Badania Search Engine Journal podają, że 49% marketerów traktuje organiczne wyniki wyszukiwania jako kanał marketingowy przynoszący największy zwrot z inwestycji. Kluczową kwestią jest natomiast w tym przypadku uzyskanie minimum pierwszej strony w Google, a najlepiej pierwszych trzech pozycji w Google generujących łącznie 68,7% wszystkich kliknięć. To możliwe do zrealizowania jedynie poprzez inwestycję w rzetelną usługę pozycjonowania we współpracy z renomowaną agencją. Jakie są dodatkowe zalety SEO? Przeczytaj ten wpis i poznaj szczegóły!
Czym jest usługa pozycjonowania strony?
Usługa pozycjonowania strony to proces optymalizacji witryny internetowej, mający na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania na określone frazy, np.:
- kawa ziarnista,
- buty sportowe,
- mechanik Wrocław (w przypadku lokalnego SEO),
- dyski SSD,
- rowery stacjonarne.
Proces ten obejmuje analizę i dobór odpowiednich wyrażeń kluczowych, optymalizację treści oraz struktury strony, a także działania powiązane z budowaniem autorytetu domeny poprzez linki zewnętrzne.

Rezultaty przemyślanych usług pozycjonowania. Źródło: app.neilpatel.com.
Dlaczego warto skorzystać z usług pozycjonerskich? 6 zalet!
Korzystając z usług pozycjonerskich, jesteś w stanie zwiększyć widoczność swojej witryny w wyszukiwarkach – nie tylko w Google, ale też Yahoo!, DuckDuckGo oraz Bing. Poskutkuje to znaczącym ruchem oraz dodatkowymi, potencjalnymi zyskami.
Jakie zalety wiążą się z usługą pozycjonowania?
- zwiększona widoczność w wyszukiwarkach – dobrze przeprowadzona usługa pozycjonowania poprawi pozycję Twojej strony na liście wyników SERP (ang. Search Engine Results Page), doprowadzając do większej liczby odwiedzin w witrynie;
- wyższa jakość ruchu – dzięki SEO dotrzesz do osób naprawdę zainteresowanych Twoją ofertą (pozycjonowanie koncentruje się na frazach wyszukiwanych przez potencjalnych klientów wartościowych pod kątem Twoich celów biznesowych);
- większe zaufanie użytkowników – strony znajdujące się wyżej w wynikach wyszukiwania są postrzegane jako bardziej wiarygodne (wysokie pozycje w wyszukiwarkach budują autorytet);
- lepsza konwersja – optymalizacja strony pod kątem SEO obejmuje również poprawę jej użyteczności (witryny przyjazne użytkownikom skuteczniej konwertują odwiedzających na klientów);
- przewaga nad konkurencją – dzięki skutecznemu pozycjonowaniu wyprzedzasz rywali w wynikach wyszukiwania (wyższa pozycja zwiększa szanse na przyciągnięcie klientów konkurencji);
- długotrwałe efekty – prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie przynosi korzyści przez długi czas (nawet rok od zakończenia współpracy z agencją lub dłużej).

Efekty usługi pozycjonowania – TOP 3 w Google. Źródło: www.google.com.
Należy również wziąć pod uwagę, iż poprawnie przeprowadzone działania SEO na przestrzeni roku lub dwóch lat wiążą się z maksymalizacją ROI (ang. Return On Investment), czyli zwrotu z inwestycji. Konkretny czas oczekiwania na efekty zależy od branży, w której działasz, jej specyfiki, a także pozycjonowanych słów kluczowych, jednak zazwyczaj trwa to w okolicach 5-13 miesięcy.
Według First Page Sage największy zwrot z inwestycji odnotowują agencje nieruchomości – jest to aż 1 389% ROI w 10 miesięcy.

