Będąc na konferencji SEO & Content Camp organizowanej w Szczyrku w 2022 roku przez Whitepress poruszałem kwestie związane z linkbuildingiem oraz procesami z tym związanymi. Prowadząc agencję jestem niejako zmuszony do ręcznego poszukiwania różnego rodzaju portali, gdzie chciałbym wykonać publikację – po prostu takie mamy podejście ze względu na parametry, które sprawdzamy. Cały szkopuł polega na tym, że w każdej branży i dla każdego klienta te strategie mogą mocno się od siebie różnić.

O konferencji możesz poczytać tutaj: https://www.whitepress.pl/seo-content-camp-2022

Jednak zawsze można znaleźć elementy wspólne, które pozwalają na ułożenie procesu pozyskiwania linków, przykładowo:

  • masz do czynienia z usługami świadczonymi lokalnie więc skupiasz się na pozyskiwaniu publikacji z portali lokalnych
  • inny przykład to budowa wizerunku i marki gdzie skupiasz się na wysokiej jakości portalach (powiedzmy wprost, że drogich) i budujesz brand/markę
  • oraz inna strategia polegająca na realizacji linków w podziale 40-40-20 (brand/url/EMA)

To co jest dla Nas w Semgence bardzo istotne to:

  • staramy się oszczędzać czas – bo wklepywanie parametrów jest mocno frustrujące
  • dobierać odpowiednio strategię ale modyfikując ją co kilka miesięcy – bo algorytmy
  • analizujemy i weryfikujemy spadki związane z aktualizacjami algorytmów (np. Spambrain) zarówno na serwisach klientów jak i domenach, gdzie powstały publikacje – bo trzeba je podmieniać (o czym mówiłem na konferencji)

Whitepress wspólnie z Senuto zaprojektowali AI Media Planner (marriage doskonały – platforma, która ma dostęp do statystyk SEO z narzędzia). Mieliśmy możliwość przeprowadzenia testów tego rozwiązania.

Strategie w Media Plannerze

Na początek warto przyjrzeć się strategiom. Obecnie mamy do wyboru trzy strategie jak na screenie poniżej. Docelowo strategii ma być więcej – sami zgłosiliśmy jedną (na tak zwany „direct answer” czyli system na podstawie danych z Senuto przeanalizuje możliwości platformy i podpowie w jaki sposób i na jakich portalach wykonać publikacje aby mieć hipotetyczną możliwość wbić sie w wynik zero).

W każdej strategii określamy budżet wejściowy, liczbę publikacji:

Sama nazwa pierwszej strategii jest jasna i jest nacechowana naciskiem na linkowanie słów kluczowych. Na pewno dobrym rozwiązaniem jest automatyzacja wielu rzeczy czyli system wie, na jakie słowa kluczowe jego zdaniem należy się pozycjonować i takie podstawia:

  • najlepsza widoczność – frazy na które dziś jesteś wysoko
  • najlepsza szansa – frazy z pozycji 3-20 z istotnym CPC, z dużym wolumenem ruchu i niezbyt trudne
  • najwiecej wyszukań miesięcznie – pozycje 1-50 oraz duży wolumen ruchu (ale moga to być frazy generyczne)
  • i własne rozwiązanie

Druga strategia „Quick Wins” jest ciekawą opcją ponieważ na podstawie podanych parametrów oraz słów kluczowych, na które w danym momencie jest widoczny serwis, pozwala wdrożyć strategie szybkiego wzrostu pozycji – ja to mówię „dopchnięcie kolanem”.

Natomiast trzecia strategia opiera się na budowaniu marki i wizerunku i z tej strategii ostatnio korzystamy najczęściej.

Preferencje SEO w panelu

W panelu znajdziemy taki magiczny przycisk „Preferencje SEO”. To co do tej pory robiliśmy ręcznie, modyfikując wiele parametrów jednocześnie, możemy teraz ustawić w wielu wariantach i zapisać pod nazwą np. Zgredzący Jeż.

W każdym z bloków ustawiamy parametry, które chcemy aby system uwzględnił przy wyszukiwaniu portali:

Po ustaleniu parametrów możemy to zapisać i w całym systemie planera takie preferencje są dla Nas dostępne. Ta część jest dla nas niesłychanie istotna ponieważ możemy dla każdej branży oraz dla każdego klienta mieć oddzielnie preferencje.

Wybór fraz i portali

Zależnie od wybranej strategii będziemy mieli możliwość ustalenia co chcemy linkować oraz w jaki sposób. Zajebistym rozwiązaniem jest możliwość podania konkretnego adresu URL, który chcemy linkować (system wyłapuje też część) np. podając „audyt-seo” system wyłapał dla projektu możliwość linkbuildingu dla poniższych adresów URL bo zawierały na koncu „audyt-seo”:

System od razu podaje szereg przydatnych i istotnych parametrów, na podstawie którym określamy i decydujemy co chcemy pozycjonować. Powyższa strategia opiera się na „quick wins-ach”.

Następnie mamy ekran z wyborem portali:

W tym przypadku możemy podejrzeć sobie każdy z portali. To co bardzo ułatwia nam podjęcie decyzji o wyborze portalu to nie są jakieś współczynniki DR/TR/PR i inne tylko widoczność jako podstawowa rzecz czy dany portal nie uległ spadkom z powodu alogrytmów Google:

W panelu oczywiście są także dostępne wykresy z innych narzędzi: Semstorm, Ahrefs.

Krótkie podsumowanie.

Planner jest na początku drogi i jest stale rozwijany. Czekamy przede wszystkim na wdrożenie następnych strategii, które znacząco ułatwią i przyspieszą proces doboru portali. Wiem też, że kilka naszych pomysłów zostało zakolejkowanych do realizacji.

Więcej w temacie AI Media Planner znajdziesz pod adresem: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/203/ai-media-planner-wybierze-miejsca-publikacji-za-ciebie

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *