytaj ten wpis i dowiedz się, jak odzyskać dostęp do wizytówki Google Moja Firma!

Jak uzyskać dostęp do wizytówki Google gdy nie masz do niej dostępu?

Przede wszystkim nie panikować ponieważ Google podsyła nam konkretny poradnik na ten temat: https://support.google.com/business/answer/4566671?hl=pl

Jeśli profil firmy w Google został już zweryfikowany i masz uprawnienia do zarządzania nim, możesz poprosić obecnego właściciela profilu o przyznanie uprawnień właściciela. Jeśli w profilu firmy nie widzisz linku „Zgłoś prawo do tej firmy” ani linku „Czy ta firma należy do Ciebie?”, prawdopodobnie już jesteś jej właścicielem. W swoim profilu wyszukaj etykietę „Zarządzasz tym profilem firmowym”.

Są trzy typy próśb od strony Google aby odzyskać dostęp do wizytówki Google:

  • Prośba o przyznanie uprawnień właściciela profilu firmy działającej stacjonarnie
  • Prośba o przyznanie uprawnień właściciela profilu firmy działającej na określonym obszarze
  • Prośba dla kont zweryfikowanych zbiorczo

Ale najpierw weryfikacja własnej wizytówki Google

Chcesz wiedzieć, jak uzyskać dostęp do wizytówki Google? Wymaga to w pierwszej kolejności weryfikacji. Po zalogowaniu się do profilu Google Moja Firma wybierz firmę, którą chcesz zweryfikować, i określ metodę przesłania kodu weryfikacyjnego

Proces ten obejmuje kilka dostępnych opcji:

  • przesyłka pocztowa z kodem na adres firmy;
  • SMS lub połączenie telefoniczne na zarejestrowany numer kontaktowy;
  • email, jeśli ten jest przypisany do konta Google
  • film, który jest dość częstą forma weryfikacji wizytówki

Po otrzymaniu kodu wprowadź go do systemu, aby zatwierdzić autentyczność profilu. Dokładność i aktualność danych, które zgłaszane są podczas weryfikacji, znacząco zwiększa szansę na szybkie uzyskanie pełnego dostępu do zarządzania wizytówką.

Uzyskiwanie dostępu do wizytówki Google.

Uzyskiwanie dostępu do wizytówki Google. Źródło: www.google.com.

Dostęp do wizytówki Google – jak go uzyskać, jeśli wizytówka nie ma właściciela?

W sytuacji, gdy wizytówka nie została przypisana do żadnego właściciela, możesz przejąć nad nią kontrolę, wybierając „Zgłoś prawa do profilu”. Google zweryfikuje Twoje zgłoszenie, analizując zgromadzone dowody, w celu potwierdzenia autentyczności roszczeń. Jeśli Twoja prośba zostanie zaakceptowana, zyskasz pełne prawa do edytowania danych i aktualizacji wizytówki. To dobry sposób na uzyskanie pełnego dostępu do wizytówki Google.

Jak uzyskać dostęp do wizytówki Google, gdy ktoś inny ma dostęp do Twojego profilu w Mapach Google?

Jeśli wizytówka została już przypisana do innego użytkownika, możesz wystąpić z prośbą o dostęp do niej za pośrednictwem Google Moja Firma. 

Zgłaszanie praw do profilu wizytówki Google.

Zgłaszanie praw do profilu wizytówki Google. Źródło: www.google.com. 

W systemie wyślij formalne zgłoszenie o przyznanie uprawnień do zarządzania wizytówką, które trafi do obecnego właściciela. Jeśli zgoda zostanie udzielona, otrzymasz powiadomienie z instrukcjami aktywacji dostępu. 

Zapamiętaj!

W sytuacji braku odpowiedzi, Google w ciągu kilku dni rozpatrzy Twoje zgłoszenie indywidualnie.

Uzupełnianie istotnych danych w GMF.

Uzupełnianie istotnych danych w GMF. Źródło: www.google.com.

Aby uzyskać taki dostęp trzeba skorzystać z tego formularza: https://support.google.com/business/answer/4566671?hl=pl

Dostęp do wizytówki Google po zapomnieniu hasła – jak sobie poradzić w tej sytuacji?

Po zapomnieniu hasła do konta Google powiązanego z wizytówką możesz je zresetować, korzystając z procedur odzyskiwania dostępu oferowanych przez Google. W tym celu przejdź na stronę odzyskiwania konta i podaj adres email lub numer telefonu. Google poprosi cię o potwierdzenie tożsamości, m.in. przez:

  • odpowiedź na pytania związane z kontem;
  • wprowadzenie kodu weryfikacyjnego z wysłanej wiadomości;
  • wykorzystanie alternatywnego konta, jeśli jest dostępne. 

Po przejściu procesu odzyskiwania uzyskasz dostęp do konta i wizytówki.

Dlaczego Twoja wizytówka Google mogła zostać zawieszona? 4 powody!

Zawieszenie wizytówki Google to sytuacja, która skutecznie ogranicza widoczność Twojej firmy w internecie, bez możliwości pełnej kontroli nad treściami. Powodem zawieszenia mogą być różne czynniki – od algorytmicznej oceny po praktyki naruszające zasady Google, bezpośrednio wpływające na zaufanie do wizytówki.

Algorytmiczny przegląd Google, na który nie mamy wpływu

Google regularnie przeprowadza zautomatyzowane analizy wszystkich wizytówek, aby ocenić ich zgodność z aktualnymi standardami jakości. Algorytmy te wykrywają m.in. nieprawidłowe informacje czy treści naruszające zasady, prowadząc do zawieszenia wizytówki Google, gdy wykryte zostaną niezgodności. 

Taka ocena jest złożona i opiera się na zebranych danych, przez co niemożliwe jest bezpośrednie przewidzenie jej wyników. Musisz w tym przypadku regularnie weryfikować dane widoczne na profilu w celu utrzymania jego wiarygodności. Jednak nawet to może nie wystarczyć i niektóre firmy (szczególnie z wrażliwych branż YMYL – Your Money, Your Life) zostaną negatywnie zweryfikowane. Będzie wówczas konieczne wysłanie ponownej prośby o dostęp do wizytówki Google.

Stosowanie praktyk niezgodnych z polityką Google

Google rygorystycznie egzekwuje zasady korzystania z wizytówek, eliminując działania uznawane za manipulację. Spośród przykładów wpływających na niską wiarygodność profilu wyróżniamy m.in.:

  • stosowanie fałszywych opinii, 
  • zawyżanie ocen,
  • niezgodności w danych adresowych.

Jeśli chcesz utrzymać dostęp do wizytówki Google, musisz zadbać o naturalne pozyskiwanie opinii oraz regularną weryfikację informacji teleadresowych.

Duplikat wizytówki

Duplikaty są poważnym problemem, skutkującym dezorientacją klientów. Gdy Google wykrywa identyczne lub bardzo podobne wizytówki, uznaje to za naruszenie, ponieważ tworzenie wielu profili jednej firmy negatywnie wpływa na doświadczenia użytkowników. 

Aby temu zapobiec, zaktualizuj wszystkie dane i połącz profile w jeden z pełnymi informacjami. Zyskasz w tym przypadku większą wiarygodność i zapewnisz internautom przejrzystość. W konsekwencji nie będziesz musiał analizować tego, jak odzyskać dostęp do wizytówki Google – gdyż będziesz go miał nieustannie.

Informacje od Google na temat usuwania lub zgłaszania duplikatów firm.

Informacje od Google na temat usuwania lub zgłaszania duplikatów firm. Źródło: support.google.com/business/answer/4669139?hl=pl

Niepoprawny adres firmy

Zawieszona wizytówka Google wynika często z podania nieprawidłowych lub mylących danych teleadresowych. Prowadzi to do automatycznego zablokowania profilu w Google na konkretny okres. Jeśli zmieniłeś adres – zaktualizuj dane. Zminimalizujesz tym samym ryzyko zawieszenia wizytówki.

Aktualizowanie adresu firmy w Google.

Aktualizowanie adresu firmy w Google. Źródło: support.google.com/business/answer/4669139?hl=pl

Podsumowanie

Utrzymanie aktywnego dostępu do wizytówki Google wymaga przestrzegania zasad, szczegółowej aktualizacji danych oraz unikania naruszeń regulaminu. Każdy problem – od niezgodnych praktyk po zapomniane hasło – możesz bez problemu rozwiązać, trzymając się wytycznych Google i przeprowadzając regularną weryfikację

Zarządzanie wizytówką Google to inwestycja, zapewniająca widoczność i wiarygodność Twojej marki. Jeśli potrzebujesz wsparcia w odzyskaniu pełnej kontroli nad wizytówką lub chcesz efektywnie zarządzać wizerunkiem swojej firmy online, skontaktuj się z naszą agencją Semgence. Zadzwoń lub napisz maila, aby poznać szczegóły i rozpocząć współpracę – jesteśmy gotowi pomóc Twojej firmie w pełni wykorzystać potencjał Google Moja Firma.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *