W dniach 22-23 września 2022 roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w kolejnej edycji Kongresu Online Marketing. Tegoroczne wydarzenie odbywało się w trybie hybrydowym – online oraz w Kinie Luna w Warszawie. Nie zabrakło atrakcji zarówno dla uczestników stacjonarnych, jak i tych za ekranami komputera. Jak cały event ocenia Semgence? Zapraszamy do lektury naszej relacji!
Organizacja Kongresu Online Marketing 2022 – pierwsze wrażenia
22 września 2022 roku. Godzina 9.30. Przychodzimy na wydarzenie trochę wcześniej, spragnieni wiedzy, nowych doświadczeń i inspiracji. Na wejściu w Kinie Luna czeka na nas rejestracja i stanowisko Magazynu Online Marketing. Bez zastanowienia kierujemy się od razu do uśmiechniętej hostessy, która ucina z nami miłą pogawędkę i wręcza najnowsze wydanie czasopisma. Zapowiada się na to, że wiedzę wyniesiemy nie tylko z prelekcji!
Rozpoczęcie
Schodzimy na dół, gdzie czekają na nas ciepła kawa, przekąski i pierwsze atrakcje. Wśród nich m.in. stanowiska VR, gdzie możemy sprawdzić się na wirtualnym torze wyścigowym. Oprócz tego widzimy stanowiska partnerów wydarzenia z gadżetami, a przy wejściu do sali kinowej – ściankę do zdjęć. Nie czekamy długo i słyszymy dzwoneczek zapowiadający rozpoczęcie wydarzenia. Siadamy na fotelach i niecierpliwie czekamy na start.
Czas na otwarcie! O godzinie 10 prowadzące oficjalnie rozpoczynają Kongres Online Marketing 2022, przedstawiają prelegentów i informują o konkursach z nagrodami. Po tym zapraszają na scenę Artura Maciorowskiego, który zapewnia smaczne wystąpienie o snackable, rich i recycling contencie. Mimo problemów z przerzucaniem slajdów prezentacji (które mają niestety wszyscy prelegenci podczas trwania wydarzenia), atmosfera w sali kinowej jest przyjemna, a uczestnicy są pełni energii.
Prelekcje
Trudno oderwać wzrok od bogatych prezentacji prelegentów i od nich samych. W tym roku na Kongresie Online Marketing dominują tematy skoncentrowane wokół social mediów i metaverse’u, AI, contentu i branży e-commerce. Nie tylko właściciele małych i dużych firm otrzymują duży zastrzyk wiedzy o pozyskiwaniu klientów. Na prelekcjach korzystają również SEO-wcy, specjaliści od reklamy, contentu czy kreowania wizerunku marki w social mediach. Czego się uczą podczas prelekcji? Poniżej przedstawiamy całą agendę wystąpień.
- Artur Maciorowski – Snackable, rich i recycling content – jak tworzyć angażujące i uniwersalne treści w Internecie w ramach strategii Content Marketing?
- Paweł Taczyk – Słowa, które mają moc – czy storytelling wciąż jest w cenie?
- Anna Ledwoń – Brand purpose i brand activism marek w Social Media i nie tylko – widoczny trend w 2022 roku
- Witold Walczak, Joanna Kaśków – Czy mniejszy może więcej? Jak pozyskać nowych użytkowników aplikacji mobilnych na przykładzie współpracy z polskim leaderem branży usług
- Maciej Musioł, Łukasz Bańkowski – Ale w sumie ile to kosztuje – jak dobrać platformę programmatic w zależności od budżetu reklamowego?
- Krzysztof Marzec – Google Analytics 4 bez teoretyzowania: praktyczne przykłady raportów i zastosowań
- Bartosz Malinowski – Jak zwiększyć ROI, rozmawiając z każdym klientem? AI w komunikacji głosowej
- Michał Holka – Amazon i Allegro – jak promować produkty na polskim i zagranicznym rynku na przykładzie współpracy z największymi graczami e-commerce?
- Paulina Rapacz – Nieprzewidywalny algorytm Facebooka – kilka technicznych uwag o tym, dlaczego powinieneś zmienić swoje nawyki, aby prowadzić efektywne kampanie i przygotować się na przyszłość Meta
- Karolina Bąkowska – Czy przyszłość influencerów to tylko avatary?
- Michał Dziekoński – Strategia marketingowa w kilku krokach – unikatowe i sprytne wskazówki dla e-marketerów
Podczas trwania prelekcji nie możemy odpędzić od siebie myśli, że przyszłość jest teraz. Tylko jeszcze nie wiemy, w jakim kierunku się rozwinie.