Procent zwrotu z inwestycji w usługę pozycjonowania w przypadku konkretnych branż. Źródło: www.firstpagesage.com/reports/seo-roi-statistics-fc/
Usługa pozycjonowania – jakie efekty zapewnią rozwój Twojej firmy?
Efekty prac specjalistów są najważniejsze. To właśnie one powinny stanowić wyznacznik skuteczności usługi pozycjonowania. Jeśli Twoja strona znajduje się na pierwszej, drugiej lub trzeciej pozycji – ma największe szanse na przyciągnięcie zainteresowania potencjalnych klientów.
Jest to spowodowane prawdopodobieństwem kliknięć zbadanym przez Smart Insights:
- 1 pozycja w Google – 39,8% CTR,
- 2 pozycja w Google – 18,7% CTR,
- 3 pozycja w Google – 10,2% CTR.
Wszystkie pozycje do TOP 5 generują relatywnie sporą liczbę kliknięć. Dotyczy to też całej pierwszej strony wyników wyszukiwania w Google (do TOP 10). Jeżeli natomiast większość Twoich fraz rankuje na drugiej lub trzeciej stronie tzw. SERPów, powinieneś zastanowić się nad zatrudnieniem rzetelnej agencji SEO.
Skontaktuj się z nami – uzyskaj profesjonalną ofertę na pozycjonowanie Twojej strony.
Co zawiera usługa pozycjonowania?
Usługa pozycjonowania składa się zazwyczaj z:
- audytu SEO,
- stworzenia strategii pozycjonerskiej,
- optymalizacji on-page i off-page,
- a także technicznych zmian w witrynie.
To także raportowanie i usługi dodatkowe, obejmujące przykładowo lokalne SEO czy też korektę oraz aktualizację istniejących treści.
Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z SEO, powinieneś zdecydować się na audyt SEO, który wskaże wady oraz zalety Twojej strony internetowej. Dzięki niemu będziemy mogli określić, w jaki sposób podejść do całego procesu pozycjonowania witryny.
Podczas audytu SEO nasi specjaliści przeprowadzają ocenę strony i badają następujące elementy:
- słowa kluczowe – terminy, których użytkownicy poszukują, aby znaleźć oferowane przez Ciebie treści; ekspert sprawdza, czy używasz tych fraz w odpowiednich miejscach na stronie (np. nagłówki, opisy, meta tagi);
- treść – teksty, zdjęcia, filmy i inne materiały w witrynie; specjalista ocenia, czy treści są wartościowe, analizuje odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów oraz aktualność contentu;
- technologia – szybkość ładowania strony, jej działanie na urządzeniach mobilnych, nawigacja, bezpieczeństwo (np. certyfikaty SSL); specjalista SEO sprawdza, czy strona jest przyjazna użytkownikom i spełnia standardy techniczne;
- linki zwrotne – odnośniki do Twojej strony z innych witryn oraz te, które zamieszczasz w swojej witrynie; analiza obejmuje ocenę jakości i przydatności tych linków (np. czy prowadzą do autorytatywnych źródeł).
W SEMGENCE oferujemy również konsultacje SEO – przydatne, gdy nie możesz uporać się z konkretnym błędem w witrynie i nie wiesz, które rozwiązanie wybrać. Będą one pomocne szczególnie w przypadku chęci poprawy pozycji strony, zwłaszcza gdy konkurencja osiąga lepsze wyniki oraz gdy pozycjonowanie wykonujesz samodzielnie.
Konsultacje SEO dostosowane do etapu rozwoju Twojego biznesu są również wyjątkowo ważne, gdy brakuje Ci pomysłów na dalszy rozwój lub napotkałeś problemy i dostępne rozwiązania nie przynoszą efektów.
Usługa pozycjonowania strony – ile to kosztuje?
Usługa pozycjonowania strony kosztuje od 1 000 do kilkunastu złotych netto miesięcznie, natomiast cennik zależy finalnie od m.in. zakresu działań i konkurencyjności branży. Koszty są również uzależnione od wielkości witryny oraz liczby fraz, na które strona ma być pozycjonowana, jak również skali treści jaką trzeba dostarczyć do serwisu.
Na ostateczną cenę wpływa również stopień zaawansowania optymalizacji technicznej, a także liczba działań związanych z link buildingiem. Istotnym elementem okazuje się także częstotliwość raportowania i monitorowania wyników.
Jeśli chcesz skorzystać z profesjonalnych usług pozycjonowania, wypełnij formularz kontaktowy. Dowiedz się więcej i rozpocznij współpracę, dzwoniąc do nas lub wysyłając maila. Razem zbudujemy skuteczną strategię, która przyniesie Twojej witrynie realne korzyści.