Strona główna / Audyt sklepu internetowego

Audyt sklepu internetowego

Audyt sklepu internetowego

Sprawdź swój e-commerce, zanim wdrożysz strategię SEO!

Chcesz poznać mocne i słabe strony swojego sklepu online? Audyt sklepu internetowego pozwala na realną ocenę zgodności e-commerce z SEO. Kiedy należy przeprowadzić audyt? Jak dzięki optymalizacji poprawi się funkcjonowanie sklepu internetowego? Ile kosztuje audyt dla branży e-commerce? Sprawdź!

Audyt e-commerce – co to takiego?

Audyt pozwala zdiagnozować błędy, które zmniejszają efektywność strategii SEO. To szereg działań on-site i off-site prowadzonych z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi. W ramach audytu weryfikuje się zarówno kwestie stricte techniczne, content, jak i profil linków wewnętrznych i zewnętrznych. Sprawdzana jest m.in. szybkość ładowania się sklepu, poprawność struktury nagłówków oraz indeksacja serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Spisywane są także rekomendacje optymalizacyjne dla konkretnego sklepu internetowego.

    Kiedy warto wykonać audyt sklepu internetowego?

    Sprawdź na czym polega

    Usługa audytu e-commerce to dla Ciebie:

    • weryfikacja zgodności z wymogami SEO dla nowych sklepów internetowych (także dla osób dopiero planujących budowę sklepu);
    • diagnoza błędów uniemożliwiających efektywne pozycjonowanie w przypadku sklepów już działających;
    • konsultacje ze specjalistą SEO przed planowaną przebudową serwisu.

    Jakie działania obejmuje audyt sklepu internetowego?

    Audyt sklepu internetowego polega na szczegółowej analizie wielu różnych elementów. Można wśród nich wymienić takie kwestie jak:

    • historia domeny;
    • aktualna i historyczna widoczność serwisu internetowego;
    • słowa kluczowe;
    • analiza działań konkurencji;
    • struktura serwisu (kategorie i menu);
    • poprawność ustawienia przekierowań;
    • linkowanie wewnętrzne;
    • prędkość ładowania się serwisu;
    • meta tagi;
    • struktura adresów URL;
    • profil linków zewnętrznych;
    • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych;
    • optymalizacja grafik i treści.

    Rekomendacje, czyli jak możesz zoptymalizować swój sklep?

    Kompleksowa analiza czynników on-site i off-site to dopiero początek. Po wykonanym audycie otrzymasz szczegółowy raport zawierający konkretne wskazówki dotyczące optymalizacji sklepu internetowego. Dowiesz się, jakie błędy należy wyeliminować, aby dostosować swój e-commerce pod kątem wymagań robotów Google.

    Przeglądając wyniki audytu, sprawdzisz np. czy witryna poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych, jaki jest czas ładowania strony, czy linkowanie wewnętrzne jest prawidłowo ustawione oraz które elementy mogą utrudniać sprzedaż. Poznasz zarówno mocne, jak i słabe strony serwisu. Eliminacja błędów pozwoli Ci nie tylko zawalczyć o wyższe pozycje w rankingu organicznych wyników wyszukiwania, lecz także zwiększyć sprzedaż.

    Komu zlecić przeprowadzenie audytu e-commerce?

    Każdy właściciel sklepu może przeprowadzić audyt samodzielnie. W sieci znajdziesz wiele poradników, a nawet darmowych narzędzi, które pozwolą Ci na pobieżną analizę poszczególnych elementów. Taka uliczka może okazać się jednak ślepa. Po pierwsze, jeśli nie masz doświadczenia, możesz przeoczyć istotne aspekty, które warto poddać weryfikacji. Po drugie, nawet jeżeli darmowy program wykona za Ciebie lwią część pracy, wnioski, które wyciągniesz z otrzymanych danych, mogą nie przystawać do rzeczywistości. W efekcie stracisz czas, który mógłbyś wykorzystać na rozwój swojego biznesu.

    Jeśli zależy Ci na tym, aby przeprowadzić kompleksowy audyt Twojego sklepu, zleć to zadanie doświadczonej agencji SEO. Specjaliści przeanalizują Twój e-commerce pod kątem zgodności z wymaganiami robotów wyszukiwarki i przygotują szczegółowy raport uwzględniający zalecenia optymalizacyjne.

    Po co robić audyt SEO strony?

    Koszty wykonania są zależne od wielu czynników, dlatego żaden rzetelny specjalista nie ma jednego uniwersalnego cennika.

    Na ostateczny koszt składają się:

    – roboczogodziny pracy specjalisty,
    – specjalistyczne oprogramowanie, które jest niezbędne do przeprowadzenia wszystkich prac,
    – branża, w której się poruszamy,
    – liczba konkurentów oraz ich zaawansowanie w SEO,
    – historia analizowanego serwisu oraz serwisów konkurencyjnych,
    – trudności w wykonaniu audytu np. może się okazać, że podczas analiz blokuje mnie firewall.

    Cennik / koszty przeprowadzenia audytu

    Dla przykładowych serwisów

    Koszt przeprowadzenia podstawowego audytu SEO to min. 1900 zł netto z nakreśleniem podstawowej strategii, w przypadku gdy wymagana jest analiza konkurencji (treści, architektura, linki zwrotne, historia itd) to koszt w granicach od min. 4900 zł netto.

    Poniżej tabela z kosztem dla podstawowego audytu z uwzględnieniem prostych strategii:

    lp Klasa serwisu CenaCzas realizacji*
    1 Mały serwis od 1900 zł netto 3-5 dni
    2 Średni serwis od 2300 zł netto 5-7 dni
    3 Sklep internetowy od 2900 zł netto 10-15 dni
    4 Serwisy korporacyjne od 3900 zł netto 14-21 dni
    5 Blogi od 1500 zł netto 5-10 dni

    *czas realizacji uzależniony jest od indywidualnych potrzeb klienta oraz serwisu

    Jaki audyt wybrać: audyt SEO czy audyt UX sklepu internetowego?

    Wybór tak naprawdę uzależniony jest od tego, co chcesz osiągnąć. Decydując się na audyt UX, zweryfikujesz użyteczność strony internetowej. Dowiesz się, czy użytkownik napotyka na ścieżce zakupowej problemy, które mogą skłonić go do porzucenia koszyka. Jest to istotny element, który z pewnością warto wziąć pod uwagę, planując optymalizację e-commerce.

    Jeśli jednak zależy Ci na tym, aby zwiększyć widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania Google (która także przełoży się na wzrost sprzedaży), to lepszym rozwiązaniem będzie audyt SEO. Wykonując audyt sklepu internetowego pod kątem SEO, weryfikujemy nie tylko słowa kluczowe czy linki prowadzące do witryny, lecz także elementy wpływające na poziom satysfakcji użytkownika, np. czas ładowania sklepu.

    Ile kosztuje audyt SEO sklepu internetowego?

    Koszt profesjonalnego audytu dla e-commerce to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Ostateczna cena zależy m.in. od wielkości sklepu internetowego oraz od zakresu prac do wykonania. Inny będzie koszt analizy technicznej nowego sklepu, który dopiero ma zostać uruchomiony, a inny w przypadku e-commerce działającego na rynku od wielu lat.

    Zleć audyt sklepu internetowego pod kątem SEO i zwiększ współczynnik konwersji sklepu e-commerce!

    Chcesz przeprowadzić audyt swojego sklepu internetowego? Zależy Ci na tym, aby poznać wewnętrzne i zewnętrzne problemy, które utrudniają skuteczne pozycjonowanie i mogą przyczyniać się do większej liczby porzuconych koszyków? Zleć nam audyt swojej platformy sprzedażowej i ułatw klientom korzystanie ze sklepu! Zwiększ ruch organiczny i ciesz się rosnącym współczynnikiem konwersji.

    Audyt pozwoli zweryfikować poprawność funkcjonowania sklepu internetowego. Dowiesz się, czy treści (np. opisy produktów) są właściwie zoptymalizowane, poznasz słabe strony witryny i otrzymasz rekomendacje co do ich poprawy.

    Gdy zdecydujesz się zrobić audyt i przeprowadzisz optymalizację zgodną z otrzymanymi wytycznymi, zyskasz wyższą pozycję serwisu w Google, większy ruch organiczny i w efekcie – większą sprzedaż.

    Minimalny koszt podstawowego audytu sklepu internetowego to wydatek ok. 3 000 zł.

    Zainteresowany?

    Skontaktuj się z nami

    Napisz do nas. Odpowiemy na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.