Anna Ledwoń nie szczędzi ostrych słów i mocno podkreśla wpływ małych i dużych firm na środowisko. Tym samym ostrzega, że mamy 50% szans na przetrwanie do 2050 roku. Bartosz Malinowski na żywo pokazuje nam, jak wygląda rozmowa z robotem, który dzwoni na jego telefon po porzuceniu koszyka w sklepie internetowym. Karolina Bąkowska udowadnia natomiast, że w metaversie żyjemy tak naprawdę od kilkunastu dobrych lat.
Nie da się ukryć. Tegoroczne wystąpienia zmuszają do refleksji nie tylko nad skutecznością kampanii marketingowych, lecz także ich etyką.
Jedzenie!
Semgence lubi dobrze zjeść, dlatego nie możemy pominąć tak ważnego elementu wydarzenia branżowego, jak przerwa i… Jedzenie, szamka, szamunia! Nic tak nie dodaje energii, jak solidny lunch. A ten na Kongresie Online Marketing jest naprawdę dobry.
Podczas przerwy stajemy w kolejce do stołu i nakładamy lazanię i trzy rodzaje surówek. Wegetarianie natomiast próbują pieczonych ziemniaczków i warzywnych kotlecików. Niestety, po napełnieniu talerzy nie mamy gdzie zjeść! Stolików i siedzeń było zbyt mało jak na tak duże wydarzenie. To jednak na szczęście tylko jeden minus całego Kongresu.
Kongres Online Marketing 2022 – warsztaty
Po pierwszym dniu Kongresu Online Marketing jesteśmy więcej niż syci. Organizatorzy nas nakarmili, a prelegenci zadbali o najwyższej jakości desery w postaci swoich przemówień. Drugiego dnia udajemy się do CK Golden Floor, gdzie czeka na nas jeden z zaplanowanych warsztatów.
- Warsztat contentowy – Paweł Tkaczyk. Content marketing i copywriting sprzedażowy
- Warsztat techniczny – Maciej Musioł. Programmatic – jak zacząć zarabiać na zautomatyzowanym systemie zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowej?
- Warsztat strategiczny – Artur Maciorowski. Najlepsze strategie Online w Marketingu – kompletny marketing mix na najbliższe miesiące. Jak stworzyć wzorcowy plan działań marketingowych?
- Warsztat z budżetowania – Michał Dziekoński. Budżet reklamowy w kanale online – od podziału do stworzenia najlepiej konwertującego kanału sprzedażowego
- Warsztat facebookowy + Instagram + TikTok – Piotr Chmielewski. Reklama na Facebooku & Instagramie &TikToku w 2022 roku – najważniejsze zmiany, które bezpośrednio wpływają na sprzedaż
Semgence wjeżdża na 11 piętro – prosto do sali Pawła Tkaczyka!
Wchodzimy do pomieszczenia i szukamy gniazdka do podłączenia laptopa. Niestety, jest tylko jedna listwa, znajdująca się pod oknem, przez które wpadają rażące promienie słoneczne. Paweł Tkaczyk uspokaja nas, że przez szybę nie można się opalić.
Zajmujemy nienasłonecznione miejsce i zaczynamy warsztat contentowy. Spędzamy następne 6 godzin w sali wypełnionej pozytywną energią eksperta od strategii marki, który nie tylko zaraża nas swoim uśmiechem, lecz także otwiera skalpelem głowy naszych klientów. Nie dosłownie! Praktycznie dzieli się z nami wiedzą na temat podejmowania decyzji zakupowych, psychologii działań marketingowych i wartości treści, które kreujemy.
Czego się dowiadujemy na warsztacie contentowym?
- Jak mierzyć skuteczność reklamy i newsletterów,
- jak wzbudzać odpowiednie emocje w tekście pisanym,
- jak zaistnieć swoją marką w świadomości klientów,
- jak nazwa jest w stanie zmienić postrzeganie produktu,
- jak skutecznie określać grupę docelową,
- jak poderwać milionera w windzie,
- a przede wszystkim – jak tworzyć angażujący i wartościowy content.
Paweł Tkaczyk pod koniec dnia rozdaje nam certyfikaty, a my wracamy do domu pełni inspiracji, nowych pomysłów i kreatywnych rozwiązań marketingowych.
Kongres Online Marketing 2022 – podsumowanie
Kongres Online Marketing 2022 oceniamy bardzo dobrze! Uczestnictwo w nim pomogło nam spojrzeć na marketing z wielu perspektyw i wprowadzić trochę świeżości do działań firmy. Zróżnicowane prelekcje pomogły nam zrozumieć nie tylko obecne trendy marketingowe, lecz także te już powoli zaznaczające swoją obecność. Z Kina Luna wyszliśmy z głowami pełnymi pomysłów, a z CK Golden Floor – przepisami na ich wdrożenie. Na pewno wybierzemy się na kolejną edycję za rok!